اخبارعلمی

تحقیق در مورد باران اسیدی و زیانهای آن

مقاله در مورد باران های اسیدی و آسیب هایی که بر انسان و طبیعت می زند

تحقیق در مورد باران اسیدی و تاثیر آن بر گیاهان : باران اسیدی به علت آلودگی‌های شرکت‌ها، کارخانجات، ماشین‌آلات و مواد نفتی که در دریاها هستند به وجود می‌آید. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره باران مصنوعی

تحقیق در مورد باران اسیدی و زیانهای آن

تحقیق در مورد باران اسیدی و تاثیر آن بر گیاهان

باران اسیدی به دو شکل خشک و مرطوب وجود دارد که هر دو آن‌ها تاثیرات مخربی بر روی محیط زیست دارند. هر دو توسط انسان به وجود می‌آید که یکی از طریق منتشر شدن گازهای گلخانه‌ای از صنایع یا علت‌های طبیعی مانند صاعقه و گوگردی که از فوران آتشفشان آزاد می‌شود.

باران اسیدی با پایین آمدن بر روی درختان رشد آن‌ها را از بین می‌برد و به پوست آن‌ها صدمه می‌زند؛ آسیب دیدن پوست درختان موجب حملات حشرات می‌شود و از رشد درختان جلوگیری می‌کند. باران اسیدی با باریدن بر روی خاک‌ها که مواد غذایی گیاهان هستند، باعث می‌شود آن را از بین ببرد و موجب مرگ گیاهان شود.

روش کنترل باران اسیدی

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از آلودگی اسیدی این است که ذغال را قبل از سوختن نصف کرده و آن را در آب تمیز کنند. نفت هم می توان پاک سازی کرد و گوگردی که در آن است گرفته شود.

برای اینکه از دودهای آلاینده، کارخانجات، ماشین آلات، کامیون‌ها و وسایل نقلیه جلوگیری شود، از فیلتر برای آن‌ها استفاده می‌شود تا آلودگی‌های اسیدی کم شود. هر جا که انرژی باشد آلودگی اسیدی و خطرناک هم وجود دارد، همه مردم می‌توانند با صرفه جویی در انرژی به جلوگیری از باران اسیدی کمک کنند.

مردم در منزل هایشان می‌توانند از لامپ‌های کم‌مصرف استفاده کنند و لوازم برقی را که از آن استفاده زیادی نمی‌کنند، خاموش کنند تا مواد شیمایی که از آن‌ها خارج می‌شود کم شود.

آدم‌ها به جای اینکه چندین اتومبیل در منزلشان داشته باشند از یک ماشین استفاده کنند یا از دوچرخه، پیاده‌روی برای رفتن به سرکار یا جاهای دیگر استفاده کنند تا این کار از آلودگی‌های اسیدی جلوگیری کند.

تاثیرهای زیان آور باران اسیدی

تاثیرهای زیان آور باران اسیدی

تاثیر باران اسیدی بر انسان

باران اسیدی می‌تواند اثر زیان آوری برای انسان‌ها داشته باشند، مخصوصا برای افرادی که بیماری آسم و مشکلات تنفسی دارند. باران اسیدی بر روی گیاهان و سبزیجات تاثیر مستقیمی دارد، جانداران و انسان‌هایی که از آن استفاده می‌کنند روی مغز و کلیه شان آسیب وارد می‌کند.

تاثیر باران اسیدی بر آپارتمان‌ها

ساختمان‌هایی که از جنس ماسه سنگ و سنگ آهک ساخته شده‌اند باران اسیدی به آن‌ها آسیب بسیار جدی وارد می‌کند و باعث پوسیدگی کابل‌ها و لوله‌های ساختمان می‌شود.

تاثیر باران اسیدی بر دریاچه‌ها

بیشترین و بدترین اثر باران اسیدی بر روی دریاچه‌ها و رودخانه‌ها است، چون باران اسیدی باعث می‌شود آب دریاچه‌ها اسیدی شود. اسید باران اسیدی به قدری قوی است که دریاچه‌ها نمی‌توانند در برابر باران اسیدی مقابله کنند. آلومینیوم باران اسیدی از طریق خاک به دریاچه‌ها و رودخانه‌ها ریخته می‌شود که با این کار باعث می‌شود برای محیط زیست، حیوانات، آبزیان سمی و زیان آور باشد.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق دانش آموزی در مورد خفاش ها
و
تحقیق درباره هوازدگی و انواع آن

☑️ به پایان تحقیق درباره تحقیق باران اسیدی و ضررهای آن رسیدیم؛ اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 8 =