اخبارعلمی

جواب تمرین صفحه ۱۰۶ ریاضی هفتم

پاسخ گام به گام تمرین صفحه 106 ریاضی کلاس هفتم از فصل 8 بردار و مختصات با جواب و راه حل کامل

جواب صفحه ۱۰۶ ریاضی هفتم : در این قسمت به حل گام به گام جواب تمرین صفحه 106 ریاضی هفتم متوسطه اول مربوط به مختصات از فصل ۸ بردار و مختصات است را برای تان کامل در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز فعال و ارزشمند آماده کرده ایم.

مطلب پیشنهادی : جواب صفحه ۱۰۵ ریاضی هفتم

گام به گام صفحه ۱۰۶ ریاضی هفتم
گام به گام صفحه ۱۰۶ ریاضی هفتم

جواب تمرین صفحه ۱۰۶ ریاضی هفتم

در جواب تمرین صفحه 106 ریاضی هفتم داریم :

۱- با توجه به شکل مختصات هر نقطه را به صورت تقریبی بنویسید.

جواب سوال ۱ تمرین صفحه ۱۰۶ ریاضی هفتم

۲- بردار [۲ | ۳-]  را در محور مختصات زیر طوری رسم کنید که ابتدای بردار نقطه [۲- | ۳] باشد.

مختصات نقطهٔ انتهای آن را بنویسید.

جواب سوال ۲ تمرین صفحه ۱۰۶ ریاضی هفتم

با توجه به شکل، مختصات نقطه‌ها و بردارهای زیر را بنویسید.

ادامه جواب سوال ۲ تمرین صفحه ۱۰۶ ریاضی هفتم

۳- ابتدا مختصات بردار AB را تعیین کنید. قرینه بردار AB را نسبت به محور طول‌ها رسم کنید و مختصات قرینه را بنویسید. قرینه بردار AB را نسبت به مبدأ مختصات پیدا کنید و مختصاتش را بنویسید.

جواب سوال ۳ تمرین صفحه ۱۰۶ ریاضی هفتم

۴- مختصات بردارها را در شکل‌های زیر بنویسید.

جواب سوال ۴ تمرین صفحه ۱۰۶ ریاضی هفتم
ادامه جواب سوال ۴ تمرین صفحه ۱۰۶ ریاضی هفتم

۵- از نقطه [۴- | ۱-] = A  با بردار [۲ | ۲] = AB و سپس با بردار  [۴ | ۱-] = BC  حرکت کردیم تا به نقطهٔ C برسیم. با چه برداری می‌توانستیم از A به C حرکت کنیم؟ 

جواب سوال ۵ تمرین صفحه ۱۰۶ ریاضی هفتم

۶- نشان دهید که نقطه‌های مقابل در کدام ناحیه قرار دارند.

جواب سوال ۶ تمرین صفحه ۱۰۶ ریاضی هفتم

💥 اگر در هر صفحه ای از کتاب ریاضی هفتم دبیرستان مشکل و یا ایراد درسی داشتید حتما برای ما در قسمت دیدگاه بنویسید تا ما در اسرع وقت بتوانیم به سوال شما پاسخ بدهیم و مشکلات درسی شما دانش آموزان پایه هفتمی های گرامی را حل نماییم.

⚠ نکته : برای حل مسائل ریاضی حتما قلم و کاغذ کنار در خود داشته باشید تا به تمرین کردن بپردازید تا کامل کتاب ریاضی را یاد بگیرید. این یکی از بهترین روش های یادگیری ریاضی هفتم است.

مطلب پیشنهادی : جواب صفحه ۱۰۴ ریاضی هفتم

🔍 در این بخش جواب تمرین صفحه ۱۰۶ ریاضی هفتم را مرور کردیم. به یاد داشته باشید که حتما اول خودتان جواب سوال ها را بدهید و برای بررسی درست یا نادرست بودن آن به این پاسخ ها مراجعه کنید. شما می توانید با اضافه کردن عبارت ماگرتا در آخر جستجوهای درسی تان در گوگل به بهترین پاسخ ها دسترسی پیدا کنید. اگر سوالی دارید آن را از قسمت دیدگاه بپرسید تا معلمان به آن پاسخ بدهند. 🧐🔥

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫68 دیدگاه ها

  1. عالی بود لطفا اگه میشه تمام صفحات ریاضی رو با جواب اینجا قرار بدین خیلی ممنون میشم ♥️🍃
    یه سوال دیگه( ؟) برای هشتم هم میتونیم از سایت عالیه ماگرتا استفاده کنیم؟

  2. من ریاضی اصلا تو مغزم فرو نمیره چون یه دفعه نمره بد اوردم. دیگه انگار از اون به بعد پنچر کردم. هر وقتم امتحان داریم از استرس نه هیچی میفهمم نه خوابم میبره. بقیه درسام هم همش نمره ۲۰ میگیرم فقط این تو کله م فرو نمیره . به نظرتون چیکار باید بکنم؟

    1. منم همین اتفاق برام افتاد ولی به عنوان یک دوست بهت میگم فقط تمرکز روی درس و بگو من میخونم و تمام تلاشم رو میکنم اگه کم بشمم جای پشیمونی نیست که چرا تمام تلاشم رو نکردم ، اگه تمام تلاشت رو بکنی میتونی ، و اینکه اگه فقط دفتر رو و کتاب رو بخونی کافیه چون بیشتر سوالات از دفتر و کتاب میاد روی اینا تمرکز کن بعد که اینارو کامل یاد گرفتی برو کتاب کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 1 =