اخبار

کشف اولین واکسن کرونا توسط روسیه ثبت شد! پوتین روی دخترش تست کرد

رسانه اسپوتنیک روسیه به نقل از پوتین نوشت: اولین واکسن ضد کرونا در روسیه به ثبت رسید

کشف و ساختن واکسن کرونا در روسیه: ولادیمیر پوتین ۱۱ آگوست در جمع اعضای دولت گفت: تا آنجا که اطلاع دارم صبح امروز برای نخستین بار در جهان واکسن کرونا ثبت شد. با اخبار ماگرتا همراه باشید.

همچنین بخوانید: درمان کرونا با نیش زنبور عسل

واکسن کرونا در ایران کی بدست مردم میرسد
واکسن کرونا در ایران کی بدست مردم میرسد

آیا روسیه موفق به ساخت واکسن کرونا شده است؟

واکسن روسی کرونا دو هفته دیگر توزیع می‌شود :

وزیر بهداشت روسیه: نخستین بسته‌های واکسن ویروس کرونا ظرف دو هفته آینده توزیع می‌شود و پزشکان نخستین افرادی هستند که به صورت داوطلبانه واکسینه خواهند شد.

وزارت بهداشت روسیه از نخستین واکسن کرونا در جهان رونمایی کرد و نام آن را به یاد نخستین ماهواره فضاپیمای جهان و رقابت فضایی دوران جنگ سرد «اسپوتنیک پنج» گذاشت.

پوتین ابراز امیدواری کرد که در جهان به مرور زمان واکسن جدید کرونا ساخته شود.

پوتین این را هم گفت که یکی از دخترانش از این واکسن استفاده کرده است.

وزیر بهداشت روسیه هم در این جلسه گفت که واکسن کرونا در مرکز گمالایا و بر پلتفرم مشخص ساخته شده و قرار است بر این پایه شش واکسن دیگر ساخته شود.

روسها هفته گذشته گفته بودند که فردا چهارشنبه این واکسن ثبت رسمی خواهد شد.

به گفته دیمیتریف که در کارآزمایی‌های اولیه بالینی واکسن شرکت کرده، واکسن کرونای روسیه به این دلیل توانسته پیشروی کند که نسخه ارتقاء یافته از واکسن قبلی علیه ویروس سندرم تنفسی خاورمیانه (مرس) است.

امروز یک انجمن پزشکی از وزارت بهداشت روسیه خواسته بود به دلیل مشخص نشدن ابعاد مخاطرات احتمالی این واکسن، کار ثبت رسمی آن را به تاخیر بیندازد.

پیش از این، “الگ گریدنی‌یف” معاون وزیر بهداشت روسیه اعلام کرده بود که روسیه به نخستین کشور جهان تبدیل خواهد شد که واکسن علیه عفونت ویروس کرونا را ثبت می‌کند. به گفته وی، واکسنی که توسط مرکز تحقیقات ملی “گامالی” تولید شده، در تاریخ ۱۲ آگوست (۲۲ مرداد ماه) ثبت خواهد شد.

براساس گزارش خبرگزاری دولتی تاس روسیه، در گزارش رسمی سایت ثبت رسمی دارو در روسیه، مقابل واکسن کرونا نوشته شده است که اول ژانویه سال آینده (دی ماه امسال) این واکسن در دسترس مردم قرار می گیرد.

همچنین بخوانید: بهترین روش درمان کرونا در خانه

اولین تصویر واکسن کرونای روسی
اولین تصویر واکسن کرونای روسی

وضعیت دختر پوتین بعد از زدن واکسن کرونا

به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه امروز، سه شنبه در نشستی با اعضای کابینه وزراء اعلام کرد که یکی از دختران وی واکسن ساخت این کشور علیه ویروس کرونا را تجربه کرده است.

پوتین توضیح داد: پس از اولین تزریق واکسن، دمای بدن او به ۳۸ درجه افزایش یافت، روز بعد از آن، دماسنج کمی بیش از ۳۷ درجه را نشان داد. پس از تزریق دوم، درجه حرارت بدن وی باز کمی افزایش یافت، ولی پس از آن همه چیز به حالت عادی بازگشت و او الان احساس خوبی دارد و آنتی‌بادی‌های ویروس کرونا در بدنش زیاد شده است».

به امید آنکه زودتر واکسن ضد کرونا روسیه به دست تمام جهانیان برسد.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 17 =