اخبارعلمی

تحقیق درباره ارگونومی کاروفناوری هشتم

مقاله کامل و جامع درباره ارگونومی و توصیه‌های ارگونومیک برای یک زندگی سالم

تحقیق درباره ارگونومی چیست؟ معنای کلی این کلمه دانش شناخت کار و رابطه افراد با کار است که در ادامه در بخش تحقیق ماگرتا به صورت گسترده تری آن را توضیح می دهیم.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره هرزنامه اینترنت

تحقیق درباره ارگونومی کاروفناوری هشتم

ارگونومی چیست؟

ارگونومی یا ارگونومیک نخستین باز توسط کارشناسان حوزه سلامت معرفی شد، ارگونومی از دو واژه یونانی ارگون به معنی کار و نومی به معنای قوانین تشکیل شده است. انجمن بین المللی ارگونومی یک تعریف جامع و فنی برای آن بیان کرده است :

ارگونومی علم کشف و فهم تراکنش میان انسان و دیگر عناصر یک سیستم و ارائه نظریه، داده‌ها، اصولی و روش‌های برای یک طراحی کارآمد به منظور بهینه‌سازی سلامت انسان و عملکرد کلی سیستم است.

توصیه‌های ارگونومیک برای یک زندگی سالم

ارگونومی تاثیرات مثبتی در زندگی شخصی دارد برای کسانی که شغل دشواری تری دارند و آسیب‌های آن رنج می‌برند، در این قسمت چند توصیه ارگونومی بیان می‌کنیم تا زندگی سالم و بهتری داشته باشند.

ورزش کردن : هفته‌ای ۳ بار به مدت سی دقیقه ورزش کنید در حقیقت سلامت عمومی در ارگونومی تاثیر چشمگیری دارد هر چه سالم‌تر باشید به بهره‌وری بیشتری می‌توانید عمل کنید.

انجام حرکات کششی : یکی از ساده‌ترین کارها برای حفظ سلامتی کشش بدن است و اثرات فوق‌العاده‌ای بر روی سلامتی دارد انجام این حرکات برای مدت کوتاه نیز اثر گذار است.

نوشیدن آب : اینکه چه میزان آب برای بدن مناسب است می‌توانیم بگوییم ۸ لیوان قاعده پذیرفته شده‌ای است، نوشیدن آب بر درمان خستگی بسیار موثر است اما به طور کلی کمبود آب برای بدن ضرر دارد و به روحیه و بدن فرد آسیب می‌رساند اگر به اندازه کافی آب بنوشید احساس سرزندگی خواهید کرد و بهتر می‌توانید کار کنید.

ارزیابی عادت و برنامه خواب : بدون خواب کافی نمی توانید درست به وظایف و کار خود برسید، کمبود خواب بر روی توانایی‌های فیزیکی، چابکی ذهن اثر می گذارد.

ارزیابی محیط کار برای تغییرات ارگونومیک : کار خود و روش‌های انجام آن را مورد بررسی قرار دهید و راهکارهایی را برای بهبود آن پیدا کنید می‌توانید با تحلیل وظایف و تقسیم آن‌ها به گام‌های مختلف و کوچک فضاهایی را که امکان بهبود دارند را شناسایی کنید.

ارزیابی ابزار کار : ابزارهای ارگونومیک در اطراف شما به شکل‌های مختلف وجود دارند مانند مداد، صندلی و… که هر کدام به صورت ارگونومیک ساخته شده اند شما می‌توانید آن‌ها را پیدا کرده و از آن استفاده نمایید.

کاهش اضطراب : این مورد یکی از اهداف ارگونومی است در واقع ارگونومی اضطراب ناشی از انجام وظیفه و تعهد را کاهش می‌دهد اما اضطراب بیرونی جسمی یا ذهنی بر چگونگی انجام وظیفه و بر سلامتی و حالات روحی اثر می‌گذارد برای اینکه بهترین نتیجه را از ارگونومی دریافت کنید تا جایی که می‌توانید اضطراب خود را کاهش دهید.

چکاپ پزشکی : یکی از اولویت‌های مهم شما باید چکاپ پزشکی منظم و مداوم باشد با این کار از مشکلات و بیماری‌های احتمالی آگاه می‌شود و برای جلوگیری و درمان آن می‌کنید به صورت ارگونومیک اقدام کنید.

یادداشت برداری از دردها : با ثبت دردهای خود می‌توانید مواردی که نیاز به درمان دارند را شناسایی کنید زیرا عضو دردناک به شناسایی فضای مشکل دار کمک می‌کند و پس از شناسایی آن می‌توانید برای اصلاح آن اقدام کنید.

پاداش : با پاداش شما احساس خوبی برای تلاش‌هایتان بدست خواهید آورد البته سلامتی به تنهایی پاداش ارزشمندی است، اما خرید ابزارهای ارگونومیک باحال برای سلامتی بیشتر نیز پاداش خوبی به شمار می‌رود.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق انواع فلزات کاروفناوری پایه هشتم
و
تحقیق در مورد کاهش حوادث طبیعی و غیر طبیعی

☑️ به پایان متن تحقیق درباره ارگونومی کاروفناوری هشتم رسیدیم، اگر نظری درباره این مقاله دارید حتما آن را از بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 2 =