اخبارعلمی

تحقیق درباره عدد پی ۳/۱۴ ❤️+ عدد Pi چیست (π)

بهترین مقاله درباره عدد پی برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق درباره عدد پی: در این نوشتار از بخش تحقیق ماگرتا می‌خواهیم درباره عدد پی مطالبی را ارائه بدهیم با ما همراه شوید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق در مورد زندگی فیثاغورث

تحقیق درباره عدد پی

عدد پی چیست؟

نماد عدد پی شانزدهمین حرف یونانی Π است و در زبان انگلیسی به صورت pi تلفظ می‌شود و در دنیای محاسبات هندسی نسبت محیط هر دایره به قطر آن می‌باشد.

جالب است که بدانید مهم نیست اندازه دایره چقدر می‌باشد؛ زیرا نسبت همیشه ثابت و برابر با عدد پی خواهد بود[ قطر÷ محیط دایره=Π]

شکل اعشاری عدد پی 14/3 است اما این رقم تقریبی است زیرا عدد پی گنگ می‌باشد این عدد اعشاری نه به پایان می‌رسد نه تکراری می‌شود در واقع عدد پی تا ۱۸ رقم اعشار برابر می‌شود با ۱۴۱۵۹۲۶۵۳۵۸۹۷۹۳۲۳۸/۳ همانطور که گی بینید در این ۱۸ رقم هیچ رقمی پشت سر هم تکرار نشده است و هیچ الگوی ثابتی در ان وجود ندارد.

همچنین برای اولین بار ویلیام جونز اولین بار حرف یونانی Π را به عنوان عدد پی در نظر گرفت اما حدود سی سال طول کشید تا به عنوان ثابت استانداردی در ریاضی استفاده شود.

اثبات گنگ بودن عدد پی

همانطور که در پیش گفتیم عدد پی گنگ است، اما برخی به گنگ بودن عدد پی شک دارند به خوبی با اعداد گویا آشنایی دارید اعداد گویا را می‌توان به صورت کسری از اعداد صحیح نوشت و این اعشار این اعداد در جایی به پایان می‌رسد یا در جایی تکرار می‌شود در مقابل اعداد گنگ را نمی توان به صورت کسری از اعداد صحیح نوشت به طور مثال عدد رادیکال دو گنگ است کسی در گنگ بودن عدد رادیکال دو شکی ندارد اما در خصوص گنگ بودن عدد پی ابهامات و سوالاتی مطرح است، برای اثبات گنگ بودن عدد پی ساده‌ترین راه این است که عدد پی را گویا بدانیم اما در آخر به تناقض می‌رسد.

کاربرد عدد پی در طبیعت و ناسا

کاربرد عدد پی در طبیعت به راحتی مشخص است در واقع در ار جایی از طبیعت که شکل دایره وجود دارد مثل قرص خورشید، ماه، مردمک چشم، مارپیچ دوگانه عدد پی در آنجا حضور دارد و در محاسبات به کار می‌رود.

عدد پی در فیزیک برای توصیف امواج، نور و صدا کاربرد دارد، حتی در معادله‌ای که وضعیت دقیق جهان بررسی می‌شود می‌توانید اثر عدد پی را پیدا کنید.

همچنین عدد پی در اکثر محاسبات مربوط به ساخت و ساز، نظریه موسیقی، فیزیک کوانتومی، جراحی پزشکی، ارتباطات، سفر‌های هوایی و فضایی کاربرد دارد علاوه بر این ناسا از عدد پی برای محاسبه مسیر فضاپیماها استفاده می‌کند از دیگر کاربرد‌های عدد پی در ناسا تعیین اندازه دهانه‌های برخوردی و سیاره‌های خارج از منظومه شمسی، تعیین میزان پیشرانه برای فضاپیماها و مواد سازنده سیارک می‌شود.

عدد پی در دنیای تکنولوژی نیز کاربرد فراوان دارد بسیاری از نرم افزارهای تشخیص صدا برای گرفتن اثر انگشت از طیف قدرت صدا و تشخیص کلمات کاربر از عدد پی استفاده می‌شود.

شاید جالب باشد که بدانید در رادیو، گوش دادن به موج خاص پارامترهای مدار الکتریکی باز هم رد پای عدد پی را مشاهده می‌کنیم همچنین عدد پی در علوم نوین نیز کاربرد دارد و در محاسبه‌های مختلف از جمله شبیه‌سازی آب و هوا در کامپیوتر‌های عظیم به کار برده می‌شود.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق درباره فرهنگ و جامعه
و
تحقیق درباره زعفران و خواص آن
و
تحقیق درباره ابوعلی سینا

کلام اخر: به پایان تحقیق درباره عدد پی رسیدیم امید است از خوانش ان لذت ببرید منتظر نظرات و پیشنهادات شما در کامنت هستیم.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =