اخبارعلمی

تحقیق کوتاه در مورد ورزش تکواندو همراه با تاریخچه

بهترین مقاله درباره ورزش تکواندو برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق درباره ورزش تکواندو + تاریخچه: در این مطلب از بخش تحقیق ماگرتا می‌خواهیم اطلاعاتی پیرامون تکواندو و تاریخچه آن بیان کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره ورزش جودو

تحقیق درباره ورزش تکواندو
تحقیق درباره ورزش تکواندو

درباره ورزش تکواندو

یکی از هنر‌های رزمی و دفاع شخصی ورزش تکواندو است و تکواندو یا ورزش ملی کره جنوبی است و دارای بیشتری ورزشکار در میان ورزش‌های رزمی است.

کلمه تکواندو از سه بخش ت به معنی تخریب کردن و شکست با پا و کوان به معنی شکست و تخریب کردن با دست و دو به معنی راه روش تشکیل می‌شود.

به طور کلی تکواندو به معنی راه و روش شکست اجسام با دست و پا است، تکواندو دارای ۴ بخش با نام‌های کیورگی، پومسه، هانمادانگ و دفاع شخصی در تکواندو است.

چرا نام تکواندو را انتخاب کردند؟

در دوره باستان انسان‌ها مبارزات را با دست خالی انجام می‌دادند و بعدها که مردم ساخت سلاح و ابزارها را آموختند باز هم مردم با دست خالی برای تقویت قوای جسمی خود مبارزه می‌کردند همچنین برخی از قبیله‌ها سبک خاصی را برای مبارزه داشتند که هر کدام فخر فروختن برای قبیله دیگر بود.

در دوران‌های اولیه شبه جزیره کره، آن‌ها سه قبیله اصلی داشتند که هر کدام هنر‌های رزمی مخصوص به خود را داشتند و در مسابقات مردم با کسب تجربه از تکنیک‌های مبارزات توانستند بر چهارپایان وحشی غلبه کنند و بسیاری بر این باورند که این حرکات پایه تکواندوی امروزی هستند و نام این ورزش از سوباک، تائه کیون و… نشات گرفته است

تاریخچه ورزش تکواندو

پس از پایان جنگ و آزادی کره ورزش‌های رزمی سنتی با رشته‌های ژاپنی در هم آمیخته شد و بسیاری از رزمی کاران کره هنرهای رزمی چینی را نیز آموختند و وارد کره کردند در آن زمان بیشتر اصطلاحات تانگ سو دو برای نام گذاری ورزش تکواندو معروف بود.

در یازدهم آوریل سال ۱۹۵۵ نام تکواندو توسط ژنرال چوی هونگ هی ثبت شد و از سوی مقامات سیاسی به رسمیت شناخته شد.

  • در سال ۱۹۵۹ انجمن تا سو دو تاسیس شد و هدف این نهاد ایجاد یگانگی در هنرهای رزمی کره‌ای بود.
  • در سال ۱۹۶۲ تکواندو به عنوان یک بازی رسمی به چهل و سومین دوره بازی‌های ملی کره جنوبی وارد شد.
  • در سال ۱۹۶۵ انجمن تا سو دو به انجمن تکواندو تغییر نام داد.
  • در سال ۱۹۷۳ فدراسیون جهانی تکواندو تاسیس شد.
  • در سال ۱۹۷۳ نخستین دوره بازی‌های جهانی این رشته برگزار شد.
  • در سال ۱۹۷۶ شورای بین المللی ورزش‌های نظامی ورزش تکواندو را به عنوان یکی از بازی‌های خود پذیرفت.

سبک‌های اصلی ورزش تکواندو

پوسه: پوسه شامل مجموعه‌ای از حرکات در موقعیت‌های مختلف بنیادی بلوک‌ها، لگدی‌های منطقی مطابق با یک نظم در پاسخ به حملات مهاجمین خیالی چندگانه می‌شود.

هر الگوی پوسه دنباله‌ای از حرکات ثابت است که معنای فلسفی دارد و هر پوسه کار شخصی خاص و کیفیت مشخص دارد.

کیورگی: کیورگی مسابقات تکواندو را در برمیگیرد، این رقابت‌ها در ۳ راند ۲ دقیقه‌ای انجام می‌شود و دو تکواندو کار بر روی شیاپچانگ حاضر می‌شود و یک داور در میان آن‌ها و ۴ داور در اطراف کار قضاوت مبارزه دو ورزشکار را برعهده دارند.

هان مادانگ: سبک هان مادانگ یک سبک عمومی است، شکستن اشیاء سخت، دفاع شخصی از شاخه‌های هان مادانگ است، مسابقات هان مادانگ بخش وسیعی از مهارت‌های تکواندو را با نمایش می‌گذارد.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق درباره ورزش پینگ پنگ
و
تحقیق درباره ورزش هندبال
و
تحقیق درباره ورزش دو و میدانی

سخن پایانی: به پایان تحقیق درباره ورزش تکواندو رسیدیم اگر در این خصوص نظر یا پیشنهادی دارید در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 19 =