اخبارعلمی

تحقیق درباره هرزنامه اینترنت ⭕️ کاروفناوری پایه هشتم

مقاله دانش آموزی در مورد هرزنامه اینترنت و جفنگ ها به همراه اطلاعاتی درباره اسپمرها

در مورد هرزنامه در اینترنت جست و جو کنید و یافته های خود را در کلاس ارائه دهید؛ برای مشاهده اطلاعاتی درباره هرزنامه اینترنت کاروفناوری هشتم در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: صنعت رسانه ای چیست

تحقیق درباره هرزنامه اینترنت

مقاله در مورد هرزنامه یا جفنگ

هرزنامه یا جفنگ ایمیل‌های تبلیغاتی آزاردهنده هستند که برای افراد ارسال می‌شود این پیام‌ها می‌توانند علاوه بر مزاحمت امنیت سیستم شما را نیز به خطر بیندازند. هرزنامه در واقع سو استفاده از سامانه انتقال پیام است که به پیام‌های گروهی اطلاق می‌شود.

امروزه بیشترین فرم شناخته شده هرزنامه، هرزنامه های پست الکترونیک است و حدود ۸۰ درصد رایانه‌های جهان هرزنامه می باشند.

انواع هرزنامه

  • هرزنامه ایمیلی
  • هرزنامه در بلاگ‌ها
  • هرزنامه در ویکی
  • هرزنامه در پیام‌های گوشی همراه
  • هرزنامه در انجمن‌های اینترنتی
  • هرزنامه در تبلیغات طبقه بندی شده آنلاین
  • هرزنامه موتور‌های جستجو وب
  • هرزنامه گروه‌های خبری
  • هرزنامه در دایرکت اینستاگرام
  • هرزنامه در شبکه‌های اجتماعی
  • هرزنامه در شبکه‌های اشتراک فایل

بخش های مختلف هرزنامه

مقاله در مورد هرزنامه یا جفنگ

هرزنامه از چهار بخش تشکیل می‌شود:

تبلیغات

هرزنامه ها معمولا تبلیغاتی هستند و از سوی شرکت‌هایی طراحی می‌شوند که می‌خواهند محصولات خود را به فروش برسانند رایج‌ترین کالایی که در هرزنامه تبلیغ می‌شود دارو است اما هرزنامه مکمل‌های غذایی، کالایی مانند ساعت، محصولات کاهش وزن و… را نیز تبلیغ می‌کنند.

ایمیل‌های فیشینگ

ایمیل‌های فیشینگ خطرناک‌ترین نوع هرزنامه است آن‌ها سعی می‌کنند افراد را فریب دهند تا از اطلاعات شخصی مانند شماره کارت اعتباری و رمز عبورشان مطلع شوند.

تبلیغات برای سایت های غیر اخلاقی

چند وب سایت بدنام هستند سایت‌های غیر اخلاقی را تبلیغ می کنند و به عنوان یک ویروس شناخته می‌شوند.

برنامه‌های پولدار شدن

برنامه‌های هرمی، برنامه‌های دروغین شرکتی، برنامه‌های بازاریابی شبکه از جمله برنامه‌هایی هستند که تبلیغ می‌کنند تا افراد را به سمت برنامه‌های پولدار شدن بکشانند.

مهم ترین هرزنامه های اینترنت

  • محتوای اینترنتی که بدون دخالت کاربر و به صورت اتوماتیک تولید می‌شوند.
  • محتوای کپی و غیر اورجینال
  • محتوای دزدی
  • متن یا لینک مخفی و پنهان از دید کاربر
  • لینک سازی دستی و غیر ارگانیک
  • داده‌های ساختار یافته منحرف کننده و نامرتبط
  • صفحات درگاه برای جلب توجه موتور های جستجو
  • کلاکینگ برای گمراه کردن موتور های جستجو

اسپمر چیست؟

اسپمر به کسی می‌گویند که ایمیل‌های اسپم را برای افراد ارسال می‌کند فرد اسپمر هرزنامه های الکترونیکی یکسان را به مدت چند روز به لیست گیرندگان ارسال می‌کند.

اهداف متفاوتی در انتشار اسپمر است اما عمده هرزنامه ها با هدف تجاری منتشر می‌شوند البته برخی از آن‌ها نیز به با هدفی غیر تجاری منتشر خواهند شد این هرزنامه ها غیر از آگهی‌ها با هدف سیاسی و مذهبی به کار می‌روند.

چگونه آدرس‌های پست الکترونیکی را برای ارسال هرزنامه جمع اوری می‌کنند؟

  • گروه‌های خبری و اتاق چت
  • شبکه‌های اجتماعی
  • فروش ایمیل‌ها در وب سایت‌های بزرگ
  • وب
  • سایت‌هایی که با هدف جذب ایمیل طراحی می‌شوند.
  • قسمت نظر دهی سایت ها
  • سایت‌هایی که به عنوان بازاریابی یا فروش واسطه‌ای عمل می‌کنند.
  • سایت‌هایی که به عنوان واسطه میان کاربران عمل می‌کنند.

ضرر‌های ارسال هرزنامه

ارسال هرزنامه ضررهایی دارد که عبارتند از:

  • عدم احساس امنیت کاربر
  • بالا رفتن نرخ ترافیک
  • ضرر های اقتصادی
  • پایین آمدن قدرت محاسباتی
  • مصرف زیاد حافظه
  • اتلاف وقت کاربر

مقالات پیشنهادی:
هدف سواد رسانه ای چیست
و
تحقیق درباره تفکر

☑️ به پایان تحقیق درباره هرزنامه اینترنت رسیدیم، اگر دیدگاهی در این رابطه داشتید حتما آن را از بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − پنج =