مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق درباره سید جمال الدین اسدآبادی ⚜️ + زندگینامه و اقدامات

مقاله درمورد سید جمال الدین اسدآبادی، آثار و اقدامات مناسب دانش آموز و مدرسه

تحقیق درباره سید جمال الدین اسدآبادی و زندگینامه او ؛ سید جمال الدین اسد آبادی عالم روشنفکری بود که برای وحدت اسلامی تلاش بسیاری کرد، در این مقاله از بخش تحقیق ماگرتا می‌خواهیم به بررسی زندگی این عالم بزرگ بپردازیم با ما همراه شوید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره دکتر محمد مصدق

تحقیق درباره سید جمال الدین اسدآبادی

زندگینامه سید جمال الدین اسد آبادی

سد جمال الدین اسد آبادی در آبان سال ۱۲۱۷ شمسی در اسد آباد متولد شد، پدر او سید صفدر از نوادگان امام سجاد(ع) بود. برخی سید جمال را ایرانی و برخی دیگر او را افغانی می‌دادند، اما خواهر زاده او صفات الله جمالی می‌گویند او ایرانی است؛ زیرا عمده اقوام او در اسد آباد همدان زندگی می‌کردند، در بسیاری از اسناد تاریخی مدارکی مبنا بر اینکه او ایرانی است وجود دارد حتی او دارای گذرنامه ایرانی بوده است.

اما بنا بر عقیده‌ی برخی از افراد سید جمال الدین برای وحدت جهان اسلام ایرانی و شیعی خود را متعلق به جهان اسلام می‌دانست و سعی می‌کرد منسوب به جای خاصی نباشد تا بتواند به راحتی با علمای شیعه و سنتی تعامل داشته باشد.

تحصیلات سید جمال الدین اسد آبادی

سید جمال الدین اسد آبادی در سن ۵ سالگی قرآن را نزد پدر و مادر خود آموخت، سپس با پدر خود وارد شار قزوین شد و در حوزه علمیه آن شهر به آموختن ادبیات عرب، منطق، فقه و اصول پرداخت سید جمال الدین سپس به همراه پدر به تهران سفر کرد و تحصیل خود را نزد آقای سید محمد صادق طباطبایی همدانی ادامه داد و به دست او معمم شد.

سید جمال الدین اسد آبادی به همراه پدر خود به سوی نجف رفت، اما سه ماه در بروجرد توقف کرد و با عالمان آن شهر به عتبات رفت همچنین او ۴ سال در درس شیخ انصاری حضور یافت.

اقدامات سید جمال الدین اسد آبادی

سید جمال الدین اسد آبادی اقدامات زیادی در مصر، هندوستان و عثمانی انجام داده است که عبارتند از :

در مصر

در مصر بسیاری از روشنفکران و نویسندگان از او استقبال کردند و از او بهره بروند حتی شیخ محمد عبده مفتی بزرگ مصر سید جمال الدین را استاد خود می‌دانست.

در هندوستان

سید جمال الدین به دستور شیخ انصاری در سال ۱۲۵۴ به هندوستان سفر کرد و تلاش کرد با علوم جدید آشنا شود.

در عثمانی

سلطان عبدالحمید او را به استانبول دعوت کرد تا برای اداره کشور های اسلامی از او بهره ببرد، در استانبول او میرزا آقاخان کرمانی و خبیر الملک را به نشر مطالبی علیه شاه و اتابک تشویق کرد.

آثار سید جمال الدین اسد آبادی

سید جمال الدین آثار مکتوبی دارد که تقریرات او است، اما توسط دیگران به تحریر درآمده است و شامل رسائل فی الفلسفه و العرفان، مجموعه رسائل و مقالات، نامه‌ها و اسناد سیاسی- تاریخی، ضیاء الخافقین و تاریخ ایران و تاریخ افغان می‌شود.

رسائل الفلسفه و العرفان : این مجموعه شامل ۶ ‌رساله در فلسفه و عرفان می‌شود که توسط محمد عبده تالیف شده است.

مجموعه رسائل و مقالات : شامل سی رساله و مقاله از سید جمال الدین اسد آبادی است که بخشی از ان را خود نوشته و بخشی دیگر را بیان کرده است و توسط محمد حسن آقا امین الضرب ثانی تالیف شده است.

نامه‌ها و اسناد سیاسی – تاریخی : این کتاب شامل ۵۰ نامه و سند تاریخی از او است که به زبان‌های فارسی، ترکی و عربی می‌باشد.

ضیاء الخافتین : مجله‌ای بود که برای از مقالات ان توسط سید جمال الدین نوشته شده است.

تاریخ ایران و تاریخ افغان : این کتاب توسط خود سید جمال الدین اسد آبادی تالیف شده است.

☑️ به پایان تحقیق درباره زندگینامه سید جمال الدین اسدآبادی رسیدیم چنانچه نظر یا پیشنهادی دارید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره ابوعلی بلعمی
تحقیق درباره محمد بن موسی خوارزمی
تحقیق درباره حکیم بزرگمهر و زندگینامه او

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − نه =