اخبارعلمی

تحقیق درباره سیاره زحل ✔️ همه چیز درباره کیوان

بهترین مقاله درباره سیاره زحل برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق سیاره زحل: این سیاره ششمین سیاره از خورشید است و دومین سیاره بزرگ منظومه شمسی محسوب می­شود. این سیاره مثل یک گوی بزرگی است که با حلقه­های یخی تزئین شده است و سیستم خیره کننده­ای را بوجود آورده است. اگر به دنبال کسب اطلاعات از این سیاره شگفت انگیز هستید در ادامه با ما بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره سیاره ها

تحقیق سیاره زحل

سیاره زحل را بشناسیم

سیاره زحل از لحاظ اندازه و بزرگی در بین سیارات دیگر منظومه شمسی رتبه دوم را دارد و از لحاظ فاصله با خورشید ششمین سیاره است. مشهورترین ویژگی این سیاره داشتن حلقه­ای از تکه­های سنگ و یخ در اطراف خود است. این سیاره بیش از 60 قمر داد و جذاب­ترین و دیدنی­ترین مناظر منظومه شمسی را در ود جای داده است. لازم به ذکراست این سیاره که توسط چشم غیر مسلح کشف و یافت شد از دوران باستان شناخته شده است سیاره زحل به عنوان خدای کشاورزی و ثروت رومی که پدر مشتری نیز بوده است نام گذاری شد.

این سیاره زمانی شکل گرفته که 5/4 میلیارد سال از شکل گیری منظومه شمسی گذشته بود. نیروی جاذبه یا همان گرانش این سیاره، گاز و گرد و غبار زیادی را به سمت خود هدایت کرد و در نهایت به این غول گازی که امروز می­بینید تبدیل شد.

در بین سیارات منظومه شمسی این سیاره از نظر کوتاهی روز دارای رتبه دوم است چرا که یک روز در زحل تنها 7/10 ساعت طول می­کشد و نکته جالب­تر آنکه این سیاره 4/29 سال زمینی طول می­کشد تا یک دور، دور خورشید بچرخد یعنی چیزی معادل 30 سال زمینی برابر است با یک سال سیاره زحل.

اندازه و فاصله زحل چقدر محاسبه شده است؟

سیاره زحل یا همان سیاره کیوان با شعاع 58232 کیلومتر یعنی 7/36183 مایل (9 برابر بزرگتر از زمین) محاسبه شده است. اگر اندازه زمین را یک سکه در نظر بگیریم سیاره زحل در برابر زمین مانند یک توپ والیبال است. این سیاره از خورشید حدود 5/9 واحد نجومی با خورشید فاصله دارد نکته قابل توجه این است که هر واحد نجومی به اندازه فاصله زمین تا خورشید است. به طور کلی رفتن از خورشید به زحل 80 دقیقه طول می­کشد.

ساختار سیاره زحل چگونه است؟

این سایر مثل مشتری، بیشتر از هلیوم و هیدروژن ساخته شده است. هسته این سیاره در قسمت مرکز متراکم بوده و فلزاتی مثل آهن و نیکل در آن وجود دارد که در اثر فشار و گرما جامد شده­اند. این ماده به واسطه هیدروژن فلزی مایع، درون لایه‌ای پوشانده شده و به هسته مشتری شباهت دارد اما به میزان قابل توجهی ازآن کوچکتر است.

شاید برایتان جالب باشد که این سیاره تنها سیاره­ای است که چگالی آن از آب کمتر است.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق درباره سیاره اورانوس
و
تحقیق درباره سیاره نپتون
و
تحقیق درباره سیاره پلوتون

سطح زحل به چه صورت است؟

لازم به ذکر است این سیاره سطح واقعی ندارد. زحل بیشتر متشکل از گاز و مایعات است و آنها را در عمق پایین خود می­چرخاند. فشارو درجه حرارت اعماق این سیاره موجب شده سفینه­ های فضایی را که می­خواهند به درون این سیاره پرواز کنند خرد، ذوب و بخار کند.

این سیاره به دلیل داشتن چنین شرایطی پتانسیل زندگی کردن را نیز ندارد اما گفته شده قمرها و ماهواره­ های طبیعی اطراف زحل مانند تایتان و انسلادوس که مکانی برای اقیانوس­های داخلی این سیاره هستند احتمالا بتوانند برای زندگی آینده بشر مکان مناسبی شود.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − دو =