مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخباراقتصادی

انواع بیکاری را نام ببرید و توضیح دهید ☑️ اقتصاد دهم

انواع بیکاری چیست و به چه معناست اقتصاد دهم

انواع بیکاری را نام ببرید و توضیح دهید اقتصاد دهم ؛ در این مطلب به جواب و پاسخ سوال انواع بیکاری را نام برده و هر کدام را تعریف کنید کتاب اقتصاد دهم انسانی پرداخته ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: وظایف پول را نام ببرید و توضیح دهید اقتصاد دهم

انواع بیکاری را نام ببرید و توضیح دهید اقتصاد دهم
انواع بیکاری را نام ببرید و توضیح دهید اقتصاد دهم

انواع بیکاری را تعریف کنید اقتصاد دهم

انواع بیکاری را نام ببرید :

پاسخ: 1) بیکاری اصطکاکی 2) بیکاری فصلی 3) بیکاری ساختاری 4) بیکاری دوره ای

بیکاری اصطکاکی را تعریف کنید ؟

پاسخ: این نوع بیکاری شامل کسانی می شود که شغل قبلی خود را به دلایلی رها کرده و به امید یافتن شغلی بهتر در جست و جو هستند. همچنین شامل کسانی است که به تازگی در حال ورود به بازار کار هستند. این نوع بیکاری کوتاه مدت است و در همه کشورها وجود دارد.

بیکاری فصلی یعنی چه ؟

پاسخ: بیکاری فصلی زمانی اتفاق می افتد که کارگران به دلیل تغییرات فصلی شغل خود را از دست می دهند، مانند برخی کارگران ساختمانی و کشاورزان در فصل زمستان.

بیکاری ساختاری چیست ؟

پاسخ: بیکاری‌ است که ناشی از عدم تطبیق بین افراد جویای کار و انواع شغل های موجود به دلایلی از جمله عدم تطابق مهارت هاست، مثلاً نیروی کار ساده در اقتصاد وجود دارد؛ ولی نیروی کار متخصص مورد نیاز است.

بیکاری دوره ای را تعریف کنید ؟

پاسخ: بیکاری‌ است که هنگام رکود اقتصادی رخ می دهد. در دوره رکود، تولید کاهش می یابد و به همین دلیل شرکت ها استخدام خود را متوقف می کنند یا بخشی از نیروهای خود را بیکار می کنند.

همچنین بخوانید: اقتصاد مقاومتی چیست اقتصاد دهم

توجه: شما دانش آموزان عزیز پایه دهم رشته ادبیات و علوم انسانی متوسطه دوم اگر می خواهید به راحتی به تمام مطالب آموزشی کتاب اقتصاد دهم انسانی دسترسی داشته باشید، تنها کافیه جواب سوالات درس مورد نظرتان را به همراه عبارت « ماگرتا » در گوگل جست و جو کنید.

در این مقاله جواب سوال انواع بیکاری را نام ببرید و تعریف دهید کتاب اقتصاد دهم ادبیات و علوم انسانی را متوجه شدید؛ همچنین شما دوستان عزیز می توانید نظرات خود را در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =