اخبارعلمی

جواب فعالیت صفحه ۱۱۳ ریاضی هفتم

پاسخ گام به گام فعالیت صفحه 113 ریاضی کلاس هفتم از فصل 9 آمار و احتمال با جواب و راه حل کامل

جواب صفحه ۱۱۳ ریاضی هفتم : در این قسمت به حل گام به گام جواب فعالیت صفحه 113 ریاضی هفتم متوسطه اول مربوط به جمع آوری و نمایش داده ها از فصل ۹ آمار و احتمال است را برای تان کامل در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز فعال و ارزشمند آماده کرده ایم.

مطلب پیشنهادی : جواب کاردرکلاس صفحه ۱۱۲ ریاضی هفتم

گام به گام صفحه ۱۱۳ ریاضی هفتم
گام به گام صفحه ۱۱۳ ریاضی هفتم

جواب فعالیت صفحه ۱۱۳ ریاضی هفتم

در جواب فعالیت صفحه 113 ریاضی هفتم داریم :

معلّم برای اینکه داده‌های جمع آوری شده را بهتر نمایش دهد، از جواد و محمّد خواست جدول داده‌های خود را به نمودار میله‌ای تبدیل کنند. جواد و محمّد هر کدام، مقیاس‌های مختلفی برای رسم نمودار انتخاب کردند. با توجّه به جدول داده‌هایی که به دست آوردید، نمودار‌های آنها را رسم کنید.

جواب سوال فعالیت صفحه ۱۱۳ ریاضی هفتم

۱- این دو نمودار را با هم مقایسه کنید و جنبه‌های مثبت و منفی هر کدام را بنویسید.

در نمودار محمد:
۱- دقیق نیست
۲- نتیجه‌گیری سریع‌تر است.
۳- مقایسه اطلاعات آسان است.

در نمودار جواد:
۱- دقیق است.
۲- دیرتر به نتیجه می‌رسیم و پراکندگی زیاد است.

۲- به نظر شما کدام نمودار اطلّاعات دقیق‌تری را به ما می‌دهد؟ کدام یک برای مقایسه ساده‌تر است؟
نمودار جواد اطلاعات را دقیق‌تر و نمودار محمد برای مقایسه راحت‌تر است.

۳- با توجّه به نمودارها، کدام رنگ برای لباس ورزشی دانش آموزان انتخاب می‌شود؟
رنگی که تعداد بیشتری دارد یعنی رنگ زرد.

۴- آیا فکر می‌کنید دانش آموزان این کلاس از این انتخاب راضی‌اند؟ تا حدودی

۵- چگونه می‌توان تعداد افرادی را که از این نظرسنجی رضایت دارند، بیشتر کرد؟
تنوع رنگ را بیشتر کنیم یعنی تعداد رنگ‌های بیشتری به رای گذاشته شود.

در کتاب‌های درسی دیگر خود یا در روزنامه‌ها و مجلّه‌ها جست‌وجو کنید و نمودار‌های آماری را پیدا کنید. هر دانش آموز یک نمودار را به کلاس بیاورد و دربارۀ آن توضیح دهد و بگوید که از مشاهدۀ این نمودار چه چیزی فهمیده است.

💥 اگر در هر صفحه ای از کتاب ریاضی هفتم دبیرستان مشکل و یا ایراد درسی داشتید حتما برای ما در قسمت دیدگاه بنویسید تا ما در اسرع وقت بتوانیم به سوال شما پاسخ بدهیم و مشکلات درسی شما دانش آموزان پایه هفتمی های گرامی را حل نماییم.

⚠ نکته : برای حل مسائل ریاضی حتما قلم و کاغذ کنار در خود داشته باشید تا به تمرین کردن بپردازید تا کامل کتاب ریاضی را یاد بگیرید. این یکی از بهترین روش های یادگیری ریاضی هفتم است.

مطلب پیشنهادی : جواب فصل ۸ ریاضی هفتم

🔍 در این بخش جواب فعالیت صفحه ۱۱۳ ریاضی هفتم را مرور کردیم. به یاد داشته باشید که حتما اول خودتان جواب سوال ها را بدهید و برای بررسی درست یا نادرست بودن آن به این پاسخ ها مراجعه کنید. شما می توانید با اضافه کردن عبارت ماگرتا در آخر جستجوهای درسی تان در گوگل به بهترین پاسخ ها دسترسی پیدا کنید. اگر سوالی دارید آن را از قسمت دیدگاه بپرسید تا معلمان به آن پاسخ بدهند. 🧐🔥

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫7 دیدگاه ها

    1. برای اینکه در نمودار محمد عدد ها دوبرابر شدند به این دلیل که اگر عدد ها دوبرابر شوند اختلاف عدد ها هم دوبرابر می‌شود و برای مقایسه از نمودار جواد بهتر می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 11 =