- سرویس +Apple TV
- سرویس Apple Arcade
- سرویس Apple Card
- سرویس +Apple News
رویداد ۵ فروردین اپل را میتوانیم رویداد « پلاس » بنامیم. در این رویداد که تحت عنوان It’s Show Time در سالن استیو جابز برگزار شد، اپل از سرویسهای نرمافزاری Apple TV+ ، Apple News+ ، Apple Arcade و Apple Card خود رونمایی کرد. تیم کوک با ارائهی آمار و ارقامی از موفقیت سرویسهای فعلی این شرکت در جذب کاربران خبر داد. اپل در ارائه سرویسهای جدید، سیاست تازهای را در پیش گرفته است تا بتواند بیشتر از گذشته به محتوای اختصاصی برای کاربران اکوسیستم اپل نزدیک شود. سرویسهای تازهی این شرکت مربوطبه چند شاخه اصلی میشود.
سرویس +Apple TV
هیجانانگیزترین بخش رویداد دیشب اپل، رونمایی از سرویس محتواهای تصویری اپل بود.
اپل سرانجام از سرویس اشتراکی استریم ویدیویی خود با عنوان Apple TV Plus پرده برداشت. این سرویس ویدئویی به گفته اپل خانه جدیدی برای خلاقانهترین تولیدکنندگان محتوای ویدئویی از سریالها و فیلمها گرفته تا مستندها خواهد بود.
اپل برای رونمایی این سرویس از بزرگان سینمای جهان مثل استیون اسپیلبرگ و همچنین ستارگانی مثل جنیفر آنیستون و استیو کرل کمک گرفت و به این ترتیب میتوان انتظار محتواهای اختصاصی را برای +Apple TV داشت. اپل قصد دارد در سال ۲۰۱۹ حدود ۲ میلیارد دلار روی محتوای اختصاصی سرمایهگذاری کند تا بتواند خود را به رقبایی مثل آمازون، هولو و از همه مهمتر نتفلیکس برساند.
ادی کیو ، معاون ارشد اپل در بخش سرویسهای اینترنتی، در سخنرانی خود گفت:
ما مفتخریم که جمعی از اساتید مسلم سینما به سرویس +TV اپل پیوستهاند؛ چه آنها که دربرابر دوربین هستند و چه آنها که در پشت صحنه هنرآفرینی میکنند. از اینکه امشب گوشههایی از این سرویس فوقالعاده را به مخاطبان ارائه میکنیم، بسیار هیجانزدهایم و بیصبرانه منتظریم تا استقبال کاربران از آن را در پاییز امسال ببینیم.
+TV جایی برای ارائهی باکیفیتترین دستآوردهای سینما و تلویزیونی خواهد بود که دوستداران آن تاکنون به چشم خود دیدهاند.
سرویس Apple TV Plus بدون تبلیغات خواهد بود و هم به صورت آنلاین و هم آفلاین، میتوان از آن استفاده کرد. اشتراک این سرویس نیز در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا در پاییز امسال عرضه میشود اما هنوز از قیمت این سرویس اطلاعی در دسترس نیست. برای دسترسی به Apple TV Plus باید از اپلیکیشن جدید Apple TV استفاده کنید که هم برای iOS و Mac و هم ستاپباکسهای Roku و Fire TV عرضه خواهد شد. همچنین برخی تلویزیونهای چهار برند سامسونگ، ال جی، سونی و ویزیو نیز اپلیکیشن جدید Apple TV را دریافت خواهند کرد.
اپل همچنین قصد دارد اپلیکیشن Apple TV را برای استفاده رایگان بهبود ببخشد. به این ترتیب میتوانید از طریق این اپلیکیشن حق اشتراک شبکههای مورد علاقه خود مثل HBO، Showtime، CBS یا Starz را خریداری کنید. اپل در مراسم خود اعلام کرد در حال حاضر ۱.۴ میلیارد دستگاه iOS فعال در دنیا وجود دارد. بیشک کاربران iOS در کنار کاربران تلویزیونهایی که Apple TV را روی خود نصب دارند مهمترین مخاطبان اپل تیوی پلاس محسوب میشود. اپل شب گذشته همچنین تأیید کرد اپلیکیشن TV به مک نیز میآید و این سرویس در کنار iTunes Movies در تلویزیونهای هوشمند سامسونگ، الجی، سونی و ویزیو نیز حضور خواهد داشت.
سرویس Apple Arcade
اپل سر انجام سرویس گیمینگ آرکید برای آیاواس، مک و تیوی رونمایی کرد. پلتفرم جدید گیمینگ اپل به کاربر اجازه تجربه بازی روی تمام دستگاههای مبتنی بر iOS و مک را میدهد. البته، کاربران اپل تیوی نیز میتوانند از این سرویس نیز استفاده کنند.
این سرویس برای استریم بازی روی iOS تدارک دیده نشده و اپل هنوز وارد بازی جدید استریم بازی نشده که شرکتهایی همچون سونی، مایکروسافت،گوگل و انودیا به آن ورود کردهاند. اپل آرکید درحقیقت، سرویس بازی با پرداخت حق اشتراک برای تجربهی بازیهایی است که ازطریق اپاستور نصب میشوند.
اپل آرکید درحقیقت، سرویس بازی با پرداخت حق اشتراک برای تجربهی بازیهایی است که ازطریق اپاستور نصب میشوند. بیش از یک میلیارد نفر از مردم جهان از اپاستور بازی دانلود کردهاند و بیش از ۳۰۰,۰۰۰ بازی در این فروشگاه موجود است. اپل بهدنبال آوردن برخی از بهترین عناوین بازیهای استور خود به این سرویس اشتراکی است. طبق اعلام اپل، ۱۰۰ عنوان جدید و ویژه بهزودی در اپل آرکید برای iOS و مک و اپل تیوی دردسترس خواهد بود.
اپل همچنین چند بازی اختصاصی Apple Arcade را هم روی صحنه نشان داد. از جمله این بازیها میتوانیم به Snoic the Hedehog اشاره کنیم اما هنوز لیستی از بازیهای اختصاصی Apple Arcade نیز منتشر نشده است. سازندگان بازی SimCity هم در حال ساخت یک بازی اختصاصی برای Apple Arcade هستند.
آنطور که اپل اعلام کرد، استودیوهای بازی سازی مثل Annapurna Interactive, Bossa Studios, Cartoon Network, Finji, Giant Squid, Klei Entertainment, Konami, Lego, Mistwalker Corporation, SEGA, Snowman و ustwo games و بسیاری استودیوهای دیگر، در حال ساخت بازیهای خود برای Apple Arcade هستند. اپل آرکید از پاییز ۲۰۱۹ ازطریق تب جدیدی در اپاستور برای iOS و مک و اپل تیوی در ۱۵۰ کشور جهان دردسترس کاربران خواهد بود.
سرویس Apple Card
اپل سرویس مالی جدید خود بهنام اپل کارت را رونمایی کرد. این سرویس با هدف تحول در سیستمهای پرداخت اعتباری طراحی شده است. قرار است این سرویس خدماتی مانند کاهش نرخ بهره، افزایش کارایی و در نهایت پاداشهای بیشتر برای کاربران را ارائه دهد.
کاربران آیفون (iPhone) در نقاط مختلف جهان، امروزه از سرویسهایی همچون Apple Wallet و Apple Pay و Apple Pay Cash استفاده میکنند. قطعا عرضهی کارتی اعتباری با برند محبوب آنها میتواند قدم بعدی برای وفادارکردن هرچهبیشتر باشد. کوپرتینوییها در جریان رویداد امشب، همکاری با گلدمن ساکس، بانک بزرگ آمریکایی را اعلام کردند که درنتیجهی آن، سرویسی جدید بهنام اپلکارت (Apple Card) به کاربران عرضه خواهد شد.
اپلکارت با هدف تکمیل سرویسهای کنونی اپل در پرداخت طراحی شد. بهعلاوه، با اضافهشدن آن قابلیت به راهکارهای پرداختی مشتریان آیفون و دیگر دستگاهها، کارتهای اعتباری قدیمی که در اپلیکیشن Wallet بودند، بهمرور جایگزین خواهند شد.
اگرچه هدف اصلی اپل از معرفی سرویس جدید افزایش سهم از هزینههای پرداختی مشتریان است، فشار اصلی آن، بر رقبای ارائهکنندهی خدمات پرداخت وارد خواهد شد. بهعلاوه، معرفی اپلکارت افراد بیشتری نیز به عضوشدن در سیستمهای پرداختی اعتباری تشویق میکند.
سخنگوی اپل در مراسم رونمایی اپلکارت گفت در هربار خرید با استفاده از آن سرویس، ۲ درصد از هزینهی خرید بهصورت پول نقد بهنام Daily Cash به حساب کارت اعتباری اپل کاربر بازمیگردد. بهعلاوه، خریدهایی که از فروشگاههای فیزیکی و اپلیکیشنهای اختصاصی اپل با استفاده از اپلکارت انجام شود، ۳ درصد جایزه یا همان بازگشت وجه نقد برای کاربر بههمراه خواهد داشت.
مزایایی که اپل بهصورت بازگشت وجه به کاربران میدهد، باعث افزایش فورش محصولات خود شرکت هم میشود. آن مزایا مشتری را تشویق میکند تا هزینهی محصول را کاملا و یکباره پرداخت کند و بهدنبال تخفیفهای متفرقه نباشد.
سرویس +Apple News
اولین سرویسی که در این مراسم شاهد بودیم، Apple News Plus است. این سرویس درواقع قرار است مجلات مختلف را به اپلیکیشن اپل نیوز بیاورد. در این سرویس جدید، تمرکز اپل روی مشاهده محتوای مجلات با بالاترین کیفیت و همچنین امنیت بالا است! اپل نیوز پلاس دارای بیش از ۳۰۰ مجله از New Yorker گرفته تا مجلات دیگر مثل National Geographic و Vogue میشود و اپل نیوز پلاس «تنها» جایی است که میتوانید تمام این مجلات را به صورت همزمان داشته باشید. همچنین از روزنامهها نیز فعلا The Wall Street Journal بزرگترین نامی است که در اپل نیوز پلاس حضور دارد.
آنطور که اپل میگوید، اگر بخواهید به همه این مجلات مشترک شوید، سالانه حدود ۸۰۰۰ دلار برای شما هزینه دارد اما با اپل نیوز پلاس تنها باید ماهانه ۹.۹۹ دلار هزینه کنید که بسیار به صرفهتر است. استفاده خانوادگی از این سرویس نیز امکان پذیر است و به هزینه اضافهتری نیاز ندارد. کانادا و آمریکا، اولین کشورهایی هستند که این سرویس در آنها فعال میشود و کاربران برای استفاده از اپل نیوز پلاس، باید iOS یا macOS دستگاه خود را به آخرین نسخه از سیستم عامل خود، بروزرسانی کنند. اولین ماه استفاده از این سرویس رایگان خواهد بود و در پاییز آینده، قرار است کشورهای استرالیا و بریتانیا نز به این سرویس اضافه شوند.
نمایش مجلات در اپل نیوز پلاس روی صحنه، نشان میداد که عکس روی جلد این مجلات متحرک است و محتوای موجود نیز به شکل جذابی نمایش داده میشد. اپل تلاش کرده تا بتواند بهترین تجربه خواندن مجلات رو دستگاههای موبایلی را بسازد و این دقیقا هدف اصلی اپل و استیو جابز در سال ۲۰۱۰ و در زمان معرفی اولین آیپد بود. حالا به نظر میرسد پس از ۹ سال اپل بار دیگر میخواهد دنیای مجلات را منقلب کند و این بار این کار را با اپل نیوز پلاس انجام خواهد داد.
اپل همچنین روی امنیت این سرویس نیز تاکید کرد و گفت که نه اپل و نه هیچ انتشارات دیگری، قرار نیست ببینند که شما چه مجلاتی میخوانید و سپس از این اطلاعات برای تبلیغات استفاده کنند. به طور خلاصه، هیچ کس نمیداند چه مجلاتی میخوانید و به این ترتیب، هیچ تبلیغ مرتبطی نیز در سطح اینترنت مشاهده نخواهید کرد (یا حداقل اگر ببینید، تقصیر اپل نیوز پلاس نیست!).
جمع بندی نهایی
این کنفرانس با تمرکز تمام بر معرفی محصولات دیجیتالی برگزار شده بود و اپل هیچ محصول فیزیکی و سخت افزاری را در طی آن رونمایی نکرد. بسیاری از محصولات سخت افزاری جدید اپل پیش از برگزاری این رویداد و بدون رونمایی در مراسمی خاص در وب سایت اپل آماده معرفی شدند. این محصولات فیزیکی شامل آیپد ایر 2019، آیپد مینی 5 و ایرپاد 2 بودند که با قابلیت شارژ بیسیم آماده تولید و عرضه شده بود.
اپل در جریان این رویداد از 4 محصول نرم افزاری اصلی رونمایی کرد که شامل موارد زیر میشود:
- معرفی سرویس ویدیویی اپل تی وی پلاس – Apple TV Plus
- معرفی سرویس اجرای بازی اپل آرکید – Apple Arcade
- معرفی کارت اعتباری اپل – Apple Card
- معرفی سرویس اپل نیوز پلاس – Apple News Plus
نظر شما درباره این کنفرانس اپل چیست؟ آیا سرویس های جذابی برای کاربران خود معرفی کرده است ؟
دیدگاهتان را با ماگرتا ، مجله اینترنتی نوین در میان بگذارید .