مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

جواب پرسش و تمرین صفحه ۸ فیزیک پایه دهم ریاضی

توضیح و تدریس پرسش و تمرین صفحه 8 فیزیک دهم رشته ریاضی و فیزیک

جواب پرسش و تمرین صفحه ۸ فیزیک پایه دهم رشته ریاضی و فیزیک از فصل ۱ فیزیک و اندازه گیری قسمت سوم اندازه گیری و دستگاه بین المللی یکاها ؛ برای مشاهده گام به گام این بخش در ادامه با آموزش و پرورش ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی : جواب پرسش صفحه ۶ فیزیک پایه دهم ریاضی

جواب پرسش و تمرین صفحه ۸ فیزیک دهم ریاضی

جواب پرسش ۱-۲ صفحه ۸ فیزیک دهم ریاضی

اگر مطابق شکل زیر، یکای طول را به صورت فاصلهٔ نوک بینی تا نوک انگشتان دست کشیده شده بگیریم، چه مزایا و چه معایبی دارد؟

از جمله مزایای استفاده از این استاندارد برای یکای طول، دسترس پذیر بودن آن است. اما یکی از نقاط ضعف این استاندارد، تغییرپذیری متفاوت در افراد مختلف است.

جواب تمرین ۱-۱ صفحه ۸ فیزیک دهم ریاضی

الف) یکای نجومی برابر میانگین فاصلهٔ زمین تا خورشید است (۱AU≈۱/۵۰×۱۰۱۱m) فاصلهٔ زمین (منظومهٔ شمسی) تا نزدیک ترین ستاره بعد از خورشید، بر حسب یکای نجومی چقدر است؟

الف) توجه کنید که چه بگوییم فاصلهٔ زمین و چه بگوییم فاصلهٔ منظومهٔ شمسی تا نزدیک‌ترین ستاره بعد از خورشید، تفاوتی با هم ندارند (به دلیل فاصلهٔ بسیار بسیار زیاد نزدیک‌ترین ستاره نسبت به ابعاد منظومهٔ شمسی). به این ترتیب فاصلهٔ زمین تا نزدیک‌ترین ستاره بعد از خورشید برحسب یکای نجومی برابر است با:

از جدول ۳-۱ ، فاصله زمین تا نزدیک ترین ستاره بعد از خورشید: ۱۰۱۶×۴

جواب قسمت الف تمرین صفحه ۸ فیزیک دهم ریضای

ب) مسافتی را که نور در مدت یک سال در خلأ می‌پیماید یک سال نوری می‌نامند و آن را با نماد ly نمایش می‌دهند. این فاصله را بر حسب متر بیان کنید. تندی نور را در خلأ (۱۰۸ × ۳/۰۰) متر بر ثانیه بگیرید.

پ) اختروش‌ها دورترین اجرام شناخته شده از منظومهٔ شمسی هستند و به عبارتی در دورترین محل قابل مشاهدهٔ کیهان قرار دارند. فاصلهٔ اختروش‌ها از منظومهٔ شمسی (۱۰۲۶ × ۱/۰۰) متر برآورد شده است. این فاصله را بر حسب سال نوری بیان کنید.

جواب : از جدول ۳-۱ ، یک سال نوری ۱۰۱۵ × ۹

⭕️ تذکر: دانش‌آموز عزیز، لطفاً توجه کنید که مطالب درسی در این وب‌سایت صرفاً به منظور کمک و آموزش قرار داده شده‌اند و نباید از آن ها به‌طور نادرست استفاده کنید. لذا، پیش از مشاهده پاسخ‌ها، لطفاً یکبار دیگر خودتان به سوالات پاسخ دهید و در صورت بروز مشکلات، از این پاسخ‌ها کمک بگیرید.

همچنین بخوانید : جواب فعالیت صفحه ۴ فیزیک پایه دهم ریاضی

✅ به پایان جواب پرسش و تمرین صفحه ۸ فیزیک ۱ پایه دهم ریاضی رسیدیم، جهت مشاهده گام به گام سایر کتاب های درسی‌تان کافیست آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو فرمایید. همچنین اگر سوالی داشتید حتما آن را از بخش دیدگاه بپرسید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 4 =