مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

جواب پرسش صفحه ۶ فیزیک پایه دهم ریاضی

توضیح و تدریس پرسش صفحه ۶ فیزیک دهم رشته ریاضی و فیزیک

جواب پرسش صفحه ۶ فیزیک پایه دهم رشته ریاضی و فیزیک از فصل ۱ فیزیک و اندازه گیری قسمت دوم مدل سازی در فیزیک ؛ برای مشاهده گام به گام این بخش در ادامه با آموزش و پرورش ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی : جواب فعالیت صفحه ۴ فیزیک (۱) پایه دهم ریاضی

جواب پرسش صفحه ۶ فیزیک دهم ریاضی

جواب پرسش ۱-۱ صفحه ۶ فیزیک دهم ریاضی

شکل الف براساس آنچه در علوم سال هشتم در زمینهٔ نورشناسی خواندید آمده است. اجزای این شکل را توضیح دهید و بگویید که در آن، چه چیزی مدل سازی شده است.

دانش آموزان بایستی در پاسخ به این پرسش، به موارد زیر توجه کنند: شکل الف یک باریکهٔ نور است که از یک لیزر مدادی خارج شده است. این باریکه نور به صورت پرتوهای موازی نور مدل سازی شده است. همانطور که ما می‌دانیم، مدل پرتوی نور در نور هندسی به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد و دانش آموزان در علوم سال هشتم نیز تا حدودی با برخی از جنبه‌های آن آشنا شده‌اند.

جواب الف پرسش صفحه ۶ فیزیک دهم ریاضی

این مدل سازی چگونه در تشکیل تصویر در یک دوربین عکاسی به کار رفته است (شکل ب)؟

در شکل ب از مدل پرتوی نور برای انتشار نور از یک چشمهٔ نور استفاده شده است. به دلیل اینکه چشمهٔ نور در فاصلهٔ دوری قرار دارد، پرتوهایی که به جسم می‌رسند به صورت موازی مدل سازی شده‌اند. بعضی از این پرتوها پس از بازتاب از جسم، به دوربین هدایت می‌شوند و تصویری از جسم را تشکیل می‌دهند.

جواب ب پرسش صفحه ۶ فیزیک دهم ریاضی

⭕️ تذکر: دانش‌آموز عزیز، لطفاً توجه کنید که مطالب درسی در این وب‌سایت صرفاً به منظور کمک و آموزش قرار داده شده‌اند و نباید از آن ها به‌طور نادرست استفاده کنید. لذا، پیش از مشاهده پاسخ‌ها، لطفاً یکبار دیگر خودتان به سوالات پاسخ دهید و در صورت بروز مشکلات، از این پاسخ‌ها کمک بگیرید.

✅ به پایان جواب پرسش صفحه ۶ فیزیک ۱ پایه دهم ریاضی رسیدیم، جهت مشاهده گام به گام سایر کتاب های درسی‌تان کافیست آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو فرمایید. همچنین اگر سوالی داشتید حتما آن را از بخش دیدگاه بپرسید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 14 =