اخبارعلمی

تحقیق در مورد مورچه کلاس هشتم و فواید آن

بهترین مقاله درباره مورچه برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

مورچه‌ها موجودات شگفت انگیزی هستند که بسیار قوی و باهوش می‌باشند و قدرت زیادی در حمل بار دارند، در این بخش تحقیق ماگرتا می‌خواهیم درباره مورچه مطالبی را ارائه بدهیم با ما همراه شوید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره ی زندگی موریانه

تحقیق در مورد مورچه

تحقیق درباره مورچه

 مورچه حشره‌ای اجتماعی است که گونه‌های مختلفی از ان وجود دارد امروزه بیش از ۱۲۰۰۰ گونه مورچه وجود دارد.

اندازه اجتماع مورچه‌ها می‌تواند شامل چند میلیون مورچه ساده و مورچه نازای ماده و مورچه‌های کارگر و سرباز و سایر مورچه‌ها می‌شود.

انواع مورچه ها

مورچه‌های کارگر: مورچه‌های کارگر به دو گروه کوچک و بزرگ تقسیم می‌شوند و از سایر مورچه‌ها بزرگ‌تر و درشت‌تر می‌باشند.

مورچه‌های سرباز: مورچه‌های سرباز دارای آواره‌های بزرگ هستند و از افراد ضعیف‌تر در مقابل سایر حشرات دفاع می‌کنند و از جانوران مورچه خوار نیز محافظت می‌کنند.

مورچه‌های کوچک: این مورچه‌ها معمولا از لانه‌های خود دور می‌شوند و به نظافت و تغذیه نوزادان ملکه می‌پردازد.

ساختمان مورفولوژیکی مورچه

مورچه‌ها از نظر ظاهری شبیه یک دیگر هستند و بر روی سر آن‌ها یک جفت شاخک وجود دارد این شاخک‌ها اندام‌های بویایی مورچه است و مدام حرکت می‌کند، به طور کلی مورچه‌ها فاقد بینی هستند اما حس بویایی دارند این شاخک‌ها به مورچه‌ها کمک می‌کنند تا مورچه‌های دیگر را بشناسند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

سر مورچه شامل مغز و بک جفت چشم مرکب است، علاوه بر چشم مورچه‌ها اندامی دیگر به عنوان بینایی ساده نیز دارند.

میان شکم و تنه مورچه‌ها اندامی وجود دارد که به وسیله آن شکم می‌تواند حرکات زیادی را در جهت‌های مختلف انجام دهند .

بال‌های جنس ماده حشره پس از جفت‌گیری می‌ریزد و عمر مورچه‌های کارگر ۸ تا ۱۰ ماه و مورچه ملک تنها یک سال عمر می‌کند و مورچه‌های نر فقط دو هفته زندگی می‌کنند و پس از جفت‌گیری با ماده می‌میرند.

چرخه زندگی مورچه ها

چرخه حیات مورچه‌ها بسیار جذاب است مورچه‌های ماده تا آسمان پرواز می‌کند و مورچه‌های نر به دنبال ان‌ها می‌روند و پس از جفت‌گیری مورچه نر می‌میرد و مورچه ماده به زمین می‌لید و به تنهایی یک گروه را بوجود می‌آورد.

مورچه ماده آشیانه‌ای می‌سازد و تخم‌های خود را در ان میگذارد، سپس کرم‌های که فاقد پا هستند از تخم میان بیرون می‌آیند، مادر آن‌ها کمک می‌کند تا دور خود پیله‌ای بتنند.هنگامی که مورچه بالغ می‌شود مادر ماده پیله او را سوراخ می‌کندو مورچه از محفظه خود خارج می‌شود.

قدرت و هوش مورچه ها

مورچه‌ها بسیار قدرتمند هستند ان‌ها می‌توانند به راحتی چند برابر وزن خود بار حمل کنند مورچه ها هوش بالایی دارند، بر اساس بررسی انبار‌های غذایی آن‌ها به طور منظم در کنار هم قرار داده اند دانه‌های گندم را به دو قسمت تقسیم کرده اند تا در هنگام رطوبت سبز نشود اما دانه‌های خربزه را به چهار قسمت تقسیم کرده اند؛ زیرا دانه‌های خربزه دو قسمتی نیز قابلیت سبز شدن دارد و به محض تماس با آب رشد خواهند کرد تمام این مسائل نشان دهنده هوش بالای مورچه‌ها است.

سخن پایانی : به پایان تحقیقات درباره مورچه ها رسیدیم امید است این مطلب برای شما مفید واقع شود چنانچه در این خصوص نظر یا پیشنهادی دارید برای ما کامنت بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =