مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق درباره لانه سازی مورچه ها به زبان کودکانه

مقاله دانش آموزی درباره معماری و تولید مصالح توسط مورچه ها

تحقیق درباره لانه سازی مورچه ها : نحوه زندگی مورچه‌ها در طبیعت بسیار شگرف است و آن‌ها به عنوان موجودات قوی در لانه سازی، زبان، برقراری ارتباط و نحوه برخورد بل طبیعت از شگفتی‌های طبیعت به شمار می‌روند. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا برای کسب اطلاعات بیشتر همراه باشید.

مورچه‌ها به صورت گروهی در داخل لانه‌هایی که می‌سازند، زندگی می‌کنند، لانه‌های مورچه‌ها بر اساس اقلیم و نوع آب و هوا و نوع مورچه متفاوت هستند. شاید جالب باشد که بدانید لانه‌سازی مورچه‌ها بسیار پیچیده اما منظم هستند و دارای طبقه‌های مختلف که هر کدام مقصد مختلفی دارند و گاهی به چهل طبقه هم می‌رسد که ارتفاع هر طبقه حدود سه الی پنج میلی متر می‌باشد.

تحقیق درباره لانه سازی مورچه ها

انواع لانه سازی مورچه ها

  • لانه در تنه درختان و روی برگ ها: مورچه‌های جنگجو از این نوع لانه‌سازی استفاده می‌کنند.
  • لانه‌سازی با استفاده از مورچه‌های فداکار: بدن مورچه تنه‌های لانه و دیوار ان را تشکیل می‌دهد.
  • لانه در عمق زمین: مورچه‌ها در عمق زمین شروع به ساخت لانه می‌کنند و تا بالای سطح زمین ادامه دارد.

تولید مصالح توسط مورچه ها

لانه مورچه‌ها بر اساس ساختمان بدن، نوع نیاز، اقلیم منطقه و روحیات خود به شکل‌ها و طرح‌های مختلف ساخته می‌شود، مورچه‌ها در مناطق گرمسیری لانه‌های خود را بر روی برگ‌ها و درختان و در مناطق سردسیری لانه‌ها را در زیر زمین می‌سازند.

اولین عمل برای لانه‌سازی یافتن مکان مناسب است، سپس مورچه بزاق دهان خود را بر روی خاک ترشح می‌کند و به تولید گلوله‌های خاکی می‌پردازد و به تقلید از او سایر هم در ان مکان شروع به ساختن گلوله‌ها می‌کنند تا ستون‌ها را شکل دهند و فاصله میان ستون‌ها را پر می‌کنند.

مورچه های مهندس یا پل ساز

هنگامی که مورچه مهاجرت می‌کنند یا به دنبال تهیه غذا هستند یا حمل برگ‌ها برای لانه‌سازی اگر در مسیر با جریان آب برخورد کنند پل‌سازی می‌کنند آن‌ها با گرفتن دست یک دیگر و طول بدن خود پل را تشکیل می‌دهند تا سیر مورچه‌ها بتوانند عبور کنند.

معماری داخلی خانه

مورچه‌ها بر اساس نیاز اتاق‌ها و دهلیزها را می‌سازند اتاق معمولا برای انبار آذوقه، پرورش قارچ، محل استراحت کارگرها، محل پرورش نوزاد، محل اقامت ملکه باشد، همچنین در یک لانه ممکن است حدود ۷۰ میلیون مورچه زندگی کنند.

سیستم تهویه

مورچه برای لانه‌سازی به دما و جریان هوا توجه خاصی دارند به گونه‌ای که در بالای ساختمان هر لانه طبقاتی ساخته می‌شود با دیوار های پر منفذ که هوای مطلوب از طریق آن وارد فضاهای مارپیچ لانه شود.

مورچه های فداکار

در تقسیم کار وظیفه ساخت لانه را به مورچه‌ای می‌دهند که بدنش به عنوان بدنه یا دیوار لانه استفاده می‌کند ان مورچه بی حرکت باقی می‌ماند تا هنگامی که دوباره جایگزین شود، همچنین از مورچه‌های فداکار در اتاق‌های انبار آذوقه نیز استفاده می‌شود آن‌ها دارای کیسه‌های بزرگ برای ذخیره‌سازی هستند و از این طریق می‌توانند غذا را بین مورچه‌های دیگر تقسیم کنند.

مقالات پیشنهادی: تحقیق درباره لانه سازی عقاب
و
تحقیق درباره لانه سازی پرستو
و
تحقیق درباره آشیانه سازی هدهد

☑️ به پایان تحقیق درباره لانه سازی مورچه ها رسیدیم، امید است از خوانش این مطلب لذت ببرید. اگر سوال یا پیشنهادی دارید حتما آن را از بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + شانزده =