مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق درباره امواج گوشی و اثرات مخرب آن

بهترین مقاله درباره امواج گوشی و اثرات مخرب آن برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق درباره امواج گوشی و اثرات مخرب آن : امواج گوشی و نگرانی درباره اثرات مخرب آن برای سلامتی انسان، با رشد بیش از اندازه تعداد دارندگان موبایل بیشتر شده است.

دلیل این نگرانی‌ها امواج الکترومغناطیسی، مانند مایکرو ویو هستند، که همین امواج در تلفن‌های همراه هم می‌باشند. تحقیقات بین‌المللی سرطان، امواج الکترومغناطیسی موبایل را در دسته ‌بندی سرطان زا رده بندی کرده‌اند و به گفته سازمان بهداشت جهانی، فاصله گرفتن از موبایل خیلی سریع قدرت امواج را کاهش می‌دهد.

سرطان زا بودن اين امواج ثابت شده است؛ تحقيقات زيادي در اين‌باره صورت گرفته که البته گاهي هم بعضی از آن‌ها به نتيجه خاصي نرسيده‌اند، اما هيچ تحقيقی ثابت نکرده که اين امواج سرطان‌زا نيستند.

موضوع اين است كه سود تجاري باعث می‌شود خيلی از اين تحقيقات ناديده گرفته شوند، درست مثل سيگار كه مدت‌ها طول كشيد تا همه فهميدند چه ضررهایی دارد. اما با اين كه فهميدند چه ضرری دارد، بازهم به سیگار کشیدن ادامه دادند، موبايل هم مثل سيگار سرطان زا است و هم مشکلات بسیار زیادی را برای انسان به همراه دارد. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق در مورد اعتیاد به مواد مخدر و عوارض آن

تحقیق درباره امواج گوشی و اثرات مخرب آن

انواع خطرهای امواج موبایل

سلول‌های بدن انسان در وسعت زیادی از ۱۰ تا ۱۰۰۰ هرتزبا یک دیگر ارتباط دارند، اکثرا موبایل‌ها در وسعت ۲۷۰تا۱۸۰۰هرتز ارتباط برقرار می‌کنند.

اختلالات جبران ناپذیر به بدن

در این صورت متوجه می‌شوید که امواج الکترومغناطیسی موبایل با سیستم ارتباط بین سلولی انسان همدیگررا پوشش می‌دهند و این مسئله موجب اختلالات جبران ناپذیری به بدن و سیستم دفاعی آن می‌شود.

ناباروری مردان

ثابت شده است که این امواج تاثیر بسیار زیادی بر باروری مردان دارد، چون اسپرم‌ها را می‌کشد و موجب کم شدن قوای جنسی آقایان خواهد شد، به خصوص در افرادی که موبایل را به کمرشان می‌بندند.

سرطان زایی

تحقیقات بین‌المللی درباره سرطان (IaRC) مرتبط به سازمان جهانی بهداشت در جدیدترین گزارشات خود هشدار داد که موبایل‌ها و در کل میدان‌های الکترومغناطیسی فرکانس‌های رادیایی در رده بندی (۲B) قرار دارند.

رده بندی سطح ۲B یعنی خطر امکان سرطان زایی بر روی انسان است، با این حساب سرطان زایی (ممکن است) ولی هنوز (متحمل) نشده است.

پنج راه‌ حل کاهش امواج موبایل

گزینه اول: مدت زمان مکالمه‌تان را کاهش دهید. تحقیقات نشان می‌دهد اگر شما بیش از دو دقیقه با تلفن همراه صحبت کنید، امواج مغزی شما تحت تاثیر امواج تلفن همراه قرار می‌گیرد.

گزینه دوم: کودکان فقط در مواقع ضرورت تلفن همراه در دست داشته باشند، چون مغز کودکان در حال رشد بوده و اثر امواج تلفن همراه بر آنها پنج برابر بیشتر است.

گزینه سوم: تلفن همراه را در جیب شلوارتان و یا روی کمربندتان قرار ندهید، بافت‌های بخش پایینی بدن بیشتر از بافت‌های سر و صورت، اشعه‌های مضر تلفن همراه را جذب کرده و آسیب می‌بینند.

گزینه چهارم: اول بگذارید ارتباط برقرار شود، سپس موبایل را روی گوش تان قرار دهید، در این صورت تحت اشعه مضر کم‌تری قرار می‌گیرید.

گزینه پنجم: تلفن همراه خود را داخل پوشش‌های فلزی نگذارید، این محفظه‌های فلزی مانند یک گیرنده عمل کرده و اثر امواج تلفن همراه را که به سمت بدن شما می‌آیند، تشدید و منعکس می‌کنند.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق درباره نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و وظایفشان
و
تحقیق درباره ورزش فوتسال و قوانین آن
و
تحقیق درباره جاذبه زمین

به پایان تحقیق درباره امواج گوشی و اثرات مخرب آن رسیدیم، شما چه اطلاعاتی در مورد امواج گوشی و اثرات مخرب آن دارید؟ نظرتان را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − یک =