مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق درباره هلال احمر به زبان ساده کلاس پنجم کوتاه

بهترین مقاله درباره هلال احمر برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق درباره هلال احمر ، اهداف و وظایف آن: هلال احمر سازمان امدادی است که به شکل جوانمردانه‌ای به مردم کمک می‌کند. این سازمان دارای زیرشاخه‌های بسیاری بوده و افراد آن پس از مدتی تعلیم، قادر به انجام اموراتی اعم از پزشکی، امدادی و… خواهند بود. هلال احمر طبق وظایف بین المللی خود موظف است تا در زمان بروز حوادث به مردم کمک‌رسانی کرده و آن‌ها را از اوضاع بد نجات دهد.

این جمعیت با سعی و تلاش خود قصد دارند تا در موقع ایجاد مشکل و حوادثی، به مردم کمک‌رسانی کرده و از این طریق اوضاع را بهبود ببخشند. این کمک‌ها دارای انواع و اقسام گوناگونی بوده که هر یک در هر اتفاقی انجام خواهند شد و مردم هیچ کم و کسری نخواهند داشت. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا برای کسب اطلاعات بیشتر همراه باشید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره شهید مصطفی احمدی روشن دانشمند انرژی هسته ای

تحقیق درباره هلال احمر

اهداف هلال احمر

این سازمان نیز همانند سازمان و نهادهای دیگر دارای یکسری اهداف چهارگانه‌ای هستند که هر یک از این هدف‌ها به حدی در زندگی و پیشرفت مردم تأثیر گذارند. از اهداف هلال احمر می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • انجام سعی و تلاش به منظور برقراری ادب و احترام میان مردم
  • انجام تلاش برای تسکین‌دهی و آرام کردن آسیب دیده‌گان
  • مورد حمایت قرار دادن زندگی مردم و طبیعت بدون بروز هیچ‌گونه تبعیضی
  • تلاش برای برقراری صلح و دوستی میان مردم و دوری از درگیری

هلال احمر با انجام یکسری اموراتی قصد دست یافتن به اهداف چهار گانه خود را دارد تا از این طریق بتواند مردم را با یکدیگر متحد کند.

هلال احمر چه وظایفی دارد؟

هلال احمر جزو یکی از سازمان‌هایی است که هر فردی می‌تواند با رضایت خود وارد شده و در آن فعالیت کند. برخی از وظایف هلال احمر عبارتنداز:

  1. جمع‌آوری افراد برای تشکیل نیروهای بزرگ‌
  2. اداره و مدیریت کردن امور مردم
  3. آماده‌سازی نیروهای خود به منظور خدمت‌رسانی
  4. انجام برنامه ریزی و اقدام به منظور جلوگیری از بروز حوادث
  5. ارائه کردن خدمات و کمک‌های اولیه
  6. تهیه لوازمات پزشکی و رساندن آن‌ها به مراکز بهداشتی
  7. رسیدگی و پناه به آسیب دیده‌گان
  8. گردآوری وسیله و لوازم مورد نیاز و ارسال آن‌ها به آسیب دیدگان
  9. و…

زمان تأسیس و راه اندازی هلال احمر در ایران

ایران با سعی و تلاش بسیاری توانست تا جمعیت ملی خود را در حدود سال 1301 تأسیس و راه اندازی کند. ولی ایران به جای استفاده از نشان یا علامت هلال احمر و یا صلیب سرخ، از علامت شیر و خورشید استفاده کرد که این علامت نشان دهنده جمعیت کشور بود.

هدف از این کار این بوده است که بقیه کشورها به میزان جمعیت ایران پی برده و از آن آگاهی داشته باشند. پس از آن در کنفرانس و جلسه‌ای که در سال 1929 برگزار شد، این علامت به تصویب دولت رسید و از آن به بعد سه علامت و نشان هلال احمر، صلیب سرخ، شیر و خورشید به عنوان سه نشان بین المللی و مورد تأیید ایران انتخاب شدند.

پس از گذشت مدتی و با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1359 دولت با نوشتن و ارسال نامه‌ای به دولت کشور سوئیس، بیان کننده این بود که از آن پس نشان شیر و خورشید به تعلیق در آمده و استفاده نخواهد شد و از این پس به جای آن، از علامت هلال احمر استفاده می‌شود. این موضوع سبب شد نشان شیر و خورشید از بین رفته و کشور به جای آن از علامت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق در مورد اسدالله شعبانی کلاس پنجم
و
تحقیق درباره چشم انسان علوم کلاس پنجم
و
تحقیق درباره سعدی شیرازی

به پایان تحقیق درباره هلال احمر، اهداف و وظایف آن رسیدیم؛ اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 6 =