اخبارعلمی

تحقیق درباره انواع هزارپاها و غذای آنها علوم چهارم

درباره انواع هزارپاها و غذای آنها اطلاعات جمع آوری کنید برای علوم پایه چهارم دبستان

اطلاعات جمع آوری کنید درباره درباره انواع هزارپاها و غذای آنها علوم پایه چهارم : هزار پاها از دسته بند پایان هستند و دو جفت پا دارند. بیشتر آنها بدن استوانه ای شکل دارند و فقط تعداد کمی از آنها می توانند بدن خود را مانند توپ گرد کنند. برای مشاهده ادامه این مقاله با بخش تحقیق ماگرتا همراه ما باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق در مورد چرا انسان باید به غذایش دقت کند

تحقیق درباره انواع هزارپاها و غذای آنها علوم چهارم

درباره انواع هزارپاها و غذای آنها اطلاعات جمع آوری کنید

در اکثر موارد هزار پاها نوعی آفت برای گلخانه ها محسوب می شوند و می توانند خسارت های زیادی به بار بیاورند. هزارپایان نسبت به دیگر حشرات کمتر هستند. همچنین هزارپایان گوشت خوار کمیاب تر از هزار پایان گیاه خوار هستند. عمر آنها بین ۳ تا ۷ سال می باشد. هزارپاها بین ۱۰ تا ۷۵۰ پا دارند.

معمولا بعد از یک باران شدید این هزارپاها از خاک بیرون می آیند. این بندپایان دارای یک جفت شاخک و چشمانی ساده دارند. این موجودات از آفتاب مستقیم و از مکان های خشک و نور دوری می کنند. همانطور که گفتیم هزار پایان به دو دسته گوشتخوار و گیاه خوار تقسیم بندی می شوند.

غذای هزارپایان

هزارپایان گیاه خوار بیشتر به خوردن برگ ها و گیاهان علاقه دارند همچنین آن ها از ریشه گیاه، بافت های مرده گیاهی و بعضی مواقع از ساقه گیاهان هم تغذیه می کنند. از طرفی هزارپایان گوشت خوار از زنبور ها و سوسک ها تغذیه می کنند یا به انسان ها حمله می کنند و به آنها نیش می زنند. البته نیش آن ها خطرناک نیست.

روش از بین بردن و مبارزه با هزارپایان

  • از بین بردن جاهای مرطوب، شکافها
  • عدم استفاده از خزه درگلدان
  • استفاده از شن یا سنگ های ریزه در گدانها
  • سمپاشی خاک در فواصل مختلف

البته به این نکته نیز باید توجه داشت که با شروع فصل گرما باید سم پاشی انجام شود و نوبت بعد اواخر بهار است و یک ماه بعد باید سم پاشی تکرار شود. آخرین روش نیز مبارزه از طریق امواج فراصوتی می باشد که در این روش امواج صوتی ایجاد شده در فـرکانس های بالاتر از قدرت شنوایی گوش انسان و در محدوده شنوایی جانوران موذی باعث دور شدن آنها از محیط می شود. این روش کاملا بی ضرر و سازگار با محیط زیست است.

تحقیق های پیشنهادی:
تحقیق درمورد چند مورد از تبدیل علم به فناوری
تحقیق در مورد شیوه کارکرد باتری ها
تحقیق کاربرد انواع پلاستیک ها و ویژگی آن ها

☑️ به پایان تحقیق درباره انواع هزارپاها و غذای آنها علوم چهارم رسیدیم، اگر نظری داشتید حتما آن از بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫17 دیدگاه ها

  1. خیلی خیلی این سایت خوبه. من از این تحقیق برای گویا گفتم کلیپم استفاده کردم و خانم معلمم از هم کلیپ وهم من خیلی خیلی راضی بود.👍👍👍👍👍😘😘😘😘❤️❤️🧡🧡💛💛🥰🥰🥰😍😍😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 2 =