اخباراقتصادی

وظایف پول را نام ببرید و توضیح دهید اقتصاد دهم

پاسخ و حل سوال چهار مورد از وظایف پول چیست اقتصاد کلاس دهم رشته ادبیات و علوم انسانی

وظایف پول را نام ببرید و توضیح دهید اقتصاد دهم ؛ برای آشنایی با جواب و پاسخ سوال چهار مورد از وظایف پول را نام برده و هر کدام را توضیح دهید کتاب اقتصاد پایه دهم انسانی متوسطه دوم،  در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: اقتصاد مقاومتی چیست اقتصاد دهم

وظایف پول را نام ببرید و توضیح دهید اقتصاد دهم
وظایف پول را نام ببرید و توضیح دهید اقتصاد دهم

وظایف پول چیست اقتصاد دهم

وظایف پول را نام ببرید ؟

پاسخ: 1) وسیله پرداخت در مبادلات 2) وسیله سنجش ارزش 3) وسیله پس انداز و حفظ ارزش 4) وسیله پرداخت های آینده

1) وسیله پرداخت در مبادلات : افراد در مبادلات خود، پول را می پذیرند؛ زیرا می دانند که دیگران نیز هنگام فروش کالاها یا خدمات خود، آن را خواهند پذیرفت. نقش اصلی پول در مبادلات، آسان سازی مبادله است.

2) وسیله سنجش ارزش : با پول می توان ارزش کالاها را مشخص کرد و سپس ارزش نسبی آنها را با هم سنجید. این عمل پول، کار خرید و فروش کالاهای مختلف و تبدیل قیمت ها را به یکدیگر آسان می کند. هر یک از کشورها، دارای واحد ارزش خاص خود هستند؛ مثلا واحد ارزش در اتحادیه اروپا یورو، در انگلیس پوند و در ایران ریال است.

3) وسیله پس انداز و حفظ ارزش : افراد نیازهای گوناگونی دارند که با پرداخت پول، آنها را برطرف می کنند. بعضی نیازها هر روزه و بعضی در طول زمان پیش می آید و فرد همواره باید مقداری پول را برای رفع نیازهای آینده نزد خود نگهداری کند. علاوه بر هزینه های روزمره، برخی هزینه های غیرقابل پیش بینی نیز هست که در موقعیت های خاص پیش می آید. افراد پول هایی را که نزد خود پس انداز کرده اند به عنوان وسیله حفظ ارزش در زمان لازم مورد استفاده قرار می دهند.

4) وسیله پرداخت های آینده : در صورتی که پول بتواند حفظ ارزش کند، می تواند وسیله مناسبی برای پرداخت های آینده نیز باشد. این وظیفه پول در روزگار ما کاملاً محسوس است؛ زیرا بیشتر معاملات تجاری در مقابل پرداخت های آینده صورت می گیرد. خرید اقساطی و رد و بدل کردن حواله های بانکی از همین نوع است. این نوع پرداخت اغلب مورد قبول مردم است.

همچنین بخوانید: امنیت ملی چیست دفاعی دهم

توجه: شما دانش آموزان عزیز پایه دهم رشته ادبیات و علوم انسانی متوسطه دوم اگر می خواهید به راحتی به تمام مطالب آموزشی کتاب اقتصاد دهم انسانی دسترسی داشته باشید، تنها کافیه جواب سوالات درس مورد نظرتان را به همراه عبارت « ماگرتا » در گوگل جست و جو کنید.

در انتها امیدواریم که مقاله جواب به سوال چهار مورد از وظایف پول را نام ببرید و هر کدام را توضیح دهید کتاب اقتصاد پایه دهم انسانی متوسطه دوم ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد و توانسته باشید تا از آن استفاده و بهره برده باشید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + هفت =