مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق در مورد چند اختراع مهم چینیان باستان

بهترین مقاله درباره چند اختراع مهم چینی ها در باستان قدیم

تحقیق در مورد چند اختراع مهم چینیان باستان : چین در جهان از جمله کشورهایی است که اختراعات بسیاری داشته است که تاثیر این ابداعات چینیان باستان بر کشورهای جهان زبانزد است؛ از جمله این اختراعات مهم می‌توان به کاغذ، باروت، چاپ، چنگال، الکل و…. اشاره کرد. مردمان چین باستان اختراعات بی‌نظیری داشته‌اند و هنوز هم که هنوز است این اختراعات باعث افزایش رفاه زندگی بشر شده است.

این اختراعات مربوط به نیازهای مهم زندگی روزمره بشر و در حیطه‌هایی مثل متالوژی، کشاورزی، مهندسی، نجوم، صنایع دستی و موارد دیگر بوده است. بسیاری از ابتکارات چینیان باستان باعث آسان شدن زندگی بشر امروزی شده است. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه شوید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره انواع هزارپاها و غذای آنها

تحقیق در مورد چند اختراع مهم چینیان باستان

چند اختراع مهم چینیان باستان

ما در ادامه به چند مورد از این اختراعات مهم و پرکاربرد چینیان باستان خواهیم پرداخت.

قطب نما

این ابزار مهم در تعیین جهت است که برای افراد و مشاغل خاصی مهم است. کشتی‌هایی به وفور از قطب نما استفاده می‌کنند؛ این وسیله اختراع چینی‌ها بین قرن اول میلادی است که در زمان تجارت تجار از راه‌های دریایی صورت می‌گرفت.

ساعت مکانیکی

نخستین ساعت مکانیکی توسط شخصی به اسم یی شیانگ یک راهب مذهب بودا در 725 بعد از میلاد ابداع شد. ساعت اختراع شده به وسیله نیروی آب کار می‌کرد و یک قرن بعد ساعت پیچیده‌تری در این کشور اختراع شد.

طب سوزنی

چینی‌ها در زمینه درمان و پزشکی اختراعاتی مهمی داشتند که از جمله آن می‌توان به طب سوزنی اشاره کرد و این موضوع به دلیل اهمیت درمانی این شیوه بوده است.

ظروف چینی

نامگذاری ظرف‌های چینی به ظروف چینی بی علت نبوده و این موضوع به دلیل اختراع این ظروف در کشور چین بوده است. چینی‌ها در ساخت این ظروف بسیار خبره بودند که نخستین آن‌ها مربوط به دوران شانگ‌های بوده است.

کاغذ

قبل از اختراع کاغذ شیوه ثبت بسیاری از مطالب به سختی انجام می‌گرفت. در قرن 9 در دوره امپراطوری تانگ استفاده رایج از کاغذ به عنوان دستمال توالت رایج شد؛ این اختراع به دلیل رفت و آمد بسیار تجار به رستوران‌های چینی و متوجه نشدن منظور پیشخدمت‌ها بود.

چاپ

لزوم استفاده بانک‌ها از شیوه‌های نوشته‌های چاپی باعث اختراع چاپ شد که به سال 868 میلادی از تکه‌های چوبی برای چاپ کتاب استفاده می‌کردند. چندین قرن بعد گوتنبرگ با چاپ نخستین اجیل، از این شیوه کپی کرد.

آبیاری

کشت برنج در بین چینی‌ها یک کارکشاورزی رایج بود و از مهم‌ترین غذاهای این کشور بوده است. همانطور که می‌دانیم برنج به شیوه آیباری خاص خودش نیاز داشت؛ از این رو ساخت آبراهه‌های مصنوعی توسط یک مهندسی چینی ابداع شد.

ابریشم

ابریشم از با کیفیت‌ترین و مهمترین پارچ‌های قدیمی چین باستان است و تولیدات این نوع از پارچه‌های ابریشمی توانسته بود بازار تجارت خوبی برای چینیان به سمت غربی‌ها فراهم بیاورد که به دلیل مبادله کردن ابریشم از یک جاده مخصوص باعث نام‌گذاری این جاده به جاده ابریشم شد.

برنز

ابداع برنز به وسیله چینیان باستان به سال 1700 پیش از میلاد انجام گرفت. اهمیت تولید برنز در چین بین دو دوره به عصر برنز نام‌گذاری شد و مصرف عمده برنز برای ساخت سلاح و البته مصارف مهم دیگر هم بود.     

تحقیقات پیشنهادی :
تحقیق درباره نقش دانشمندان در زندگی انسان
و
تحقیق در مورد جابر بن حیان

به پایان تحقیق در مورد چند اختراع مهم چینیان باستان، رسیدیم؛ اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 2 =