اخبارعلمی

جواب در میان تارنماها صفحه ۵ شیمی یازدهم فصل اول

توضیح و حل سوال های در میان تارنما ها صفحه ی 5 فصل اول کتاب شیمی یازدهم رشته تجربی و ریاضی فیزیک

جواب در میان تارنماها صفحه ۵ شیمی یازدهم تجربی و ریاضی ؛ در این مقاله به پاسخ و جواب سوالات تمرین در میان تارنماها صفحه ی 5 فصل اول قدر هدایای زمینی را بدانیم کتاب شیمی یازدهم تجربی و ریاضی فیزیک متوسطه دوم پرداخته ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: جواب خود را بیازمایید صفحه ۳ و ۴ شیمی یازدهم

جواب در میان تارنماها صفحه ۵ شیمی یازدهم فصل اول
جواب در میان تارنماها صفحه ۵ شیمی یازدهم فصل اول

پاسخ و حل در میان تارنماها صفحه ۵ شیمی یازدهم تجربی و ریاضی

با مراجعه به منابع اینترنتی معتبر درباره میزان مصرف منابع شیمیایی گوناگون در جهان اطلاعاتی را جمع آوری کنید و به کلاس گزارش دهید.

تحقیق در مورد میزان مصرف منابع شیمیایی گوناگون در جهان

انسان ها هزاران سال است که از انواع مواد طبیعی مانند چوب، سنگ، برخی فلزات، چرم، خز و ابریشم استفاده می کنند. اما در صد سال اخیر با افزایش شدید جمعیت گسترش و توسعه دانش و فناوری این امر باعث می شود بهره‌وری منابع طبیعی به بالاترین حد برسد. به طور کلی منابع طبیعی منابعی هستند که ایجاد شده و رایگان و آزادانه در دسترس عموم قرار گرفته اند. مانند هوا، خاک، جنگل و کوه و … به طور کلی منابع طبیعی به دو دسته طبقه بندی می شوند.

منابع تجدیدپذیر مانند آب، هوا، زمین و … و منابع تجدید ناپذیر مانند مس، آلومینیوم، آهن که فرایند های طبیعی جای خالی آن ها را پر نمی کنند و همین طور نفت ، گاز و زغال سنگ که سرعت تشکیل و جایگزین شدن آن ها بسیار آهسته می باشد و جوابگوی نیاز انسان نیست.

پراکندگی منابع طبیعی در جهان :

بسیاری از منابع مهم به طور یکسان در سراسر جهان توزیع نمی شوند و هیچ ارتباطی بین منابع و اندازه زمین و کمیت آن وجود ندارد. به عنوان مثال، آفریقای جنوبی با 0.8 درصد از جمعیت و مساحت زمین، 68 درصد از کروم جهان، 51 درصد از طلا و 34 درصد از الماس را در اختیار دارد.

یکنواخت نبودن پراکندگی منابع معدنی در جهان، عامل پیدایش تجارت جهانی است. زیرا کشورهایی که منابع ندارند از کشورهایی که دارای این منابع هستند خریداری می کنند. بنابراین انواع مختلفی از مواد بین کشورهای مختلف صادر و وارد می شود. بخش عمده ای از منابع شیمیایی مورد نیاز انسان از پوسته زمین تأمین می شود.

تولید مواد شیمیایی در مناطق مختلف جهان :

بر اساس گزارش و داده های ACC، حجم تولید مواد شیمیایی در سال 2016 به افزایش خود ادامه داده است و به میزان 1.3 درصد افزایش یافت. اقتصاددان ارشد ACC، می گوید: «مخارج مصرفی در سال 2016 با افزایش مناسبی مواجه بوده است زیرا بهبود وضعیت بازار کار و افزایش اطمینان مصرف کنندگان باعث رشد درآمد آنها شده است.»

وی ادامه می دهد، این روند بهبود از رکود اقتصادی سال 2008 باعث افزایش تقاضا برای اتومبیل، مواد شیمیایی ساختمانی و تجهیزات تجاری شده است. همچنین با افزایش دسترسی مردم به تسهیلات ارزان قیمت، تقاضا برای انواع خودروهای سبک انیز افزایش یافته است.

بنابراین، مواد شیمیایی پایه، لاستیک مصنوعی و مواد شیمیایی تخصصی، در صدر فهرست محصولات پرفروش قرار می گیرند. ارزش مواد شیمیایی در کارخانه های تولید خودروهای سبک در آمریکا و کانادا به 3.490 دلار آمریکا رسیده است. جدول زیر میزان تولید مواد شیمیایی پیشران را در آمریکا نشان می دهد.

پاسخ و حل در میان تارنماها صفحه ۵ شیمی یازدهم
پاسخ و حل در میان تارنماها صفحه ۵ شیمی یازدهم

او همچنین پیشنهاد می‌کند که شرکت‌های تولیدکننده مواد شیمیایی ممکن است با کاهش قیمت برخی از محصولات خود مواجه شوند، «اما حتی با قیمت‌های پایین نفت، صنایع شیمیایی آمریکا همچنان موقعیت رقابتی قابل قبولی خواهد داشت، زیرا هزینه خوراک، یعنی گاز طبیعی نیز به‌طور قابل توجهی کاهش یافته است. قیمت محصولات کشاورزی، مانند نفت و گاز، تقاضا برای مواد شیمیایی کشاورزی را کاهش داده است، اما ACC پیش بینی می کند که با افزایش قیمت محصولات کشاورزی در سال جاری این بخش از تقاضا نیز جان بگیرد.

همچنین بخوانید: گام به گام عربی یازدهم

توجه: شما دانش آموز پایه یازدهم رشته های نظری ریاضی فیزیک و تجربی می توانید برای دسترسی سریع و آسان تر به جواب تمرینات و سوالات فصل های اول و دوم و سوم کتاب شیمی یازدهم متوسطه دوم ، در انتهای عنوان خود عبارت «ماگرتا» را نیز در گوگل جستجو کنید.

✅ در انتها امیدواریم که مقاله توضیح و جواب سوال های در میان تارنماها صفحه ۵ فصل اول شیمی یازدهم تجربی و ریاضی ؛ برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد. سوالات خود را در بخش نظرات بیان کنید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − ده =