مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق درباره زندگی زرافه ها و طول عمر آن ها

تحقیق دانش آموزی در مورد حیوان شتر گاو پلنگ و خصوصیات آن ها

تحقیق درباره زندگی زرافه ها ؛ نام علمی زرافه Giraffa camelopardalis می باشد. این حیوان یک پستاندار آفریقایی است که قد بلندترین جانور زمین به حساب می‌آید. گاهی اوقات به این جانور شتر گاو پلنگ هم می‌گویند.

زرافه‌ها به شکل پراکنده در قاره آفریقا مخصوصاً کشورهای چاد در شمال، آفریقای جنوبی در جنوب، نیجر در غرب و سومالی در شرق زندگی می‌کنند. این جانورها معمولا محل سکونتشان دشت‌ها، چراگاه‌ها و جنگل‌های آزاد می‌باشد. با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره زندگی کرگدن ها

 تحقیق درباره زندگی زرافه ها

تحقیق درباره زندگی زرافه ها

منبع اصلی غذای این حیوان برگ اقاقیا است که هر حیوان گیاه خواری قدش به آن گیاه نمی‌رسد. باید بدانید که اکثراً این حیوان مورد حمله حیواناتی چون شیر، پلنگ و سگ های وحشی قرار می‌گیرد.

زرافه‌های بالغ‌تر نمی‌توانند به خوبی ارتباط اجتماعی داشته باشند، زمانی که حیوانی به زرافه حمله کند، این جانور برای دفاع از خودش از گردنش استفاده خواهد کرد. همیشه زرافه‌های نر بیشتر علاقه بسیاری به جفت گیری دارند و حاصل این عمل نسل‌های بیشتر و جوان این جانور است.

ویژگی زرافه‌ ها

این جانور ویژگی‌های خاصی دارد؛ به طور مثال سر و گردن بسیار بلند این جانور خیلی خاص است. قد زرافه به ۶ متر می رسد و وزن متوسط آن ۱۶۰۰ کیلوگرم برای جنس نر و ۸۳۰ کیلوگرم برای جنس ماده است. می‌توان به دیگر ویژگی‌های جذاب زرافه همچون دید خیلی تیز، زبان بلند و پر قدرت او اشاره کرد که برای او بسیار کارساز هستند.

قد بسیار بلند این حیوان مانند یک برج دیده بانی است؛ چرا که به راحتی بر محیط اطراف خود مسلط است و با نگاه تیز بینی که دارد کوچک‌ترین خطر را شناسایی می‌کند و سریعاً برای روبرو شدن با مشکل، خود را آماده خواهد کرد. حتی حیوانات کوچک دیگری که در محیط اطراف او هستند هم از دیده بانی و تیز بینی زرافه بهره مند می‌شوند و جان خود را از خطر حمله حیوانات درنده نجات می‌دهند.

محیط زیست زرافه ها

زیستگاه زرافه‌ها چمنزارها، جنگل‌ها و بوته زارها می‌باشد. مثلا در شمال و شرق هندوستان و نواحی مالزی فسیل‌هایی از نوعی زرافه آسیایی کشف شده که بلندی قدش به ۸ تا ۱۰ متر و بیش از دو تن وزن داشته است. در حالی که زرافه‌های کنونی افریقا بین یک تا یک و نیم تن وزن دارند و جنس ماده این حیوان معمولاً کوچک‌تر و کوتاه‌تر از جنس نر است.

روش اهلی کردن و طول عمر زرافه ها

این حیوان مثل شیر، پلنگ و اکثر حیوانات درنده وحشی نیستند، بلکه همانند سایر حیواناتی چون اسب، گاو، گوسفند، سگ، آرام و رام هستند. به حیوانات اطراف خود آسیبی وارد نمی‌کنند. این جانور را می‌توان اهلی کرد. در باغ وحش‌ها هم زرافه را آموزش می‌دهند ولی نمی‌توان آن را مثل حیوانی هم چون اسب دانست و از او انتظار فرمان بری مانند اسب را داشت.

در حیات وحش این حیوان معمولا تا 26 سال عمر می کند، ولی پرورش زرافه‌ها توسط انسان در باغ وحش‌ها به 40 سال هم می رسد. یعنی انسان در طول عمر و رشد این حیوان تاثیر گذار است.

همچنین بخوانید:
تحقیق درباره تمساح ها
تحقیق در مورد انواع میگو
تحقیق درباره زندگی قرقاول
تحقیق درباره زندگی اسب آبی

☑️ به پایان تحقیق درباره زندگی زرافه ها رسیدیم، شما چه اطلاعاتی در مورد زرافه‌ها دارید؟ نظرتان را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 3 =