اخبارعلمی

تحقیق درباره کفشدوزک ها کلاس هشتم ⭕️ + اهمیت آن در طبیعت

مقاله دانش آموزی درباره زندگی کفشدوزک ها و تغذیه آن ها

تحقیق درباره کفشدوزک و اهمیت آن در طبیعت: کفشدوزک در دسته سوسک‌ها قرار دارند و در این نوشته از بخش تحقیق ماگرتا می خواهیم مطالب بسیار مفیدی را درباره نحوه زندگی آن ها به شما بدهیم پس همراه ما باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق در مورد زندگی خرس های قطبی

تحقیق درباره کفشدوزک کلاس هشتم

کفشدوزک چیست؟

کفشدوزک جزء حیوانات سوسکی محسوب می‌شود از این سوسک حدود ۴۵۰۰ گونه وجود دارد که ۵۰۰ گونه مختلف در آمریکا زندگی می‌کنند، اندازه آن‌ها ۸/۰ تا ۱۸ میلیمتر دارد آن‌ها معمولا به رنگ زرد، نارنجی، قرمز با لکه‌های کوچک سیاه بر روی بال پوششان می‌باشند کفشدوزک دارای دو پای سیاه رنگ و دو شاخک هستند که بر روی سر آن‌ها قرار دارد.

کفشدوزک های جوان‌تر یا نوزاد هنگامی که دمای محیط به ۵۵ درجه می‌رسد نمی توانند پرواز کنند این نوع سوسک معمولا گوشتخوار هستند و برای شکارچیان بسیار بد مزه می‌باشند بعضی از آن‌ها بوی بسیار بدی را از طریق مفصل پاهای خود ایجاد می‌کنند و هنگامی که احساس کنند در خطر هستند خود را به مردن می‌زنند و تکان نمی خورند و شکارچیان حشرات مرده را نمی خورند در واقع این یکی از روش‌های این حشره برای دفاع از خودش است.

کفشدوزک برای تخم گذاری کار جالبی انجام می‌دهند آن‌ها شته‌ها را شکار می‌کنند و تخم‌های خود را درون شکم آن‌ها قرار می‌دهند و این تخم‌ها از مواد غذایی داخل شکن شته‌ها تغذیه کرده و رشد می‌کنند.

ظاهر کفشدوزک

کفشدوزک ظاهری نیم کره، خال خالی و بدنی گنبدی شکل و دایره‌ای یا بیضوی مانند دارند آن‌ها دارای پاها و شاخک‌های کوچک هستند و رنگ ان سیاه می‌باشد.

گونه‌های مختلف کفشدوزک دارای لکه‌های با الگوهای مختلف می‌باشند برخی از آن‌ها خال دارند و برخی دیگر راه راه هستند و تعدادی از کفشدوزک ها هیچ لکه‌ای ندارند، کفشدوزک های ۷ خال معمولا قرمز یا نارنجی هستند.

از کفشدوزک هایی که دارای الگوی لکه‌هایی غیر معمول هستند می توان به یکی از این گونه‌ها دارای ۱۲ خال سفید در زمینه قهوه‌ای دارد اشاره کرد تعداد خال‌های متفاوتی که بر روی بدن کفشدوزک ها است یکی از معیارهای دسته بندی آنان محسوب می‌شود. گونه‌هایی که بدون لکه هستند معمولا به رنگ سیاه، خاکستری یا قهوه‌ای می‌باشند.

اهمیت کفشدوزک

کفشدوزک برای زیست بوم‌ها بسیار مفید هستند و در بیشتر کشاورزی زیستی آفت‌ها و قارچ‌ها را از بین می‌برند همچنین آن‌ها برای از بین بردن شته‌ها و شپش‌ها گیاهان موثر هستند و می‌توان از آن‌ها ب عنوان روش دفع آفات بیولوژیک استفاده کرد.

البته برخی از کفشدوزک ها مانند سوسک کدو و سوسک سویا وجود دارند که به جای حشرات خوراکی می‌خورند و به باغ‌ها آسیب جدی می‌زنند.

غذای کفشدوزک

عمده کفشدوزک ها حشراتی همچون شته‌ها، مگس‌ها، کنه‌ها، شپشک‌ها را که دارای بدن نرم و بدون پوشش هستند را می‌خورند از میان این غذا خوردن شته‌ها بیشتر برایشان خوشمزه است که این نوع غذاها باعث شده که شکارچی آفت‌های مزارع و باغ‌ها شناخته شوند.

کفشدوزک های نوزاد و نابالغ از آفت‌های گیاهان تغذیه می‌کنند آن‌ها صدها شته را در طول زندگی خود می‌خورند.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق در مورد حشرات کلاس چهارم
و
تحقیق درباره حشرات مفید

🐞 به پایان متن تحقیق درباره کفشدوزک ها رسیدیم، اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =