مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق درباره صورت های فلکی کلاس چهارم

همه چیز درمورد صورت های فلکی و نحوه پیدا کردن آن ها

تحقیق درباره صورت های فلکی کلاس چهارم ؛ صورت‌های فلکی گروهی از ستارگان هستند که مطابق با یک الگو تشکیل شدند، اما به گفته برخی از افراد این صورت‌ها توسط اختر شناسان به صورت خیالی اختراع شده است. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق در مورد انرژی خورشیدی

تحقیق درباره صورت های فلکی کلاس چهارم

صورت فلکی چیست؟

صورت فلکی گروهی از ستارگان می‌باشند که مطابق با دید افراد زمینی یک الگو را تشکیل می‌دهند، صورت‌های فلکی کاملا خیالی می‌باشند و توسط اختر شناسان اختراع شده اند تا به کمک آن‌ها برای ثبت پیمایش آسمان شب در حافظه استفاده شوند.

انواع صورت‌های فلکی

بر اساس آمار اتحادیه بین المللی اختر شناسی حدود ۸۸ صورت فلکی به رسمیت شناخته شده است که در آسمان‌های شمالی و جنوبی وجود دارند، صورت‌های فلکی ناحیه از آسمان را به خود اختصاص داده است که قوس‌های صعود و شیب راست همسایه هستند شاید جالب باشد که بدانید هر نقطه در کره آسمانی در یکی از صورت‌های فلکی نهفته شده است.

بزرگترین صورت فلکی

بزرگترین صورت فلکی از میان ۸۸ صورت فلکی مار آبی است، این صورت فلکی حدود۱۳۰۳ درجه مربع است و ۳ درصد از آسمان شب را با خود اختصاص داده است صورت فلکی مار آبی بسیار طولانی است و حدود ۱۰۰ درجه می‌باشد به همین دلیل طولانی‌ترین صورت فلکی محسوب می‌شود.

ماه های سال در صورت های فلکی
ماه های سال در صورت های فلکی

صورت فلکی زودیاک

زودیاک یک مجموعه از صورت‌های فلکی است که در امتداد مسیر سالانه خورشید قرار گفته و به آن دایره البروج می‌گویند، در طول خورشید از تمام صورت‌های فلکی زودیاک عبور می‌کند.

از نظر نجوم حدود ۱۳ صورت فلکی زودیاک وجود دارد که تنها ۱۲ صورت فلکی توسط ستاره شناسان بیان می‌شود؛ زیرا بابلی‌ها زودیاک را اختراع کردند و می‌خواستند تعداد این صورت‌های فلکی با ماه‌های تقویم مطابقت داشته باشد به همین سیزدهمین صورت فلکی را حذف کردند، این صورت‌های فلکی شامل حَمل، سرطان، اسد، دوشیزه، میزان، عقرب، ثور، جوزا، قوس، دلو، جدی، حوت و حوا می‌شود.

کاربردهای صورت‌های فلکی

بیشترین و مهم‌ترین کاربرد صورت‌های فلکی تقسیم بندی آسمان‌ها به ناحیه‌های مشخص و نام گذاری آن‌ها است، از آنجاکه آسمان وسیع است وجود یک سری آدرس ضروری می‌باشد، هر چند با مختصات نجومی می‌توان این کار را انجام داد اما کار آسانی نیست و بهترین راه این است که آسمان با نواحی مختلف آشکاری تقسیم شود.

این تقسیم بندی و آشناسازی با مکان‌های جرم آسمانی کمک می‌کند به طور مثال هنگامی که می‌گویم صورت فلکی قوس دارد می‌توان پی برد که کدام قسمت از آسمان را باید نگاه کرد در حقیقی یکی از کاربردهای صور فلکی آدرس دهی در آسمان می‌باشد.

چگونه صورت‌های فلکی را پیدا کنیم؟

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای پیدا کردن صورت‌های فلکی استفاده از تلفن همراه است با نصب برنامه Star Walk 2 و باز کردن این برنامه تلفن همراه خود را به سوی آسمان بگیرید، آنگاه برنامه شکل صورت‌های فلکی را در پشت گوشی شما نمایش می‌دهد.

چرا صورت‌های فلکی شبیه هم نیستند؟

همانطور که در قسمت‌های فوق گفتیم صورت‌های فلکی حاصل خیال پردازی‌های اخترشناسان است، به طور کلی مغز انسان تمایل دارد که الگوهای معنی دار را در ساختار های تصادفی ببیند به همین دلیل نتیجه مشاهده الگوها توسط افراد مختلف متفاوت است.

به پایان تحقیق درباره صورت های فلکی رسیدیم، امید است این مطلب برای شما مفید واقع شود. منتظر سوالات شما در این خصوص در بخش نظرات هستیم.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره جنگل
تحقیق درمورد زندگی زنبور عسل
تحقیق در مورد فسیل دایناسورها

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =