مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق در مورد زندگی خرس های قطبی

بهترین مقاله درباره خرس قطبی برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق درباره خرس قطبی: خرس قطبی بزرگترین حیوان از خانواده خرس‌ها است که در این تحقیق از بخش تحقیق ماگرتا می خواهیم مطالبی درباره خرس قطبی بیان کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق در مورد نقش گیاهان در کاهش آلودگی هوا

تحقیق در مورد زندگی خرس های قطبی

درباره خرس قطبی

خرس قطبی بزرگترین جانور گوشتخوار در خشکی است و در قطب و شمال زندگی می‌کند این خرس‌ها به خرس سفید سا خرس شمالی نیز مشهور هستند، این خرس‌ها با سرما بسیار سازگار هستند و در سن ۴ تا ۸ سالگی بالغ و آماده تولید مثل می‌شوند و هر بار سه توله به دنیا می‌آورند و بین ۲۵ تا ۳۰ سال عمر می‌کند.

خرس‌های قطبی بیشتر خوک‌های دریایی می‌خورند البته گاهی اوقات از پستانداران، تخم پرندگان، لاشه‌های افتاده در ساحل نیز تغدیه می‌کنند.

ویژگی‌های خرس قطبی

رنگ خرس قطبی سفید شیری است و بینی و دهان و چشمان خرس قطبی سیاه هستند، رنگ موهای او خاکستری است.

خرس قطبی نر حدود ۲۶۰ سانتی متر قد و ۴۵۰ کیلوگرم وزن و خرس قطبی ماده دو متر قد و ۲۵۰ کیلوگرم وزن دارد، خز بدن این حیوان ضخیم و متراکم است و از یک زیر لایه گرم و موهای محافظ بلند تشکیل شده است درون موهای ان‌ها لوله‌هایی وجود دارد که گرمای خورشید درون آن گیر می‌افتد که به زیر پوست حیوان منتقل می‌شود و باعث گرم شدن بدن آن‌ها می‌شود.

خرس قطبی حدود نیم کیلوگرم وزن دارد و مانند یک موش صحرایی کوچک است و توله‌های خرس قطبی دندان ندارد و پوست آن‌ها بدون مو است و به مراقبت دائم مادر خود نیازمندند.

توله‌های خرس قطبی پس از سه ماه از لانه خود بیرون می‌آیند و حدود ۱۳ کیلوگرم وزن پیدا کرده اند.

توانایی‌های خرس قطبی

خرس قطبی شناگرهای ماهری هستند و می‌تواند با سرعت کیلومتر در ساعت شنا کند، موهای خرس قطبی او را در شنا کردن و در برابر سرمای قطب به او کمک می‌کند، خرس قطبی در شکار خوک آبی مهارت خاصی دارند او سوراخی که خوک برای رفتن به داخل آب روی یخ ایجاد کرده است را پیدا می‌کند و بعد صبر می‌کند تا خوک برای نفس کشیدن بیرون آید و و به راحتی در این زمان شکار کند.

همچنین لازم است که بدانید بومیان قطب شمال از پوست و گوشت خرس قطب استفاده می‌کنند.

علت گرم ماندن خرس قطبی در زمستان

در فصل زمستان خرس‌های سیاه و قهوه‌ای برای گرم نگه داشتن بدن خود به خواب زمستانی می‌روند، در حالی که خرس‌های بومی قطب شمال می‌تواند در سردترین زمستان‌ها نیز جان سالم به در ببرند.

براساس گفته‌های کارشناسان دانشگاه بوفالو خرس‌های قطبی با سازگاری ژنتیکی و از طریق تولید ترکیبی نیتریک اکسید که سلول‌ها از آن برای تبدیل مواد مغذی موجود در خوراکی‌ها به انرژی یا گرما استفاده می‌کنند قادر به تحمل سرمای شدید بدون خواب زمستانی هستند.

شارلوت لیندکیوویست محقق ارشد دانشگاه بوفالو بیان کرده است:

با وجود تمام تغییرات جوی در سیاره زمین، توجه به انواع سازگاری‌های ارگانیسمی در جانداران بومی این نواحی سردسیری اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به گفته این کارشناسان، سطح تولید نیتریک اکسید می‌تواند یک فاکتور تعیین‌کننده در میزان تولید انرژی یا گرما در حین سوخت‌وساز مواد غذایی درسلول‌ها و یا مقدار ذخیره مواد مغذی به عنوان چربی در بدن باشد.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق درباره ببر برای کودکان
و
تحقیق درباره عقاب
و
تحقیق درباره عقرب

کلام اخر: به پایان تحقیق درباره خرس قطبی رسیدیم اگر در خصوص خرس قطبی نظر یا پیشنهادی دارید برای ما در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 5 =