اخباراقتصادی

چرا به وام بانکی نیاز داریم؟ 🤑

تمام شرایط درباره وام بانکی و چرایی نیاز به وام‌های بانک ها

دلایل نیاز به وام بانکی : کسانی که صاحب شغل هستند، زوج هایی تازه زندگی خود را آغاز کرده اند، کارآفرینان کشور و همه ی افراد جامعه که به دنبال پیشرفت و تحول در زندگی خود هستند، نیاز به یک وجه کمکی دارند. بانک ها تسهیلاتی را با شرایط از پیش تعیین شده برای درخواست کنندگان ارائه می کنند. شما با مطالعه قرارداد مربوطه، بررسی می کنید که آیا از پس اقساط ماهانه ی این وام بر می آیید و یا خیر؟

بانک ها طبق قوانین اسلامی بدون ربا، ملزم هستند تا در میزان سود شرعی حاصل از تسهیلات مشارکت کنند. در واقع بستری مهیا می شود تا مردم آسان تر و به صورت شرعی به اهداف خود برسند و از طرفی بانک هم با سود های وضع شده منابع مالی خود را تامین می کنند. یکی از این تسهیلات وام ازدواج می باشد.

با توجه به تورم و اینکه هر ماه باید بخشی از درآمد خود را برای سود بپردازید، فکری درست و منطقی برای گرفتن این وجه داشته باشید. شما می توانید در مورد شرایط دریافت این پول، از مامور بانک مربوطه و یا تماس با مرکز ارتباطات بانک، سوالات خود را مطرح کنید.

همچنین بخوانید: سهولت در دریافت وام بانک رسالت

گرفتن وام بانکی
گرفتن وام بانکی

همه چیز در مورد وام ازدواج

همانطور که میدانید به قرض دادن پولی که سود دارد و در زمان معینی بین قرض دهنده و قرض گیرنده انجام می شود، وام می گویندشاید تاکنون در اطرافیان خود کسانی را دیده اید که وام از بانک دریافت کرده باشند. اکثریت افراد اولین وامی که در زندگی خود گرفته اند، وام ازدواج می باشد.

جوانان پس از ازدواج به دلیل اینکه در ابتدای راه هستند، نیاز به حمایت مالی زیادی دارند. وام ازدواج یکی از مواردی است که زوج ها برای اینکه در زندگی خود پیشرفت کنند، اقدام به گرفتن آن می کنند.

وام ازدواج از سال 97 از مبلغ 15 میلیون تومان، به دلیل افزایش تورم و شرایط کشور به 50 میلیون تومان در سال 99 رسیده است. این مبلغ برای هر کدام از زوجین می باشد وجمعا می توانند روی 100 میلیون تومان برای مخارج اولیه زندگی حساب باز کنند.

هر شخصی تنها یک بار می تواند از این وام استفاده کند، در نتیجه اگر تاریخ عقد زوجین از 1/1/1396 باشد و تا الان از این امکان استفاده نکرده باشند تا دیر نشده بهتر است اقدام به گرفتن وام ازدواج کنند.

 اگر جز افراد ازدواج دوم می باشید و در ازدواج اول خود این وام را دریافت نکرده اید، می توانید برای وام ازدواج اقدام کنید. تا دو سال پس از تاریخ عقد فرصت گرفتن این وجه کمکی را از بانک دارید.

اگر شما در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ثبت نام کرده اید ولی هنوز این وجه را نگرفته، جدا شدید این شانس را دارید که پس از ازدواج مجدد اقدام به گرفتن آن کنید.

شرایط وام ازدواج

مهم ترین و اصلی ترین مدرک برای گرفتن وام ازدواج، سند ازدواج می باشد. اصل و کپی سند ازدواج، تمامی صفحات شناسنامه زوجین و اصل و کپی مدارک ضامن از جمله مواردی می باشد که بانک از شما درخواست می کند.

بازپرداخت وامی که دریافت می کنید 5 ساله و نیاز به یک ضامن معتبر دارد و حتی موسسات اعتباری و بانک ها می توانند یارانه ی افراد را به عنوان ضامن قبول کنند.

در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، نیاز است که شما کدپستی و آدرس محل سکونت را در آن وارد کنید و پس از آن کد 10 رقمی از سامانه دریافت می کنید.

لازم به ذکر است بیشتر بانک ها، بازنشستگان را هم به عنوان ضامن قبول می کنند، فقط لازم است گواهی کسر و فیش حقوقی خود را به بانک تحویل دهند. شغل های آزادی که دارای پروانه کسب هستند و در زمانی که متقاضی درخواست وام کرده است، فعالیت اقتصادی داشته باشند را می توان به عنوان ضامن معرفی کرد.

اگر فرد درخواست کننده کارمند دولت، نیروی انتظامی، موسسات مالی، بانک ها و … باشد، دیگر نیاز به ضامن نیست و ارائه گواهی کسر از حقوق کفایت می کند.

وام فوری

گاهی برای ما سوال پیش می آید که چطور وام فوری بگیریم؟

ممکن است شرایط ضروری در زندگی به وجود بیاید که در زمان کم، نیاز به وجه کمکی داشته باشیم. بانک های دولتی و خصوصی موظف به ارائه وام فوری به متقاضیان می باشند. بانک ها علاقه به تسهیلات فوری و با سود مناسب دارند. هنگام گرفتن وام فوری تنها به اینکه نیاز مالی شما خیلی سریع برطرف شده، توجه نکنید.

نرخ سود و میزان بازپرداخت ماهانه از جمله مواردی است که باید به آن دقت لازم را داشته باشید. اگر برای این وام فوری نیاز است که سپرده داشته باشید و یا مبلغی از سپرده شما مسدود می شود، حتما از مامور بانک مربوطه سوال کنید که به چند درصد سپرده شما وام تعلق می گیرد و میزان سود دریافتی چقدر است.

وام صندوق بازنشستگی کشوری
وام صندوق بازنشستگی کشوری

وام صندوق بازنشستگان

یکی دیگر از وام هایی که به متقاضیان داده می شود مربوط به قشر بازنشسته می باشد. مبلغ این وام هرچند کم است اما شاید گره گشای فردی به حساب بیاید. برای اطلاع پیدا کردن از سایر مراحل ثبت نام، به سایت صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه کنید.

اولویت گرفتن این وام صندوق بازنشستگی، با افرادی است که تاکنون وام دریافت نکرده اند و یا وام های دریافتی قبلی خود را تسویه کرده باشند. برای ثبت نام به مدرک خاصی نیاز نمی باشد و کد ملی، شماره دفتر کل و شماره حساب حقوقی بانک عامل کافی می باشد. در این وام به دلیل محدودیت پرداخت بانک عامل، امکان جا به جایی اولویت وجود ندارد.

مرحله دوم ثبت نام وام صندوق بازنشستگی از اردیبهشت امسال آغاز شد. مبلغ این وام 7 میلیون تومان می باشد. اقساط وام صندوق بازنشستگی 36 ماه و کارمزد آن 4 درصد است.

پس از اتمام ثبت نام تمامی سوابق درخواست کنندگان از جمله میزان حقوق، وام های دریافتی و بهره مندی از سایر تسهیلات مورد بررسی قرار می گیرد و پس از اولویت بندی بر مبنای اعتبار تخصیصی، واجدین شرایط انتخاب و در سایت صندوق اسامی افراد اعلام خواهد شد.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 9 =