مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق در مورد یون مثبت و منفی + اهمیت و ویژگی ها

بهترین مقاله درباره یون مثبت و منفی برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق در مورد یون مثبت و منفی‌ : مولکول‌هایی که بار الکتریکی زیادی داشته باشند به آن یون گفته می‌شود؛ هر چه تعداد الکترون‌های یک مولکول بیشتر باشد به آن یون منفی یا آنیون گفته می‌شود، اما اگر تعداد الکترون‌ها کم باشد و پروتون آن زیاد باشد یون مثبت یا کاتیون نامیده می‌شود. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا برای کسب اطلاعات بیشتر همراه باشید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق در مورد اکسیژن

تحقیق در مورد یون مثبت و منفی

ویژگی‌های یون‌های مثبت و منفی

یون مثبت:

مقدار یون مثبت اگر در هوا و محیطی که در آن زندگی می‌کنیم، بالا باشد باعث خسته شدن، بی حوصلگی، استرس، بی ‌قراری و سردرد میگیرنی می‌شود. تاثیر یون مثبت بر بیماری‌های تنفسی مانند آسم و افسردگی توسط دانشمندان مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته و اثر آن به اثبات رسیده است.

یون‌های مثبت در طبیعت توسط گرد و خاک، آلودگی هوا، بادهای شدید به وجود می‌آیند؛ به همین علت قبل از اینکه طوفان اتفاق بیفتد انسان‌ها دچار استرس و مشکلاتی مانند آسم می‌شوند.

یون منفی:

در هوا و بدن انسان، یون‌های منفی به صورت طبیعی هستند و این خاصیت و ویژگی را دارند که آثار زیان آور یون مثبت را از بین ببرند؛ یون‌های منفی هوا را از گرد و خاک، دودسیگار، آلاینده‌ها، سم‌ها، شوره‌ها تمیز و پاک نگه می‌دارد.

یون‌های منفی از آلودگی هوا، مشکلات تنفسی، زود پیرشدن، ویروس‌ها، سرماخوردگی و سردرد میگیرنی جلوگیری می‌کنند و به بی خوابی، اکسیژن خون، سردرد کمک خواهند کرد.

چگونگی تشکیل یون‌ها

برخورد مولکول‌های مایع یا اتم‌های مایع و گاز باعث پاک شدن یکی از الکترون‌ها می‌شود و این کار منجر به تشکیل یون با بار مثبت و یک الکترون می‌شود.

یون‌ها از طریق تغییر و تحولات شیمیایی هم می‌توانند به وجود بیایند؛ یعنی یک یون مثل نمک در آب یا مایع دیگری حل می‌شوند. مولکول های نمک که حل می‌شوند، یون‌های آزاد تشکیل خواهند شد.

اهمیت یون

وقتی مولکول‌ها به یون مبدل می‌شوند، خاصیت آن‌ها تغییر شکل پیدا می‌کند؛ برخی از اتم‌ها برم قرمز دارند، ولی یون‌ها در ترکیب رنگ بلور وارد نمی‌شوند و اینکه خاصیت فلزی دارند و بر آب تاثیر دارند ولی یون‌ها در آب پایداری کامل را دارند.

بیشتر مولکول‌های کلر، گازی سمی به رنگ زرد که نزدیک سبز است دارند، اما یون‌ها ترکیب رنگ ایجاد نمی‌کنند و سمی مانند اتم کلر نیستند.

یون‌های کلر و سدیم را بدون اینکه تغییری کند به عنوان نمک خوردنی می‌شود روی گوجه فرنگی ریخته شود، ولی وقتی مولکول‌ها به  یون در بیایند، اهمیت آن‌ها به طور قطع تغییر خواهد کرد.

بیشتر یون‌های تک اتمی، کاتیون‌ها هستند که از فلزات شکل می‌گیرند؛ اگر فلز یک نوع کاتیون به وجود بیاورد همان فلز مربوطه است.

آنیون‌های تک مولکولی هم از اتم فلزات تشکیل شده‌اند، که عنصرشان یون کلرید، یون نیترید و یون اکسید است، اما اگر عنصر آن فقط ید باشد، تک اتمی نخواهد بود.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق در مورد گلسنگ ها
و
تحقیق درباره ثبت اسناد
و
تحقیق درباره مهارت تیراندازی

به پایان تحقیق درباره‌ی تحقیق یون مثبت و مفتی رسیدیم؛ اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =