اخبارعلمی

تحقیق دانش آموزی در مورد اصفهان ❤️+ تاریخچه

بهترین مقاله درباره تحقیق در مورد شهر اصفهان برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق دانش آموزی در مورد اصفهان : شهر اصفهان با ۲۲۰ کیلومتر مربع وسعت در ۴۳۵ کیلومتری پایتخت ایران قرار دارد. این شهر با حدود 3 میلیون نفر جمعیت، سومین شهر پرجمعیت ایران است. در این نوشتار می‌خواهیم شهر اصفهان را به شما معرفی کنیم  با ما در بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره دیابت

تحقیق درباره شهر اصفهان

موقعیت اصفهان

شهر اصفهان حدود ۲۲۰ کیلومتر مربع وسعت دارد این شار حدود ۳ میلیون نفر جمعیت دارد و سومین شهر پر جمعیت ایران محسوب می‌شود.

آثار تاریخی زیادی در این شهر وجود دارد و این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می‌شود و سالانه مسافران زیادی از داخل و خارج کشور به شهر اصفهان سفر می‌کنند.

عامل پیدایش این شهر زاینده رود است و در فاصله ۱۵۷۰متری از سطح دریا قراب گرفته است استان اصفهان به ۱۴ منطقه تقسیم نی شود و مرز‌های آن از شرق به دشت سگزی و از غرب به سمت خمینی شهر و نجف آباد و از جنوب کوه صفه و سپاهان شهر و از سمت شمال به شاهین شهر منتهی می‌گردد.

آب و هوای شهر اصفهان با توجه به منطقه نیمه بیابانی معتدل و خشک است و هر چه به سمت جنوب می‌روید آب و هوای آن خنک‌تر است.

فرهنگ اصفهان

 وجود زاینده رود باعث شده تا اقوام مختلفی در شهر اصفهان زندگی کنند که هر کدام آداب و رسوم و فرهنگ مربوط به خود را دارند.

از جمله آداب و رسوم شهر اصفهان می‌توان به شب اسفند، چله بزرگ و چله کوچک، مراسم گلاب گیری، آتش افروزی و جل جلانی، چهارشنبه سوری و عید نوروز اشاره کرد.

جاذبه‌های طبیعی اصفهان

یکی از محبوب‌ترین شهر‌های توریستی کشور اصفهان است که با جاذبه‌های دیدنی فراوانی گردشگران زیادی را از سر تا سر جهان به خود جذب می‌کند.

باغ: باغ‌های اصفهان تلفیقی از تاریخ و طبیعت هستند که علاوه بر درختان عمارت‌های باشکوهی نیز در آن ساخته شده است که نشان دهنده اهمیت این شهر در دوره‌های تاریخی است از جمله باغ‌های اصفهان می‌توان به باغ خوشبختی آباد، چهار باغ عباسی، انگورستان ملک، باغ محمدعلی خان اشاره کرد.

پارک: در شهر اصفهان مناطق حفاظت سده با تنوع جانوری زیادی وجود دارد که یک نمونه آن پارک ملی کلاه قاضی است که گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بین جاذبه‌های طبیعی اصفهان است.

آبشار: آبشار‌های اصفهان جز جاذبه‌های طبیعی این شهر است که نمونه‌هایی از آن شامل شاه لولاک، پونه زار و آب ملخ است.

کویر: آوازه کویر‌های اصفهان همه جا پیچیده است از محبوب‌ترین مقاصد سفر طبیعت گردان در این استان میتوان به کویر مصر و مرنجاب اشاره کرد.

غار: غارنوردی یکی از جاذبه‌های طبیعی در اصفهان می‌باشد دو غار مهم در شهر اصفهان غار پریان و غار فریدون است.

جاذبه‌های تاریخی اصفهان

سی و سه پل: سی و سه پل از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی اصفهان است که به پل الله وردی خان نیز معروف است این پل با ۳۳ طاق بر روی زاینده رود ساخته شد.

چهل ستون: کاخ چهل ستون در غرب میدان نقش جهان است این مکان از جاذبه‌های تاریخی شهر اصفهان است که در دوره صفوی ساخته شده است.

مسجد شیخ لطف الله: یکی از پر بازدید‌ترین مکان‌های دیدنی شهر اصفهان این مسجد است که در میدان نقش جهان قرار دارد.

میدان نقش جهان: قلب مجموعه تاریخی شهر اصفهان میدان نقش جهان است ته در مرکز شهر قرار دارد.

پل خواجو: پل خواجو از شاهکار‌های معماری در زمان شاه عباس دوم بود که جز جاذبه‌های دیدنی شهر اصفهان در شب می‌باشد.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق در مورد برف و چگونگی تشکیل آن
و
تحقیق درباره تمساح ها و دانستنی های زندگی آن ها
و
تحقیق در مورد روش های مشارکتی دانش آموزی

سخن پایانی : به پایان تحقیق دانش آموزی در مورد اصفهان رسیدیم اگر در این خصوص نظری دارید برای ما دیدگاه بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 6 =