مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

جواب تمرین صفحه ۵۹ ریاضی هشتم

پاسخ گام به گام تمرین صفحه 59 ریاضی کلاس هشتم از فصل 4 جبر و معادله با جواب و راه حل کامل

جواب صفحه ۵۹ ریاضی هشتم : در این قسمت به حل گام به گام جواب تمرین صفحه 59 ریاضی هشتم متوسطه مربوط به پیدا کردن مقدار یک عبارت جبری از فصل ۴ جبر و معادله را برای تان کامل در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز فعال و کوشا آماده کرده ایم.

همچنین بخوانید : جواب صفحه ۵۸ ریاضی هشتم

گام به گام صفحه ۵۹ ریاضی هشتم
گام به گام صفحه ۵۹ ریاضی هشتم

جواب صفحه ۵۹ ریاضی هشتم

در پاسخ به تمرین صفحه 59 ریاضی هشتم داریم :

1- مساحت کل مکعب مستطیل روبه رو را به صورت جبری بنویسید. اگر a=۲ و b=۶ و c=۳ باشند، مساحت کل چقدر می‌شود؟

جواب سوال ۱ تمرین صفحه ۵۹ ریاضی هشتم

2- مساحت قاعده منشوری ۲۰ و ارتفاع آن ۴ است. حجم این منشور را با نوشتن رابطه جبری حجم منشورها به دست آورید.

جواب سوال ۲ تمرین صفحه ۵۹ ریاضی هشتم

ارتفاع × مساحت مستطیل = V
V=s×h
V=۲۰×۴=۸۰

3- قاعده‌های ذوزنقه‌ای ۴ و ۷ سانتی متر و ارتفاع آن ۲ سانتی متر است. مساحت این ذوزنقه را پس از نوشتن رابطه جبری مساحت ذوزنقه حساب کنید.

جواب سوال ۳ تمرین صفحه ۵۹ ریاضی هشتم

4- x=۲ و x=−۲ پاسخ معادله x۲=۴ هستند؟ چرا؟ بله

به جای x عدد 2 را قرار می‌دهیم.
۴ = ۲ × ۲ = ۲(۲)

به جای x عدد 2- را قرار می‌دهیم.
۴ = ۲- × ۲- = ۲(۲-)

5- طول یک لوله x متر است. طول لولهٔ دیگر، y برابِر لولهٔ اول است. طول لولهٔ دوم را به صورت جبری بنویسید.

y×x=xy طول لوله‌ی دوم

6- یک زمین والیبالِ مستطیل شکل، دارای x متر عرض و 2x طول است. مساحت این زمین را به صورت جبری نشان دهید. اگر عرض این زمین ۹ متر باشد، مساحت آن چند متر مربع است؟

S=۲x×x=۲x۲
۱۶۲ = ۹۲ × ۲

7- در درس علوم یاد می‌گیرید که انرژی پتانسیل ذخیره شده در هر جسم از رابطهٔ U=mg.h به دست می‌آید که در آن، U انرژی پتانسیل، m جرم جسم، g شتاب زمین و h ارتفاع ارتفاع جسم است. درصورتی که جسمی به جرم ٢۵ کیلوگرم تا ارتفاع ۴ متر بالا برود، مقدار انرژی پتانسیل آن را پیدا کنید. (شتاب زمین را ١٠ فرض کنید.)

۱۰۰۰ = ۴ × ۱۰ × ۲۵ = U

8- با توجه به رابطهٔ x و y، مقدار y را برای x‌های مختلف پیدا کنید.

جواب سوال ۸ تمرین صفحه ۵۹ ریاضی هشتم

🚀 اگر در هر صفحه ای از کتاب ریاضی هشتم دبیرستان مشکل و یا ایراد درسی داشتید حتما برای ما در قسمت دیدگاه بنویسید تا ما در اسرع وقت بتوانیم به سوال شما پاسخ بدهیم و مشکلات درسی شما دانش آموزان پایه هشتمی های گرامی را حل نماییم.

⚠ نکته : برای حل مسائل ریاضی حتما قلم و کاغذ کنار در خود داشته باشید تا به تمرین کردن بپردازید تا کامل کتاب ریاضی را یاد بگیرید. این یکی از بهترین روش های ثابت شده حل مسئله ریاضی است.

همچنین بخوانید : جواب کاردرکلاس صفحه ۵۷ ریاضی هشتم

☑️ در این بخش جواب تمرین صفحه ۵۹ ریاضی هشتم را مرور کردیم، شما می توانید با اضافه کردن عبارت ماگرتا در آخر جستجوهای درسی تان در گوگل به بهترین پاسخ ها دسترسی پیدا کنید. اگر سوالی دارید آن را از قسمت دیدگاه بپرسید تا معلمان و کارشناسان ما به آن پاسخ بدهند. 👌😊

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫99 دیدگاه ها

    1. ببین واسه سوال 5، اگه ما به جای x و y هم عدد بزاریم میبینیم هر موقع به ما گفت طول فلان چیز انقد برابر یه چیز دیگس با اون عدد اول رو در عدد بعدی که داده ضرب کنیم. مثلا اگه x عدد 2 بود و y عدد 4 بود باید ضرب کنیم. الان خودت این سوالو با اعداد مختلف امتحان کن خود به خود متوجه میشی

      1. مثلا ما یک عدد میزاریم به جای x مثل ۲ میشه=۲×۲×۲×۲=۱۶ خیلی راحت

    1. ببین علی توی سوال کتاب اینجوری میشه که 9×(9×2)=2x.x که جوابش میشه 162 دیگه مشخصه یعنی 9 ضرب در ۲ بعد جوابش ضرب در ۹ همون طول ضرب در عرضه

  1. سلام دوستان
    سوال هشت ما باید اعدادی که در جدول xبه ما داده شده رو در معادله بالای جدول بزاریم و معادله رو حل کنیم تا y به دست بیاد🙂❤️

    1. سلام
      ببین سوال ۸ ما میام اعدادی که توی جدول زیر بخش x بهمون داده رو توی معادله جایگذاری میکنیم و جواب های بخش y رو بدست میاریم

    1. سوال ۸ :
      عدد های داده شده در قسمت ستون سمت چپ به جای X قرار می دهیم
      گفته شده y=x-3
      در اینجا ما عدد ۱ را به جای x قرار می دهیم
      و می شود : ۲–=۳–۱

    1. ببین باتوجه به سوال گفته مقدارyرابرایxپیداکنیم خودش xداده ۳-
      حالا میریم برای حل مسئله اولینxیک است وعددی که علامت نداره علامتش+ و۱+رابا۳-رانوشته و جواب را به دست می آوریم و عددها هم علامت نیستندزمانی که دوعدد هم علامت نباشندعلامت عددبزرگتررانوشته ازهم کم میکنیم علامت عدد بزرگتر-است واز سه تایکی کم می کنیم جواب میشود۱-
      نکته؛باید توجه داشته باشیم که درضرب علامت هاهم ضرب می شوند مثلا منفی × منفی =مثبت. مثبت × مثبت=مثبت.منفی ×مثبت=منفی.مثبت×منفی=منفی
      اما اگر جمع بود علامت عدد بزرگتر را می نویسیم و ازهم کم می کنیم و اگر هم علامت باشند یکی از علامت هارا نوشته باهم جمع میکنیم مانند۴-=۱-×۳-

    2. ببین اول گفته x و 2x پس با هم ضرب می‌کنیم میشه 2x² و اگه عرضش ۹ باشه پس به جای x ‌میزاریم ۹ و بعد ساده می‌کنیم که میشه
      ۸۱=۹×۹ و بعدش
      ۸۱ رو ضربدر ۲ می‌کنیم میشه ۱۶۲

  2. سلام من همیشه برای هر درسم از ماگرتا کمک میگیرم واین سایت خیلی عالی هستش از سازندش تشکر بسیار

      1. سوال هشت رو متوجه نمیشم قشنگ بگو دیگه اینطوری نکن آفرین به شما آقا مهدی درست میگن

  3. سلام خسته نباشید
    سایت شما خیلی عالی هست🌸
    من سوال ۵ صفحه ی ۵۸ و کاردرکلاس که آخر صفحه ی ۵۸ هست را مشکل دارم میشه توضیح بدید؟؟؟؟

    1. سوال ۵ گفته مثال بزن هرچی بخواای میتونی بنویسی
      خب اخر ص ۵۸ که باز مثال میخواد
      قسمت ب گفته بود زوج 2n وعدد فرد 2m_1 حالا از ما حاصل ضرب رو میخواد یعنی زوج ضربدر فرد

    2. 2m×2n_1=2×2(m)(n_1)=2×(2×m×n_1)=2k
      خوب ببین اینجا قطعا جواب پرانتز (2×m×n_1) یه عدد طبیعیه که ما اسمشو میزاریم k پس 2kیه عدد زوجه

      1. بعضی ها آنقدر زرنگن که برای چک کردن درست بودن پاسخشون میان اینجا:/
        ملاک های مقایسه تون چیه عامو 🗿

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + دوازده =