مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق درباره برگ شکارچی علوم ششم

مقاله دانش آموزی درباره ویژگی ها و انواع برگ گیاه شکارچی برای کلاس ششم دبستان

تحقیق درباره برگ شکارچی گیاهان علوم ششم ابتدایی : گیاهان شکارچی گیاهانی هستند که جانورانی را می گیرند، می‌کشند و هضم می‌کنند این گیاهان مانند سایر گیاهان قادر به فتوسنتز هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق در مورد تلگراف علوم ششم

تحقیق درباره برگ شکارچی علوم ششم

اطلاعاتی درباره برگ شکارچی

گیاهانی که دارای برگ شکارچی هستند زنجیره غذایی خاصی دارند و حشرات و پستانداران کوچک را شکار می کنند و از آن‌ها تغذیه می‌کنند این گیاهان معمولا در مناطقی زندگی می‌کنند که کیفیت خاک بسیار پایین است.

بر اساس تحقیقی که چالز داروین درباره گیاهان که گوشتخوار هستند انجام داده است حدود ۶۳۰ گونه گیاه دارای برگ شکارچی هستند که ۳۰۰ گونه آن‌ها در بسیاری از جنگل‌ها دنیا مشاهده شده که اکثر آن‌ها بر اثر شرایط نا پایداری آب و هوایی منقرض شده اند و باقی آن‌ها از موارد نادر می‌باشند. همچنین داروین در تحقیقات خود به این نتیجه رسید که گیاهان گوشتخوار در کنار گیاهان گل دار قرار دارند.

۵‌ نوع برگ گیاه شکارچی

۵ نوع برگ شکارچی در دنیا بیشترین پراکندگی را دارند و در بسیاری از جنگل‌های دنیا که آب و هوای مرطوبی دارند به چشم می‌خورند:

  • گیاه کوزه‌ای

این گیاه دارای یک ساقه بلند و صاف و یک گل بزرگ با گلبرگ‌های سرخ است که در تابستان می‌شکفد این گیاه بیشتر در مرداب‌ها و لجنزارها می‌روید.

این گیاه دارای برگ‌های است که دور تا دور ساقه و نزدیک به زمین قرار دارد به همین دلیل به آن گیاه کوزهای می‌گویند.

  • گیاه کوزه‌ای کالیفرنیا

به گیاه کوزه‌ای کالیفرنیا، کبری لیلی نیز می‌گویند و بیشتر در باتلاق‌ها و آب باران رشد می‌کنند، برگ‌های این گیاه به شکل پیاز است و به شکل یک حفره‌ی توخالی با یک منفذ در زیر یک قسمت متورم قرار گرفته است.

  • گل ساراسینا

این گیاه دارای خاکی ضعیف و مردابی است تا نیترات جذب آن نشود زیرا باید به وسیله حشرات جذب می‌شود. برگ‌های این گیاه شبیه به یک قیف است و برگ‌های بالا سری هم مثل یک هود عمل می‌کنند و از نفوذ آب باران به داخل کوزه جلوگیری می‌کند.

  • گیاه مثانه دار

گیاه مثانه دار بزرگترین گروه برگ شکارچی را دارد که حدود ۲۰۰ گونه در سراسر جهان می‌باشد، این گیاه در برکه‌ها، دریاچه‌ها و نهر های که آب در آنجا کم است و عمق آن مکان کمتر از ۶۰ سانتی متر است رشد می‌کنند. شاخه‌های این گیاه تا ۹۰ سانتی متر رشد می‌کند و ساقه‌های آن پر برگ است و این ساقه‌ها تا ۲۰ سانتی متر بالای سطح آب رشد می‌کنند.

  • ونوس حشره دار

یکی از شناخته‌ترین گیاهانی که دارای برگ شکارچی است ونوس حشره خوار است که عمدتا از حشرات تغذیه می‌کند این گیاه در مرداب‌های سواحلی شرقی آمریکا می‌روید و از گیاهانی است که می‌توان در گلخانه پرورش داد.

تله این گیاه از بدو برگ تشکیل شده و هنگامی که حشره‌ای محرک‌های وین برگ‌ها را لمس کند تله بسته می‌شود و تا زمان هضم حشره این تله باز نخواهد شد.

ویژگی برگ های شکارچی

  • برگ‌های شکارچی شکار می‌گیرند سپس آن را می‌کشند.
  • مکانیزمی برای تسهیل هضم طعمه دارند.
  • آن‌ها سود قابل توجهی از مواد مغذی جذب شده از طعمه به دست می‌آورند.
  • برگ‌های شکارچی آنزیم‌های گوارشی را ترشح می‌کنند یا حاوی باکتری‌هایی هستند که کار هضم و جذب مواد مغذی از حشره را انجام می‌دهند.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره آهن زنگ نزن علوم ششم
و
تحقیق درباره زمین لرزه علوم ششم

⭕️ به پایان متن تحقیق درباره برگ شکارچی از کتاب علوم ششم دبستان رسیدیم، اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − ده =