اخبارعلمی

جواب تمرین صفحه ۶۳ ریاضی هشتم

پاسخ گام به گام تمرین 63 ریاضی کلاس هشتم از فصل 4 جبر و معادله با جواب و راه حل کامل

جواب صفحه ۶۳ ریاضی هشتم : در این قسمت به حل گام به گام جواب تمرین صفحه 63 ریاضی هشتم متوسطه مربوط به پیدا کردن مقدار یک عبارت جبری از فصل ۴ جبر و معادله را برای تان کامل در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز فعال و کوشا آماده کرده ایم.

همچنین بخوانید : جواب صفحه ۶۲ ریاضی هشتم

گام به گام صفحه ۶۳ ریاضی هشتم
گام به گام صفحه ۶۳ ریاضی هشتم

جواب تمرین صفحه ۶۳ ریاضی هشتم

در پاسخ به تمرین صفحه 63 ریاضی هشتم داریم :

۱- آیا b−a=−(a−b) است؟ چرا؟

−(a−b)=−a+b=b−a

۲- چرا مجموع دو عدد فرد، عددی زوج می شود؟

جواب سوال ۲ تمرین صفحه ۶۳ ریاضی هشتم

۲b+۱ عدد فرد
۲a+۱ عدد فرد
۲b+۱+۲a+۱=۲b+۲a+۲=۲(b+a+۱)
یک عدد طبیعی (b+a+۱)

در نتیجه: حاصل ضرب هر عدد طبیعی در عدد ۲، یک عدد زوج است.

۳- مجموع دو عدد که یکی زوج و دیگری فرد باشد، زوج می‌شود یا فرد؟ چرا؟

جواب سوال ۳ تمرین صفحه ۶۳ ریاضی هشتم

۲a عدد زوج
۲b+۱ عدد فرد
۲b+۱+۲a=۲b+۲a+۱=۲(b+a)+۱
تجزیه ۲b+۲a
یک عدد زوج ۲ (b+a)

در نتیجه: حاصل جمع هر عدد زوج با عدد ۱، یک عدد فرد است.

۴- عبارت‌های جبری زیر را ساده کنید.

جواب سوال ۴ تمرین صفحه ۶۳ ریاضی هشتم

۵- با توجه به پیکان‌های رسم شده، عبارت را ساده کنید.

جواب سوال ۵ تمرین صفحه ۶۳ ریاضی هشتم

۶- اگر دو پرانتز زیر را در هم ضرب کنیم، چند جمله خواهیم داشت؟ ۹ جمله چرا؟ زیرا هر جمله پرانتز اول باید در ۳ جمله‌ی پرانتز دوم ضرب کنیم.

جواب سوال ۷ تمرین صفحه ۶۳ ریاضی هشتم

🚀 اگر در هر صفحه ای از کتاب ریاضی هشتم دبیرستان مشکل و یا ایراد درسی داشتید حتما برای ما در قسمت دیدگاه بنویسید تا ما در اسرع وقت بتوانیم به سوال شما پاسخ بدهیم و مشکلات درسی شما دانش آموزان پایه هشتمی های گرامی را حل نماییم.

⚠ نکته : برای حل مسائل ریاضی حتما قلم و کاغذ کنار در خود داشته باشید تا به تمرین کردن بپردازید تا کامل کتاب ریاضی را یاد بگیرید. این یکی از بهترین روش های ثابت شده حل مسئله ریاضی است.

همچنین بخوانید : جواب کاردرکلاس صفحه ۶۱ ریاضی هشتم

☑️ در این بخش جواب تمرین صفحه ۶۳ ریاضی هشتم را مرور کردیم، شما می توانید با اضافه کردن عبارت ماگرتا در آخر جستجوهای درسی تان در گوگل به بهترین پاسخ ها دسترسی پیدا کنید. اگر سوالی دارید آن را از قسمت دیدگاه بپرسید تا معلمان و کارشناسان ما به آن پاسخ بدهند. 👌😊

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫64 دیدگاه ها

    1. اونجاییش که نوشته ور ریاضی کجا رو مشکل داری من که میگم همه جاشو

  1. ما یک دوست داریم درساش ضعیفه ولی خانم میگه چجوری نوشتی میگه فقط یک سوالو با آبجیم نوشتم😂😂 ولی جوابارو از اینجا برمیداره 😂مثل خودمهههههه😘

    1. سلام و درود خسته نباشید مر مورد سوال ۶ خیلی از بچه ها بحث میکردند ولی در کتاب من سوال ۶ گفته که نشان دهید که تفاضل هر عدد دو رامیرز مقلوب مضرب ۹ است این سوال در کتاب من نیست سوال ۶ که در کتاب من نوشته اینکه که گفته اگر دو پرانتز را در هم ضرب کنیم چند جمله خواهیم داشت ؟چرا؟ (a+b+c)(z+y+x) سوال ۶ در کتاب من این است

    2. سلام و درود خسته نباشید مر مورد سوال ۶ خیلی از بچه ها بحث میکردند ولی در کتاب من سوال ۶ گفته که نشان دهید که تفاضل هر عدد دو رقمی مقلوب مضرب ۹ است این سوال در کتاب من نیست سوال ۶ که در کتاب من نوشته اینکه که گفته اگر دو پرانتز را در هم ضرب کنیم چند جمله خواهیم داشت ؟چرا؟ (a+b+c)(z+y+x)
      سوال ۶ در کتاب من این است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 6 =