مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق در مورد چراغ راهنمایی و رانندگی 🚦و مفهوم رنگ های آن

تحقیق مختصر درمورد مفهوم رنگ های چراغ راهنمایی و رانندگی و تاریخچه آن

تحقیق در مورد چراغ راهنمایی و رانندگی برای مدرسه ؛ چراغ راهنمایی رانندگی یک نوع نماد است و این چراغ‌ها در جاده‌ها، تقاطع ها، خیابان‌ها، پیاده روی‌ها، روبروی ورودی و خروجی عابران و دیگر منطقه‌ها نصب می‌شود و رفت و آمد را کنترل می‌کند.

چراغ راهنمایی به رفت و آمد ماشین‌ها نظم و امنیت فراوانی ایفا می‌کند. با دنبال کردن این مقاله از بخش تحقیق ماگرتا می‌توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

تحقیق در مورد چراغ راهنمایی و رانندگی

تاریخچه چراغ راهنمایی و رانندگی

این چراغ‌های راهنمایی رانندگی واقعا نقش مهمی در خیابان‌ها، جاده‌ها و تقاطع‌ها دارند و امنیت زیادی به خیابان‌ها می‌دهند و باعث کاهش بی‌شماری از تصادفات و مرگ و میر می‌شوند. اگر این چراغ راهنمایی و رانندگی نبود ترافیک شدیدی به وجود می‌آمد و باعث می‌شد ماشین‌ها تصادف کنند.

این چراغ راهنمایی و رانندگی به شکل مستطیلی است؛ سه رنگ دارد؛ سبز، زرد، قرمز که در ادامه با معانی این رنگ‌ها آشنا می‌شویم.

معنا و مفهوم رنگ های چراغ راهنمایی رانندگی

🟩 رنگ سبز: در حقیقت رنگ سبز معنی حرکت را می‌دهد. با روشن شدن چراغ سبز یعنی رانندگان می‌توانند در خیابان و با مسیر مشخص شده حرکت کنند و رانندگان با سبز شدن چراغ رانندگی حق گردش هم دارند.

🟨 رنگ زرد: درحقیقت رنگ زرد معنی احتیاط را می‌دهد؛ با زرد شدن این چراغ باید رانندگان در مسیر احتیاط و با سرعت کم حرکت کنند. هنگام زرد شدن چراغ، اگر خودرو وارد تقاطع شده باشد، نباید توقف کند و باید درمسیر حتما حرکت داشته باشد. چراغ زرد هم برای عابران و هم برای رانندگان معنی احتیاط می‌دهد. اگر چراغ چشمک زدن زرد دیده شود، یعنی شما باید سرعت خودرو را کاهش دهید.

🟥 چراغ قرمز: درحقیقت چراغ قرمز به معنی ایست است. حتما رانندگان با این رنگ سرعت خود را به حداقل برسانند و قبل از رسیدن به خط ایست تقاطع کاملا سرعت را صفر کنند، اگر ایست نکنند و در مسیر مشخص شده حرکت کنند جریمه می‌شوند.

معنی و مفهوم رنگ های چراغ راهنمایی و رانندگی

چند نمونه از تابلوهای راهنمایی رانندگی

تابلوهای راهنمایی رانندگی جزء مهم‌ترین علائم در رانندگی هستند و همه باید معانی این تابلوها را یاد بگیرند تا رانندگی با امنیتی داشته باشند و هر کسی که قصد دارد گواهینامه رانندگی داشته باشد در ابتدا باید تمام علائم و تابلوهای موجود در کتاب آیین نامه را بخواند.

برای علائم ها بیش از 200 نوع تابلو وجود دارد که هرکدام معنی و مفهوم خاصی دارد در ادامه بخشی از آن را آشنا می‌شویم.

۱. تابلوهای هشدار دهنده یا اخطاری، مثل: دست انداز، تقاطع فرعی و اصلی، خطر.
۲. تابلوهای بازدارنده یا انتظام، مثل: عبور دوچرخه ممنوع، جهت در میدان، حداقل سرعت ۳۰ کیلومتر.
۳. تابلوهای آگاهی دهنده یا اخباری، مثل: محدوده توقف ممنوع در طول شبانه روز، ایستگاه اتوبوس، گذرگاه پیاده.
۴. تابلوهای راهنمای مسیر، مثلا نشان می‌دهد که از کدام سمت بروید.
۵. تابلوهای مکمل، مثل: تابلو پارکینگ ویژه معلولین.
۶. تابلوهای محلی، مثل: مدرسه، حاشیه نمای دو طرفه، نظارت با دوربین پلیس.
۷. برچسب ها، کارگران مشغول کارند، با انگشت مجروح بدون پوشش کار نکنید، ورود افراد غیرمجاز ممنوع.

مطلب پیشنهادی:
انشا در مورد چراغ راهنمایی رانندگی
و
تحقیق در مورد چرا به مقررات و قوانین نیاز داریم

☑️ به پایان تحقیق درمورد چراغ راهنمایی و رانندگی رسیدیم، اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − شش =