مطلب پیشنهادی :
ad
+
فناوری

ساخت فیلترهای واقعیت افزوده اینستاگرام برای کاربران فراهم شد

به گفته ی فیسبوک امکان ساخت فیلترهای واقعیت افزوده اینستاگرام توسط کاربران فراهم شده است

به گزارش ماگرتا طبق جدیدترین اخبار فناوری ؛ روز گذشته فیسبوک اعلام کرد که حالا تمام کاربران می‌توانند فیلترهای مبتنی بر واقعیت افزوده اینستاگرام را خلق کنند. برای این منظور، فیسبوک دسترسی به ابزاری موسوم به Spark AR که برای خلق تجربیات واقعیت افزوده در تمامی محصولات این شرکت استفاده می‌شود را از ساعاتی پیش برای اینستاگرامرها آزاد کرده است. در ادامه خبر با ماگرتا همراه باشید.

فیسبوک اولین بار در کنفرانس توسعه‌دهندگان F8 که چند ماه قبل برگزار شد، اعلام کرد که به‌زودی کاربران اینستاگرام می‌توانند فیلترهای واقعیت افزوده موردنظر خود را خلق کنند که البته این خبر زیر سایه‌ی دیگر خبرهای مهم این شرکت قرار گرفت.

از آن زمان تا امروز، Spark AR به شکل محدود، در قالب نسخه بتا و برای تعداد محدودی از کاربران اینستاگرام عرضه شده بود اما حالا همه می‌توانند از نسخه بتای عمومی آن استفاده کنند.

اگر این قابلیت برای شما فعال شده باشد؛ برای مشاهده فیلترهای ساخته شده به دست کاربران می‌توانید به بخش دوربین اپلیکیشن اینستاگرام مراجعه و بعد با اسکرول کردن به انتهای نوار فیلترها ، گزینه Browse More Effects را انتخاب کنید.

فیلترهای واقعیت افزوده اینستاگرام

اینستاگرام به طور پیش‌فرض تعدادی افکت AR برای استفاده در اپلیکیشن اینستاگرام آماده کرده است اگر هم قصد دارید فیلترهای جدید درست کنید، باید نسخه ویندوز یا مک Spark AR Studio را دانلود کنید. فیسبوک ادعا کرده که کار با این نرم‌افزار به شدت ساده است و بسیاری از کارها را می‌توان با کشیدن و رها کردن (درگ و دراپ) در آن پیش برد.

همچنین اشتراک‌گذاری فیلترهای دست‌ساز هم هیچ گونه دشواری ندارد. اگر یک نفر فیلتر ساخته دست خودش را در استوری به اشتراک بگذارد، فالوورهای او نیز می‌توانند از آن فیلتر در استوری خود استفاده کنند و نفرات بعدی هم به همین شکل آن فیلتر را به کار بگیرند تا در میان کلیه کاربران فراگیر شود.

نکته جالب اینجاست که فیلتر‌های ساخته شده توسط کاربران دارای تگ است و در صورتی که فیلتر ساخته شده توسط شما فراگیر شود، تگ قرار داده شده بر روی آن حق مالکیت آن را مشخص می‌کند.

 فیلترهای واقعیت افزوده اینستاگرام توسط برنامه Spark Ar

در انتها بد نیست بدانید که فیسبوک اولین شرکتی نیست که به کاربران خود اجازه می‌دهد انواع و اقسام فیلترها را خلق کنند. اسنپ‌چت سال گذشته دسترسی به Lens Studio را آزاد کرد و سپس برای آسان‌تر شدن یافتن این فیلترهای جدید، Lens Explorer را توسعه داد.

در حال حاضر Spark AR برای اینستاگرام در مرحله بتا به سر می‌برد اما احتمالا به زودی به شکل نسخه پایدار و نهایی برای همگان منتشر خواهد شد.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =