مطلب پیشنهادی :
ad
+
سبک زندگی

جواب و معنی درس اول زبان انگلیسی یازدهم صفحه ۱۵ تا ۴۷

گام به گام ترجمه و حل تمرین های درس 1 اول زبان انگلیسی پایه یازدهم صفحه 15 تا 47

جواب و معنی تمرینات درس اول ۱ کتاب زبان انگلیسی دهم شامل سوالات تمرین های صفحه ۱۵ ، ۱۷ ، ۱۸ ، ۱۹ ، ۲۰ ، ۲۱ ، ۲۲ ، ۲۳ ، ۲۴ ، ۲۵ ، ۲۶ ، ۲۷ ، ۲۸ ، ۳۱ ، ۳۴ ، ۳۵ ، ۳۶ ، ۳۷ ، ۳۸ ، ۳۹ و ۴۱ درس یک ۱ : Underestanding People کتاب زبان انگلیسی یازدهم متوسطه دوم پرداخته ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

مطلب پیشنهادی: جواب درس 1 کتاب کار زبان انگلیسی یازدهم

جواب و معنی درس اول زبان انگلیسی یازدهم
جواب و معنی درس اول زبان انگلیسی یازدهم

معنی صفحه ۱۵ درس اول زبان انگلیسی یازدهم

Interesting Facts:

حقایق جالب:

– There are about 7000 languages in the world.

حدود ۷۰۰۰ زبان در جهان وجود دارد.

– Most Languages of the world have no written form.

بیشتر زبان های جهان هیچ شکل نوشتاری ندارند.

– The Holy Quran is available in more than 100 languages.

قرآن مقدس در بیش از ۱۰۰ زبان موجود است.

– One language dies about every fourteen days.

تقریبا هر چهارده روز یک زبان از بین می رود.

– Deaf people use sign language to communicate.

افراد ناشنوا از زبان اشاره برای برقراری ارتباط استفاده می کنند.

جواب و معنی صفحه ۱۷ و ۱۸ درس ۱ زبان انگلیسی یازدهم

A. Look at the map. Choose six countries and write their languages.

A. به نقشه نگاه کنید. شش کشور را انتخاب کنید و زبان آنها را بنویسید.

جواب و معنی صفحه ۱۷ درس ۱ زبان انگلیسی یازدهم

پاسخ:

1- Russia, Russian روسیه، روسی
2- China, Chinese چین، چینی
3- Iraq, Arabic عراق، عربی
4- Saudi Arabia, Arabic عربستان، عربی
5- Bangladesh, Bengali بنگلادش، بنگالی
6- India, Hindi, English هندوستان، هندی و انگلیسی

– Are you familiar with any of the above languages? If yes, circle them. 

آیا با هر یک از زبان های فوق آشنایی دارید؟ اگر بله، دور آنها حلقه بزنید.

پاسخ: Arabic & English

B. Match the signs with their meanings. There is one extra sentence

B. علائم را با معانی آنها مطابقت دهید. یک جمله اضافی وجود دارد. (در تصویر زیر می توانید مشاهده کنید.)

جواب و معنی صفحه ۱۸ درس ۱ زبان انگلیسی یازدهم

(a) There is a parking lot around.
(b) Turn off your mobile phone.
(c) Please be quiet.
(d) Keep off the grass.
(e) You are near a restaurant.
(f ) Do not swim here.

(a) یک پارکینگ در این اطراف وجود دارد.
(b) تلفن همراه خود را خاموش کنید.
(c) لطفا ساکت باشید.
(d) وارد چمن نشوید.
(e) شما در نزدیکی یک رستوران هستید.
(f) در اینجا شنا نکنید.

C. Number the following activities from 1 to 6 according to how frequently you do them when you learn a foreign language.

C. فعالیت های زیر را از یک تا شش بر طبق اینکه یک زبان خارجی یاد گرفتید چند وقت یکبار آن ها را انجام می دهد شماره گذاری نمایید.

پاسخ: برعهده دانش آموز می باشد.

…… Reading storybooks. خواندن کتاب داستان
…… Watching movies فیلم دیدن
…… Listening to the news گوش دادن به اخبار
…… Surfing the net وبگردی
…… Talking to foreigners صحبت کردن با خارجی ها
…… Writing letters or emails نوشتن نامه یا ایمیل

جواب و معنی مکالمه صفحه ۱۹ و ۲۰ زبان انگلیسی یازدهم درس اول

Conversation
گفتگو

Babak Saberian is a translator who works for IRIB. Today, he is hosting Meysam in his office. Meysam is a high school student. He is interviewing Mr. Saberian for his school project.

بابک صابریان مترجمی است که برای IRIB (صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران) کار می‌کند. وی امروز میزبان میثم در دفتر خود است. میثم یک دانش‌آموز دبیرستانی است. او برای پروژه مدرسه خود در حال مصاحبه با آقای صابریان است.

Meysam: Thank you Mr. Saberian for inviting me to your office.

میثم: با تشکر از شما آقای صابریان که مرا به دفتر خود دعوت کرده‌اید.

Mr. Saberian: You’re welcome!

آقای صابریان: خواهش می‌کنم!

Meysam: I heard you know three languages. Is that right?

میثم: من شنیده‌ام که شما سه زبان بلد هستید. درست است؟

Mr. Saberian: Well, actually four languages.

آقای صابریان: خب، در واقع چهار زبان.

Meysam: Four! Really?! What languages do you know?

میثم: چهار! واقعاً؟! چه زبان‌هایی بلد هستید؟

Mr. Saberian: Besides my mother tongue, Persian, I know English, French and Russian well.

آقای صابریان: علاوه بر زبان مادری، فارسی، من انگلیسی، فرانسوی و روسی را به خوبی بلدم.

Meysam: Interesting! And when did you learn them?

میثم: جالب هست! و چه زمانی آنها را یاد گرفتید؟

Mr. Saberian: I began learning English at school when I was thirteen. Then I began learning French in a language institute when I was fifteen. And I learned Russian when I was a university student in Moscow.

آقای صابریان: من یادگیری زبان انگلیسی را وقتی سیزده سال داشتم در مدرسه شروع کردم. سپس در پانزده سالگی، یادگیری زبان فرانسه را در یک موسسه زبان شروع کردم و هنگامی که دانشجوی دانشگاه مسکو بودم زبان روسی را یاد گرفتم.

Meysam: Can you use all of them fluently?

میثم: آیا می‌توانید از همه آنها به طور روان استفاده کنید؟

Mr. Saberian: I know all of them well, but I use English more.

آقای صابریان: من همه آنها را به خوبی بلدم، اما من انگلیسی را بیشتر استفاده می‌کنم.

Meysam: OK. Do you think language learning should start as early as possible?

میثم: خب. فکر می‌کنید یادگیری زبان باید در اسرع وقت شروع شود؟

Mr. Saberian: My experience says interest and hard work are really more important than age.

آقای صابریان: تجربه من می‌گوید علاقه و سخت کوشی واقعاً مهمتر از سن هستند.

Meysam: Hmm… that’s an important point. May I know what your favorite language is? English, French, or Russian?

میثم: هوم … این یک نکته مهم است. ممکن است بدانم که زبان مورد علاقه شما چیست؟ انگلیسی، فرانسوی یا روسی؟

Mr. Saberian: To be honest, I enjoy using them all, but my favorite language is absolutely my mother tongue!

آقای صابریان: صادقانه، من از استفاده از همه آنها لذت می‌برم، اما زبان مورد علاقه من قطعاً زبان مادری من است.

Questions
پرسش‌ها

Answer the following questions orally.

به سوالات زیر به صورت شفاهی پاسخ دهید.

1. Where does Mr. Saberian work? He work for IRIB.

۱. آقای صابریان کجا کار می کند؟ او برای صدا و سیما کار می کند.

2. Was Mr. Saberian living in a foreign country when he was 13? No, he was living in Iran when he was 13.

۲. آیا آقای صابریان در ۱۳ سالگی در یک کشور خارجی زندگی می کرد؟ نه، او در ۱۳ سالگی در ایران زندگی می کرد.

3. How many languages do you know? I know tow languages.

۳. چند زبان بلدی؟ من دو زبان بلدم.

معنی صفحه ۲۱ و ۲۲ زبان انگلیسی یازدهم درس ۱

New Words & Expressions
کلمات و عبارات جدید

A. Look, Read and Practice.

A. نگاه کنید، بخوانید و تمرین کنید.

جواب و معنی صفحه ۲۱ زبان انگلیسی یازدهم درس ۱
جواب و معنی صفحه ۲۲ زبان انگلیسی یازدهم درس ۱

معنی صفحه ۲۳ درس اول زبان یازدهم

B. Read and Practice.

B. بخوانید و تمرین کنید.

society: a large group of people who live together, We live in an Islamic society.

جامعه: گروه بزرگی از مردم که با هم زندگی می‌کنند. ما در یک جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم.

ability: the physical or mental power or skill to do something,  Human’s ability to talk makes him different from animals.

توانایی: قدرت جسمی یا ذهنی یا مهارت انجام کاری. توانایی صحبت کردن انسان باعث می شود او از حیوانات متفاوت باشد.

vary: to be different from each other,  In some cities, prices vary from shop to shop.

فرق داشتن: متفاوت بودن نسبت به یکدیگر. در برخی از شهرها، قیمت‌ها از فروشگاه به فروشگاه متفاوت است.

make up: to form a thing, amount or number,  China makes up 18% of the world‘s population.

تشکیل دادن: شکل دادن به یک چیز، مقدار یا عدد. چین ۱۸٪ از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد.

despite: without taking any notice of,  I enjoy the weekend, despite the bad weather.

علی‌رغم: بدون توجه به من از آخر هفته لذت می‌برم، علی رغم هوای بد.

C. Go to Part II of your Workbook and do A and B.

C. به قسمت دوم کتاب کار خود بروید و A و B را انجام دهید.

جواب و معنی ریدینگ صفحه ۲۴ و ۲۵ درس ۱ زبان یازدهم

Reading
خواندن

Languages of the World
زبان های جهان

Language is a system of communication. It uses written and spoken forms. People use language to communicate with each other in a society.

زبان یک سیستم ارتباطی است. آن از فرم‌های نوشتاری و گفتاری استفاده می‌کند. مردم برای برقراری ارتباط با یکدیگر در یک جامعه از زبان استفاده می‌کنند. آنها دانش، عقاید، آرزوها و احساسات را از طریق آن تبادل می‌کنند.

They exchange knowledge, beliefs, wishes, and feelings through it. Languages vary greatly from region to region. They are so different that a person may not understand the language of someone from another region, country or continent. It is not surprising to hear that today about 7000 languages exist in the world. There are more than 2000 languages in Africa, 1000 in the Americas, more than 2250 in Asia, about 230 in Europe, and more than 1300 in Oceania.

زبان‌ها از منطقه‌ای به منطقه دیگر بسیار متفاوت هستند. آنها به قدری متفاوت هستند که ممکن است یک فرد زبان فردی از یک منطقه، کشور یا قاره دیگر را نفهمد. شنیدن این موضوع تعجب‌آور نیست که امروزه حدود ۷۰۰۰ زبان در جهان وجود دارد. در آفریقا بیش از ۲۰۰۰ زبان، ۱۰۰۰ زبان در آمریکا، بیش از ۲۲۵۰ زبان در آسیا، حدود ۲۳۰ زبان در اروپا و بیش از ۱۳۰۰ زبان در اقیانوسیه وجود دارد.

Native speakers of these languages range in number from very large, with hundreds of millions of speakers, to very small, with fewer than 10 speakers. The most popular language in the world is Chinese. More than one billion people in the world speak Chinese.

گوینده‌های بومی این زبان‌ها از تعداد بسیار زیاد، با صدها میلیون گوینده، تا تعداد بسیار کم، با کمتر از  ۷ گوینده، در تعداد متغیر هستند. محبوب‌ترین زبان دنیا چینی است. بیش از یک میلیارد نفر در جهان به زبان چینی صحبت می‌کنند.

Interestingly, English has fewer native speakers than Chinese, but there are about one billion learners of English all around the world. They learn English as an international language.

جالب اینجاست که انگلیسی در مقایسه با چینی، گوینده‌های بومی کمتری دارد، اما در سراسر جهان حدود یک میلیارد زبان‌آموز انگلیسی وجود دارد. آنها انگلیسی را به عنوان یک زبان بین المللی یاد می‌گیرند.

About fifty percent of the world’s languages have fewer than 5000 speakers. In the beginning of the twenty-first century, 204 languages had fewer than 10 speakers and 344 languages had between 10 and 99 speakers. The 548 languages with fewer than 99 speakers make up nearly 8 percent of the world’s languages. We call them ‘endangered languages’. As the speakers of such languages grow old and die, their languages will die, too.

حدود پنجاه درصد از زبان‌های دنیا کمتر از  ۵۰۰۰ گوینده دارند. در آغاز قرن بیست و یکم، ۲۰۴ زبان کمتر از ۱۰ گوینده داشتند و ۳۴۴ زبان بین ۱۰ تا ۹۹ گوینده داشتند. ۵۴۸ زبان با کمتر از ۹۹ گوینده تقریباً ۸ درصد از زبان‌های جهان را تشکیل می‌دهند. ما آنها را “زبان‌های در معرض خطر” می‌نامیم. زیرا گوینده‌های این زبان‌ها پیر می‌شوند و می‌میرند، و زبان آنها نیز از بین خواهد رفت.

All languages are really valuable, despite their differences. Every language is an amazing means of communication that meets the needs of its own speakers. It is impossible to imagine the world without language. Therefore, we should respect all languages, no matter how different they are and how many speakers they have.

همه زبان‌ها علی‌رغم تفاوت‌هایشان واقعاً ارزشمند هستند. هر زبان وسیله‌ای شگفت‌انگیز برای برقراری ارتباط است که نیازهای گویندگان خود را برآورده می‌کند. تصور جهان بدون زبان غیرممکن است. بنابراین، ما باید به همه زبان‌ها احترام بگذاریم، بدون توجه به اینکه چه مقدار متفاوت هستند و چه تعداد گوینده دارند.

Reading Strategy (Scanning)
استراتژی خواندن (اسکن کردن)

You can scan a reading passage to look for and find specific information quickly such as a number, a name, a word, or a phrase. Follow these steps to scan:

می توانید یک متن خواندنی را اسکن کنید تا به سرعت اطلاعات خاصی مانند یک عدد، یک نام، یک کلمه یا یک عبارت را پیدا کنید. برای اسکن مراحل زیر را دنبال کنید:

– Make a clear picture in your mind of the information you are looking for.
– Look for that information.
– Move your eyes quickly across the text. Don’t read every word. When you find the information, stop, read the sentence and mark the information.

– تصویر واضحی از اطلاعاتی که به دنبال آن هستید در ذهن خود ایجاد کنید.
– به دنبال آن اطلاعات باشید.
– چشمان خود را به سرعت روی متن حرکت دهید. هر کلمه را نخوانید وقتی اطلاعات را پیدا کردید، توقف کنید، جمله را بخوانید و اطلاعات را علامت بزنید.

جواب و معنی صفحه ۲۶ درس اول زبان انگلیسی یازدهم

Reading Comprehension
درک مطلب

A. Scan the passage for the following numbers. Match them with the information. There is one extra number.

A. متن را برای اعداد زیر اسکن کنید ، آنها را با اطلاعات تطبیق دهید. یک عدد اضافه وجود دارد.

a. 548    /    b. 2250    /    c. 8    /    d. 1300    /    e. 204

1- The number of languages with speakers fewer than 10. (e) 204
2- The percent of endangered languages. (c) 8
3- The number of languages with speakers fewer than 99. (a) 548
4- The number of languages in Oceania. (d) 1300

۱- تعداد زبان هایی که کمتر از ۱۰ گویشور دارند.
۲- درصد زبان های در خطر انقراض.
۳- تعداد زبانهایی که کمتر از ۹۹ گویشور دارند.
۴- تعداد زبان های اقیانوسیه.

B. Scan the passage for the proper nouns.

B. متن را برای اسم مناسب اسکن کنید.

a) The language with more than one billion learners: Chinese

زبانی که بیش از یک میلیارد زبان آموز دارد: چینی

b) The continent with one thousand languages: Americas

قاره با هزار زبان: قاره آمریکا

c) The language with the largest number of native speakers: Chinese

زبانی که بیشترین تعداد زبان مادری را دارد: چینی

C. Scan the passage and answer the following questions.

C. متن زیر را اسکن کنید و به سوالات پاسخ دهید.

a) How many languages are there in the world? about 7000

الف) چند زبان در دنیا وجود دارد؟ حدود 7000

b) What is the number of endangered languages? 548

ب) تعداد زبان های در خطر انقراض چقدر است؟ 548

c) Which continent has the largest number of languages in the world? Asia

ج) کدام قاره دارای بیشترین تعداد زبان در جهان است؟ آسیا

D. Read the sentences; put T for true and F for false. If a sentence is false, correct it.

D. جملات را بخوانید. T را برای درست و F را برای نادرست قرار دهید. اگر جمله ای نادرست است، آن را تصحیح کنید.

a) Through languages, people can exchange only knowledge. F

الف) از طریق زبان، مردم فقط می توانند دانش را مبادله کنند. نادرست

b) When a language has no speaker, it dies out. T

ب) وقتی زبانی گوینده نداشته باشد از بین می رود. درست

c) Only a few languages can meet the needs of their own speakers. F

ج) فقط چند زبان می توانند نیازهای گویشوران خودشان را برآورده کنند. نادرست

جواب و معنی صفحه ۲۷ درس ۱ زبان انگلیسی یازدهم

Vocabulary Development
توسعه واژگان

SYNONYMS

Synonyms are words with similar meanings, for example, ‘hard’ and ‘difficult’; or ‘begin’ and ‘start’ are synonyms. Learning synonyms is a good way to develop our vocabulary.

مترادف ها کلماتی با معانی مشابه هستند، به عنوان مثال، “سخت” و “مشکل”؛ یا “شروع” و “آغاز” مترادف هستند. یادگیری مترادف ها راه خوبی برای توسعه دایره لغات ما است.

A. Write the words that mean the same under the picture where they belong.

A. کلماتی را که معنی یکسانی دارند، زیر تصویری که به آن تعلق دارند، بنویسید.

small  /  powerful  /  quick  /  strong  /  fast  /  tiny  /  simple  /  easy

کوچک / قدرتمند / سریع / قوی / سریع / کوچک / ساده / آسان

جواب و معنی صفحه ۲۸ زبان انگلیسی یازدهم درس اول

B. Two of the words in each group are synonyms. Find them.

B. دو کلمه از هر گروه مترادف هستند. پیدا کنید.

کلمات را با رنگ آبی مشخص کرده ایم:

a) amazing/ probable/ wonderful
b) seek/ search for/ exercise
c) quit/ live/ give up
d) fortunately/ luckily/ really

الف) شگفت‌انگیز/ محتمل/ شگفت‌انگیز
ب) جستجو/جستجو/ورزش کردن
ج) ترک / زندگی / تسلیم شدن
د) خوشبختانه/خوشبختانه/واقعا

C. Look back at the Reading to find synonyms for the words.

C. برای یافتن مترادف کلمات، به Reading نگاه کنید.

a) In paragraph 2, find a synonym for ‘largely’: greatly
b) In paragraph 4, find a synonym for ‘nearly’: about
c) In paragraph 5, find a synonym for ‘to form’: make up
d) In paragraph 6, find a synonym for ‘to think of’: imagine

الف) در پاراگراف ۲، مترادفی برای «بزرگترین» پیدا کنید: بسیار
ب) در پاراگراف ۳، مترادفی برای «تقریبا» پیدا کنید: درباره
ج) در پاراگراف ۴، یک مترادف برای «تشکیل دادن» پیدا کنید: آرایش
د) در پاراگراف ۵، مترادفی برای «فکر کردن» پیدا کنید: تصور کنید

معنی گرامر صفحه ۲۸ زبان انگلیسی یازدهم درس اول

An endangered language is a language that has very few speakers. Nowadays, many languages are losing their native speakers. When a language dies, the knowledge and culture disappear with it. A lot of endangered languages are in Australia and South America. Some of them are in Asia and Africa. The number of live languages of the world is around 7000, and many of them may not exist in the future. Many researchers are now trying to protect endangered languages. This can save lots of information and cultural values of people all around the world.

زبان در معرض خطر زبانی است که گوینده‌های بسیار کمی دارد. امروزه بسیاری از زبان‌ها گویندگان بومی خود را از دست داده‌اند. وقتی یک زبان می‌میرد، دانش و فرهنگ همراه با آن از بین می‌روند. بسیاری از زبان‌های در معرض خطر در استرالیا و آمریکای جنوبی وجود دارد. برخی از آنها در آسیا و آفریقا هستند. تعداد زبان‌های زنده دنیا حدود 7000 است و بسیاری از آنها ممکن است در آینده وجود نداشته باشند. بسیاری از محققان در حال تلاش برای محافظت از زبان‌های در معرض خطر هستند. این امر می‌تواند اطلاعات و ارزش‌های فرهنگی بسیاری از مردم را در سراسر جهان ذخیره کند.

There are many uncountable words for food in English. Native speakers often use words such as ‘a bag of, ‘two slices of’, or ‘a piece of’ with uncountable nouns. This usually happens when they go shopping. They may ask for two bottles of water, a bag of sugar, a loaf of bread, or two kilos of meat. In a coffee shop, they may order a cup of tea, a piece of cake, or a glass of juice. If a foreign learner uses uncountable words wrongly, English speakers may not understand them well. So when you learn English, be very careful about this important point.

در انگلیسی کلمات غیر قابل شمارش بسیاری برای غذا وجود دارد. گویندگان بومی غالباً از کلماتی مانند “یک کیسه”، “دو برش” یا “یک تکه” همراه با اسامی غیرقابل شمارش استفاده می‌کنند. این موضوع معمولاً هنگام خرید اتفاق می‌افتد. آنها ممکن است دو بطری آب، یک کیسه شکر، یک قرص نان یا دو کیلو گوشت درخواست کنند. در یک کافی شاپ، آنها ممکن است یک فنجان چای، یک تکه کیک یا یک لیوان آب میوه سفارش دهند. اگر زبان‌آموز خارجی از کلمات غیرقابل شمارش به اشتباه استفاده کند، ممکن است انگلیسی زبانان آنها را به خوبی درک نکند. بنابراین هنگام یادگیری زبان انگلیسی، در مورد این نکته مهم بسیار مراقب باشید.

جواب و معنی صفحه ۳۱ زبان انگلیسی یازدهم درس ۱

C. Tell your teacher how different ‘countable’ and ‘uncountable nouns’ are

C. به معلم خود بگویید که «اسم های قابل شمارش» و «اسامی غیرقابل شمارش» چقدر متفاوت هستند.

پاسخ: اسم های قابل شمارش را می‌توانیم بشماریم و برای آن عدد به کار ببریم؛ اما برای اسم های غیر قابل شمارش که شمرده نمیشوند ، نمیتوانیم عدد برای آنها به کار ببریم.

D. Underline all ‘countable and uncountable nouns’ in Reading.

D. زیر همه اسم‌های قابل شمارش و غیرقابل شمارش در Reading خط بکشید.

پاسخ: Countable nouns: a system, a society, beliefs, wishes, feelings, region, a person, country, continent, languages, speakers, learners, differences
Uncountable nouns: knowledge

جواب و معنی صفحه ۳۱ درس اول زبان یازدهم

E. Choose appropriate words to complete the following sentences.

E. کلمات مناسب را برای تکمیل جملات زیر انتخاب کنید.

1- The students need to read (many/much) books about history.
2- Please buy (a loaf of/a bottle of) bread for breakfast.
3- Children should drink (a lot of/a few) milk.
4- We did not have (much/many) visitors this week.
5- Could you please bring me (a glass of/a piece of) water?

۱- دانش آموزان نیاز به خواندن (بسیار/خیلی) کتاب های تاریخ دارند.
۲- لطفاً برای صبحانه (یک قرص/یک بطری) نان بخرید.
۳- بچه ها (بسیار/چند) شیر بنوشند.
۴- این هفته بازدید کننده (خیلی/خیلی) نداشتیم.
۵- لطفاً (یک لیوان/یک تکه) آب برای من بیاورید؟

F. Pair up and ask and answer the following questions

F. جفت شوید و سؤالات زیر را بپرسید و به آنها پاسخ دهید.

1- How many books did you read in summer? I read a lot of books.

۱- در تابستان چند کتاب خواندید؟ من کتاب های زیادی می خوانم.

2- How much milk do you drink each day? I drink a lot of milk each day.

۲- روزانه چقدر شیر می خورید؟ من روزانه مقدار زیادی شیر میخورم.

3- How much money do you save each month? I save a little money each month.

۳- ماهانه چقدر پول پس انداز می کنید؟ من هر ماه کمی پول پس انداز می کنم.

4- How many pencils do you have in your bag? I have twenty pencils in my bag.

۴- چند مداد در کیف داری؟ من بیست مداد در کیفم دارم.

معنی صفحه ۳۴ درس ۱ زبان یازدهم

Listening & Speaking
گوش دادن و صحبت کردن

Speaking Strategy
Shopping, asking and answering about prices and numbers

استراتژی صحبت کردن
خرید، پرسش و پاسخ در مورد قیمت ها و اعداد

A. You may use ‘how much’ to ask about prices. You may use ‘how many’ to ask about numbers.

– May I help you?

– آیا ممکن است به شما کمک کنم؟

– Yes, please. I’m looking for some birthday candles.

– بله لطفا. من به دنبال تعدادی شمع تولد هستم.

– How many candles do you need?

– به چه تعداد شمع نیاز دارید؟

– I need 12 birthday candles.

– من به ۱۲ شمع تولد نیاز دارم.

– You can find different types of candles over there.

– شما می‌توانید انواع مختلف شمع را در آنجا پیدا کنید.

– Um… How much are those?

– ام … آنها چند هستند؟

– 20 000 Tomans.

– ۲۰۰۰۰ هزار تومان

– What about these?

– این‌ها چطور؟

– 10 000 Tomans.

– ۱۰۰۰۰ هزار تومان

– I think I’ll take these. Here you are.

– من فکر می‌کنم اینها را خواهم گرفت. بفرمایید

– Thank you.

– ممنون

You may use the following patterns to ask about prices and numbers.

می توانید از الگوهای زیر برای پرسیدن قیمت و اعداد استفاده کنید.

– How much do/does ….. cost?
– How much is it?
– How much are they?
– How many ….. are there?

هزینه… چقدر است؟
آن چند (چقدر) است؟
آنها چند (چقدر) هستند؟
چه تعداد ….. وجود دارد؟

جواب و معنی ۳۵ صفحه درس اول زبان انگلیسی یازدهم

B. Listen to the following conversations and answer the questions

‌‌B. به مکالمات زیر گوش دهید و به سوالات پاسخ دهید.

Conversation 1
مکالمه ۱

1. The boy wants An English-to-Persian dictionary.

۱. پسر یک فرهنگ لغت انگلیسی به فارسی می خواهد.

2. How many words does the first dictionary have? It has more than 15000 words.

۲. فرهنگ لغت اول چند کلمه دارد؟ بیش از ۱۵۰۰۰ کلمه دارد.

Pair up and ask at least two questions about the prices of things you or your friends have in your/their bags. You may use the words in the box.

جفت شوید و حداقل دو سوال در مورد قیمت چیزهایی که شما یا دوستانتان در کیف خود دارید بپرسید. می توانید از کلمات داخل جعبه استفاده کنید.

pen, pencil, eraser, pencil-sharpener, ruler, notebook

خودکار، مداد، پاک کن، مداد تراش، خط کش، دفترچه یادداشت

Conversation 2
مکالمه ۲

1. How much is a ticket? It is 4 dollars.

۱. قیمت بلیط چقدر است؟ ۴ دلار است.

2. How many tickets does she want? Fifteen tickets.

۲. او چند بلیط می خواهد؟ پانزده بلیط

Pair up and ask about the numbers of things you or your friends have. You may use the words in the box.

جفت شوید و در مورد تعداد چیزهایی که شما یا دوستانتان دارید بپرسید. می توانید از کلمات داخل جعبه استفاده کنید.

sisters, brothers, uncles, aunts, books, pens, pencils

خواهر، برادر، عمو، عمه، کتاب، خودکار، مداد

معنی صفحه ۳۶ درس ۱ زبان انگلیسی یازدهم

Pronunciation
تلفظ

A. ‘Ten numbers’ (ten, twenty, thirty, …) have strong stress on their first part. Listen and repeat.

A. «ده عدد» (ده، بیست، سی، …) استرس شدیدی روی قسمت اول خود دارند. گوش بدهید و تکرار کنید.

twenty
thirty
forty
fifty
sixty
seventy
eighty
ninety

بیست
سی
چهل
پنجاه
شصت
هفتاد
هشتاد
نود

B. ‘teen numbers’ have strong stress on ‘teen’

B. «اعداد نوجوان» استرس شدیدی روی «نوجوان» دارند.

– She is almost thirteen.
– Did you say eighty or eighteen?

  • او تقریباً سیزده ساله است.
  • گفتی هشتاد یا هجده؟

جواب و معنی نوشتن صفحه ۳۷ و ۳۸ زبان انگلیسی یازدهم درس اول

Writing
نوشتن

Simple Sentences

In English, every simple sentence must have at least a subject and a verb. Such a sentence is called a ‘simple sentence’. Who or what the sentence speaks about is called the subject. What the sentence says about the subject is called the verb. In the following sentences, the subject is underlined once and the verb twice.

در زبان انگلیسی، هر جمله ساده باید حداقل یک فاعل و یک فعل داشته باشد. به چنین جمله ای «جمله ساده» می گویند. این جمله درباره چه کسی یا چه چیزی صحبت می کند، موضوع نامیده می شود. آنچه جمله درباره فاعل می گوید فعل نامیده می شود. در جملات زیر فاعل یک بار و فعل دو بار خط کشیده شده است.

Mahan is sleeping. ماهان خوابه

The bird does not sing. پرنده آواز نمی خواند

The apple fell down. سیب افتاد پایین

The teacher is hard-working. معلم سخت کوش است

معنی صفحه ۳۹ و ۴۰ زبان انگلیسی یازدهم درس ۱

1) To find a subject, ask who or what the sentence is about. Your answer is the subject.

1) برای یافتن موضوع، بپرسید که جمله درباره چه کسی یا چیست؟ پاسخ شما فاعل است.

– Who is the first sentence about? Mahan
– What is the second sentence about? The bird
– What is the third sentence about? The apple
– Who is the fourth sentence about? The teacher

  • جمله اول درباره کیست؟ ماهان
  • جمله دوم در مورد چیست؟ پرنده
  • جمله سوم در مورد چیست؟ سیب
  • جمله چهارم در مورد کیست؟ معلم

Hint
اشاره

Remember that the ‘subject’ of a sentence is a ‘noun’ (any person, place, or thing) or a pronoun. A pronoun is simply a word like I, we, he, she, it, you, or they used in place of a noun.

به یاد داشته باشید که “فعل” جمله یک “اسم” (هر شخص، مکان یا چیزی) یا یک ضمیر است. ضمیر به سادگی کلمه ای است مانند من، ما، او (دختر)، او (پسر)، آن، شما یا آنها به جای اسم استفاده می کنند.

2) To find a verb, ask what the sentence says about the subject.

۲. برای یافتن فعل، بپرسید جمله در مورد فاعل چه می گوید؟

– What does the first sentence say about Mahan? Mahan is sleeping.
– What does the second sentence say about the bird? The bird does not sing.
– What does the third sentence say about the apple? The apple fell down.
– What does the fourth sentence say about the teacher? The teacher is hard-working.

  • جمله اول در مورد ماهان چه می گوید؟ ماهان خواب است.
  • جمله دوم در مورد پرنده چه می گوید؟ پرنده آواز نمی خواند.
  • جمله سوم در مورد سیب چه می گوید؟ سیب پایین افتاد.
  • جمله چهارم در مورد معلم چه می گوید؟ معلم سخت کوش است.

Hint
اشاره

As you see, a sentence begins with a capital letter and ends with a period.

همانطور که می بینید یک جمله با حرف بزرگ شروع می شود و با نقطه پایان می یابد.

جواب و معنی صفحه ۴۰ و ۴۱ درس اول زبان یازدهم

A. Read each group of words. Do these words make a sentence? If yes, write them again with a capital letter and a period.

A. هر گروه از کلمات را بخوانید. آیا این کلمات جمله میسازند . اگر بله ، دوباره آن ها را با حروف بزرگ و نقطه بنویسید.

– studying in the library مطالعه در کتابخانه
– she laughed. She laughed او خندید
– suitable for both boys and girls مناسب برای پسران و دختران
– the lion died. The lion died آن شیر مرد
– the tree will fall down. The tree will fall down آن درخت سقوط خواهد کرد
– the baby with her small hands. آن کودک با دست های کوچکش
– it is very good for children. It is very good for children آن برای کودکان بسیار مناسب است
– a beautiful lake in the forest. دریاچه ای زیبا در جنگل

جواب و معنی صفحه ۴۱ و ۴۲ درس ۱ زبان یازدهم

B. Write an appropriate word in the following blanks. The answer will be the subject of the sentence.

B. یک کلمه مناسب در جا های خالی بنویسید جواب فاعل جمله خواهد بود.

– Mr Razavi / Ms Taheri is one of my best teachers.
– A Horse / Rabbit runs faster than a mouse.
– Every night, I / my brother exercise for 30 minutes.
– Many birds / animals live in this forest.

– آقای رضوی / خانم طاهری یکی از بهترین اساتید من است.
– اسب / خرگوش سریعتر از موش می دود.
– هر شب، من / برادرم به مدت ۳۰ دقیقه ورزش می کنیم.
– بسیاری از پرندگان / حیوانات در این جنگل زندگی می کنند.

C. Write an appropriate word in the following blanks. Each answer will be the verb of the sentence.

C. کلمه مناسب را در جا های خالی زیر بنویسید هر جواب فعل جمله خواهد بود.

– The child laughs / cried / is shouting loudly.
– Shayan is / was / isn’t always kind to his sister.
– We played / will study / have walked for hours.
– The museum opens / opened at 8 a.m.

– کودک می خندد / گریه می کند / با صدای بلند فریاد می زند.
– شایان همیشه با خواهرش مهربان است / بود / نیست.
– ساعت‌ها بازی کردیم / مطالعه خواهیم کرد / پیاده روی کردیم.
– موزه در ساعت ۸ صبح باز / افتتاح می شود.

A simple sentence can also have an object.
An object is a noun that receives an action.

یک جمله ساده می تواند مفعول نیز داشته باشد.
مفعول اسمی است که عملی را دریافت می کند.

The students are drinking milk. دانش آموزان در حال خوردن شیر هستند

The students learn English. دانش آموزان انگلیسی یاد می گیرند

Mahdi visited his doctor. مهدی به پزشکش مراجعه کرد

جواب و معنی صفحه ۴۳ ، ۴۴ و ۴۵ درس اول زبان انگلیسی یازدهم

Hint
اشاره

You can find an object by asking yourself ‘who’ or ‘what’ is receiving the action in a sentence.

شما می توانید با پرسیدن اینکه “چه کسی” یا “چه چیزی” عمل را در یک جمله دریافت می کند، یک شی را پیدا کنید.

D. Read the following sentences. Circle the objects.

D. جملات زیر را بخوانید. دور مفعول خط بکشید.

1- The boy runs fast.
2- Mina speaks English.
3- We must respect our neighbors.
4- Shadi is working at home.
5- Ali is a smart student.

۱- پسر سریع می دود.
۲- مینا انگلیسی صحبت می کند.
۳- ما باید به همسایگان خود احترام بگذاریم.
۴- شادی در خانه کار می کند.
۵- علی دانش آموز باهوشی است.

E. Write an appropriate word in the following blanks. Each answer will be an object.

E. در جاهای خالی زیر یک کلمه مناسب بنویسید. هر پاسخ یک مفعول خواهد بود.

1- They will meet each other / their grandfather.
2- Ali and I bought a book / two bikes
3- We are going to learn English / driving
4- Children should not eat fast food / much sugar

۱- آنها با یکدیگر / پدربزرگشان ملاقات خواهند کرد.
۲- من و علی یک کتاب / دو دوچرخه خریدیم
۳- قصد داریم انگلیسی/رانندگی یاد بگیریم
۴- کودکان نباید فست فود/قند زیاد بخورند

F. Rearrange the words to create correct sentences.

F. کلمات را دوباره مرتب کنید تا جملات درست بسازید.

1- borrowed / I / that book
I borrowed that book.

۱. من آن کتاب را امانت گرفتم.

2- is going / she / the TV / to turn on
She is going to turn on the TV.

۲. او قرار است تلویزیون را روشن کند.

3- can / learn / we / a new language
We can learn a new language.

۳. ما می توانیم یک زبان جدید یاد بگیریم.

4- sang / a song / my grandfather
My grandfather sang a song.

۴. پدربزرگم آهنگی خواند.

A simple sentence can also have additional information mostly in the forms of ‘adverbs of place, time and manner’.

یک جمله ساده همچنین می تواند اطلاعات اضافی را عمدتاً در قالب “قید مکان، زمان و نحوه” داشته باشد.

– Ali will have an exam next week.
– Zahra studies English at school.
– Yesterday, I saw my teacher in the street.
– We usually visit our grandmother on Fridays.
– My brother can speak French fluently.

– علی هفته آینده امتحان خواهد داشت.
– زهرا در مدرسه انگلیسی می خواند.
– دیروز، معلمم را در خیابان دیدم.
– ما معمولاً جمعه ها به مادربزرگمان سر می زنیم.
– برادرم می‌تواند به راحتی فرانسوی صحبت کند.

G. Read the following sentences. Find the subject (S), verb (V), object (O) and additional information (AI).

G. جملات زیر را بخوانید. فاعل (S)، فعل (V)، مفعول (O) و اطلاعات اضافی (AI) را بیابید.

Example: She studies English at school every week.
She: S / studies: V / English: O / at school: AI (Place) / every week: AI (Time)

مثال: او هر هفته در مدرسه انگلیسی می خواند.
او: S / تحصیل می کند: V / انگلیسی: O / در مدرسه: AI (مکان) / هر هفته: AI (زمان)

1- On weekends, I read storybooks. آخر هفته ها کتاب داستان می خوانم
On weekends (AI (time)), I (S) read (v) storybooks (O).

2- I usually get good grades. من معمولا نمرات خوبی می گیرم
I (S) usually (AI (manner)) get (V) good grades (O).

3- Last night, my mother made cookies. دیشب مادرم کلوچه درست کرد
Last night (AI (time), my mother (S) made (V) cookies (O).

4- My friends take photographs of animals. دوستان من از حیوانات عکس می گیرند
My friends (S) take photograph of (V) animals (O).

5- I have a math class on Wednesdays. چهارشنبه ها کلاس ریاضی دارم
I (S) have (V) a math class (O) on Wednesdays (AI (time))

H. Using past, present and future tenses, write five simple sentences about yourself.

H. با استفاده از زمان های گذشته، حال و آینده، پنج جمله ساده در مورد خود بنویسید.

1. گذشته: Yesterday, I helped my neighbor carry her groceries
دیروز به همسایه‌ام کمک کردم تا خریدهایش را حمل کند

2. حال: I am currently studying for my final exams
در حال حاضر برای آزمون‌های پایانی خود درس می‌خوانم

3. آینده: I will go to university next year
من باید سال آینده برم دانشگاه

4. گذشته: Last summer, I traveled to Europe and visited several countries
تابستان گذشته به اروپا سفر کردم و چند کشور را دیدم

5. حال: I am currently learning how to cook new recipes
در حال حاضر دارم یاد می‌گیرم چگونه غذاهای جدیدی بپزم

جواب و معنی صفحه ۴۷ درس اول زبان انگلیسی یازدهم

What You Learned
آنچه شما یاد گرفتید

A. Listen to the first part of a story.

A. به قسمت اول داستان گوش دهید.

1. Fill in the blanks based on what you’ve just heard.

۱. جاهای خالی را بر اساس آنچه اخیرا شنیده اید پر کنید.

– I went to a store
– I needed some cheese, some milk, some rice, and some sugar. 

  • به یک فروشگاه رفتم.
  • من به مقداری پنیر، شیر، مقداری برنج و مقداری شکر نیاز داشتم.

2. Listen again and list all uncountable nouns.

۲. دوباره گوش کنید و همه اسامی غیرقابل شمارش را فهرست کنید.

پاسخ: milk, rice, sugar, fruit

شیر، برنج، شکر، میوه

B. Now read the second part of the report.

B. حالا قسمت دوم گزارش را بخوانید.

The only thing I was still looking for was a bag of sugar.

تنها چیزی که هنوز دنبالش بودم یک کیسه شکر بود.

There were four types of sugar.

چهار نوع شکر وجود داشت.

I picked the bags and read the explanations.

کیسه ها را برداشتم و توضیحات را خواندم.

Honestly, I didn’t understand their differences.

راستش را بخواهی من تفاوت آنها را درک نکردم.

A young man came to me and asked what I wanted.

مرد جوانی سمت من آمد و پرسید که چه می خواهم؟

I told him I needed some sugar for breakfast.

به او گفتم برای صبحانه به مقداری شکر نیاز دارم.

He gave me some information.

او مقداری اطلاعات به من داد.

Again, I didn’t understand the differences.

باز هم من تفاوت ها را درک نکردم.

I took pictures of the explanations, sat somewhere, and checked the explanations in my mobile dictionary.

از توضیحات عکس گرفتم، جایی نشستم و توضیحات را در دیکشنری موبایلم چک کردم.

At last, I understood what type of sugar I needed to buy!

بالاخره، فهمیدم چه نوع شکری باید بخرم!

3. Scan the text for the nouns.

۳. متن را برای اسامی اسکن کنید.

پاسخ: sugar, bags, explanations, differences, man, breakfast, information, pictures, dictionary.

شکر، کیسه، توضیحات، تفاوت ها، مرد، صبحانه، اطلاعات، تصاویر، فرهنگ لغت.

C. Work in pairs. Ask and answer.

C. دوتایی همکاری کنید. بپرس و جواب بده.

جواب و معنی صفحه ۴۷ درس اول زبان انگلیسی یازدهم

– How many bags of sugar did the man want? A bag of sugar.

مرد چند کیسه شکر می خواست؟ یک کیسه شکر.

– Did the man buy any tea? No

آیا آن مرد چایی خرید؟ خیر

– How did he understand the explanations? He checked the information in his mobile dictionary.

او چگونه توضیحات را فهمید؟ او اطلاعات را در فرهنگ لغت تلفن همراه خود بررسی کرد.

توجه: شما دانش آموز پایه دهم متوسطه دوم می توانید برای دسترسی سریع و آسان تر به جواب تمرینات دروس کتاب زبان انگلیسی ۲ یازدهم متوسطه دوم ، در انتهای عنوان خود عبارت «ماگرتا» را نیز در گوگل جستجو کنید.

در انتها امیدواریم که مقاله جواب تمرینات و معنی درس ۱ اول زبان انگلیسی ۲ پایه یازدهم متوسطه دوم ؛ برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد. شما می توانید سوالات خود را در بخش نظرات بیان کنید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 20 =