اخبارعلمی

تحقیق درباره آمادگی دفاعی ☑️ مناسب تمامی پایه ها

مقاله دانش آموزی درباره آمادگی دفاعی و اهداف و اهمیت آن برای ما

تحقیق درباره آمادگی دفاعی : امنیت یکی از لازمه‌های زندگی موفق و دارای آرامش بوده که در حیات هر فرد، مورد نیاز است. هر انسانی حق دارد تا بدون هیچ نگرانی و استرسی در کشور و شهر خود جای گرفته و زندگی کند.

متاسفانه در برخی موارد دشمنان اجازه برخورداری از این امنیت را به مردم نمی‌دهند و با انجام کارهایی، آرامش آن‌ها را از بین می‌برند. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره آمادگی جسمانی

تحقیق درباره آمادگی دفاعی

اهمیت آمادگی دفاعی از نظر دو شخصیت بزرگ کشور

لازمه کسب موفقیت در برابر دشمنان، برخورداری از یکسری آمادگی‌های لازمی است. آمادگی دفاعی یکی از ویژگی‌هایی بوده که افراد باید از آن برخوردار باشند و بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. به این طریق خواهند توانست تا در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و از کشور و ناموس خود دفاع نمایند.

امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هریک دارای نظری متفاوت راجع به اهمیت آمادگی دفاعی در کشور هستند که به مردم به این شکل بیان کرده‌اند:

مقام معظم رهبری فرموده‌اند: در دنیا و جهانی که همه چیز بر اساس سلطه گری می‌چرخد و این ویژگی یک امتیاز به حساب می‌آید، مردم کشور ما نیز باید بتوانند از خود در مقابل دشمنان دفاع کنند.

امام خمینی (ره) نیز فرموده‌اند: هر فردی برای اینکه بتواند در برابر دشمنان ایستادگی کرده و موفق شود و همچنین آمادگی دفاعی را لازمه‌ی زندگی در جامعه و نظام اسلامی بداند نزد خداوند بلند مرتبه فرد خوب و باآبرویی خواهد بود.

اهداف آمادگی دفاعی

آمادگی دفاعی جزو یکی از آمادگی‌های مهمی بوده که خداوند در قرآن کریم نیز با اشاره کردن به آرزو و اهداف دشمنان به منظور شکست دادن مردم، هشدار داده و به مردم بیان کرده که هیچ وقت از قابلیت و سلاح‌های خود غافل نشده و همیشه و در همه حال از آن‌ها استفاده کنید. آمادگی دفاعی دارای برخی اهداف بوده که قادر به دنبال کردن آن ‌ها است. باید بدانید که برخورداری از آمادگی دفاعی به منظور دست یافتن به این اهداف بسیار مهم و ضروری است. در ادامه به برخی از اهداف آمادگی دفاعی می‌پردازیم:

  • مورد حمایت و پشتیبانی قرار دادن افراد ضعیف و مظلوم ساکن در کل دنیا
  • جلوگیری از بروز هرگونه اقدام تروریستی
  • حفاظت و نگهداری از مرزهای کشور و جلوگیری از ورود هرگونه دشمنی
  • برخورداری از قدرت و توان کافی به منظور دفاع از مسلمانان
  • به وجود آوردن یا ایجاد توان و قدرت بازدارندگی در برابر هرگونه تهدید و تجاوز دشمنان
  • حفظ و نگهداری استقلال و آزادی مردم کشور ایران در مقابل دشمنان و بیگانگان
  • دفاع و حفاظت از نظام جمهوری اسلامی

افراد مسلح دارای آمادگی دفاعی چه وظایفی دارند؟

این دسته از افراد به منظور حفاظت از سرزمین و ناموسشان وظایف زیادی دارند که باید قادر باشند تا به هر یک از این وظایف به درستی عمل کنند. از وظایف این نیروها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • حفاظت از بصیرت
  • برخورداری از آمادگی‌های دفاعی لازم
  • دارای روحیه مثبت اندیش
  • حفاظیت از امنیت کل کشور
  • برخورداری از مهارت و توانایی‌های خاص
  • و…

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره نیروی انتظامی
و
تحقیق در مورد پدافند غیر عامل

☑️ به پایان تحقیق درباره آمادگی دفاعی رسیدیم؛ اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =